Projekta ID
23-TA-882Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
03.05.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Rīkojuma projektam pievienotajā atsavināmās nekustamā īpašuma daļas novērtējuma atskaitē vairākkārt norādīts, ka uz atsavināmās nekustamā īpašuma daļas atrodas vairāki dažāda diametra koki, taču ne novērtējuma atskaitē, ne kādos citos rīkojuma projektam pievienotajos paskaidrojošajos dokumentos, ne anotācijā nav atrunāts, vai un kā tas ņemts vērā, nosakot nekustamā īpašuma atsavināmās daļas tirgus vērtību vai taisnīgo atlīdzību, līdz ar to lūdzam minēto skaidrot, nepieciešamības gadījumā papildinot anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Anotācijas pirmās sadaļas 1.3. apakšpunktā norādīts sekojošais: "Rail Baltica projekta īstenošanai nepieciešams atsavināt Nekustamā īpašuma daļu 0,6394 ha platībā, kas nepieciešama:
- Zemes vienības daļa aptuveni 0,1596 ha platībā valsts nozīmes autoceļa būvdarbiem (ceļa nodalījuma josla);
- Zemes vienības daļa aptuveni 0,4798 ha platībā valstij piederoša pašvaldības nozīmes autoceļa būvdarbiem (ceļa nodalījuma josla)." Vienlaikus šajā anotācijas apakšpunktā ietverta arī atsauce uz likuma “Par autoceļiem” 4. panta trešo daļu, kas noteic, ka pašvaldību ceļi un to zemes, tai skaitā ceļu zemes nodalījuma joslas, ir attiecīgo pašvaldību īpašums.
Ņemot vērā minēto informāciju, lūdzam skaidrot, vai anotācijā ar vārdiem "pašvaldības nozīmes autoceļš" ir domāts pašvaldības ceļš likuma "Par autoceļiem" izpratnē, proti, kā inženierbūve, kas saskaņā ar likumu pieder pašvaldībai, vai Zemes pārvaldības likuma izpratnē, proti, kā šī likuma 8.1 pantā noregulētais privātā īpašuma lietošanas tiesību aprobežojums nekustamajam īpašumam, kas noteikts sabiedrības interesēs. Nepieciešamības gadījumā lūdzam arī precizēt anotāciju.
Pirmsšķietami no anotācijā norādītās informācijas var secināt, ka autoceļš kopā ar zemi zem tā piederēs valstij un vārdi "pašvaldības nozīmes autoceļš" tiek lietoti Zemes pārvaldības likumā ietvertā regulējuma tvērumā, taču tādā gadījumā neskaidrību rada vienlaikus anotācijā ietvertā atsauce uz likuma “Par autoceļiem” 4. panta trešo daļu, kas noteic, ka pašvaldību ceļi un to zemes, tai skaitā ceļu zemes nodalījuma joslas, ir attiecīgo pašvaldību īpašums.
- Zemes vienības daļa aptuveni 0,1596 ha platībā valsts nozīmes autoceļa būvdarbiem (ceļa nodalījuma josla);
- Zemes vienības daļa aptuveni 0,4798 ha platībā valstij piederoša pašvaldības nozīmes autoceļa būvdarbiem (ceļa nodalījuma josla)." Vienlaikus šajā anotācijas apakšpunktā ietverta arī atsauce uz likuma “Par autoceļiem” 4. panta trešo daļu, kas noteic, ka pašvaldību ceļi un to zemes, tai skaitā ceļu zemes nodalījuma joslas, ir attiecīgo pašvaldību īpašums.
Ņemot vērā minēto informāciju, lūdzam skaidrot, vai anotācijā ar vārdiem "pašvaldības nozīmes autoceļš" ir domāts pašvaldības ceļš likuma "Par autoceļiem" izpratnē, proti, kā inženierbūve, kas saskaņā ar likumu pieder pašvaldībai, vai Zemes pārvaldības likuma izpratnē, proti, kā šī likuma 8.1 pantā noregulētais privātā īpašuma lietošanas tiesību aprobežojums nekustamajam īpašumam, kas noteikts sabiedrības interesēs. Nepieciešamības gadījumā lūdzam arī precizēt anotāciju.
Pirmsšķietami no anotācijā norādītās informācijas var secināt, ka autoceļš kopā ar zemi zem tā piederēs valstij un vārdi "pašvaldības nozīmes autoceļš" tiek lietoti Zemes pārvaldības likumā ietvertā regulējuma tvērumā, taču tādā gadījumā neskaidrību rada vienlaikus anotācijā ietvertā atsauce uz likuma “Par autoceļiem” 4. panta trešo daļu, kas noteic, ka pašvaldību ceļi un to zemes, tai skaitā ceļu zemes nodalījuma joslas, ir attiecīgo pašvaldību īpašums.
Piedāvātā redakcija
-