Projekta ID
23-TA-1285Atzinuma sniedzējs
Kultūras ministrija
Atzinums iesniegts
03.12.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju sadaļā "Risinājuma apraksts" ar informāciju, ka ir jāsekmē arī nevalstisko organizāciju iesaiste izglītībā pilsoniskās līdzdalības jomā šādā redakcijā:
"[..] 2)finansējuma saņēmējs ir valsts pārvaldes iestāde (Valsts izglītības satura centrs), kas saskaņā ar Ministru kabineta 2009.gada 30.jūnija noteikumiem Nr.682 "Valsts izglītības satura centra nolikums" nodrošina mācību satura izstrādi vispārējā izglītībā un pārrauga tā īstenošanu, atbilstoši kompetencei nodrošina sadarbību ar valsts un pašvaldību iestādēm un privātpersonām, kā arī sekmē nevalstisko organizāciju un sociālo partneru iesaisti izglītībā;
[..] 3) sadarbības partneri – pašvaldības un valsts un citu juridisku personu dibinātas izglītības iestādes, kuras īsteno licencētas izglītības programmas pirmsskolas, pamata un vidējās izglītības pakāpē, un kurās mācās mērķa grupas izglītojamie, un neatkarīgi no dibinātāja īstenotajās izglītības programmās sasniedzamie rezultāti ir definēti vispārējās izglītības standartos visiem vienādi. Visas izglītības iestādes, kas īsteno attiecīgās izglītības programmas, tiks aicinātas saņemt atbalstu bērniem un jauniešiem pēc vienādiem principiem (izglītojamo skaita iepriekšējā mācību gadā), tostarp pasākumu īstenošanu nodrošinot sadarbībā ar nevalstiskajām organizācijām un sociālajiem partneriem. Līdz ar to neviena no tām negūs ekonomiskas priekšrocības, t.sk. nekropļojot konkurenci Eiropas Savienības iekšējā tirgū."
Attiecīgus labojumus, ja nepieciešams, lūdzam veikt arī noteikumu projekta tekstā.
"[..] 2)finansējuma saņēmējs ir valsts pārvaldes iestāde (Valsts izglītības satura centrs), kas saskaņā ar Ministru kabineta 2009.gada 30.jūnija noteikumiem Nr.682 "Valsts izglītības satura centra nolikums" nodrošina mācību satura izstrādi vispārējā izglītībā un pārrauga tā īstenošanu, atbilstoši kompetencei nodrošina sadarbību ar valsts un pašvaldību iestādēm un privātpersonām, kā arī sekmē nevalstisko organizāciju un sociālo partneru iesaisti izglītībā;
[..] 3) sadarbības partneri – pašvaldības un valsts un citu juridisku personu dibinātas izglītības iestādes, kuras īsteno licencētas izglītības programmas pirmsskolas, pamata un vidējās izglītības pakāpē, un kurās mācās mērķa grupas izglītojamie, un neatkarīgi no dibinātāja īstenotajās izglītības programmās sasniedzamie rezultāti ir definēti vispārējās izglītības standartos visiem vienādi. Visas izglītības iestādes, kas īsteno attiecīgās izglītības programmas, tiks aicinātas saņemt atbalstu bērniem un jauniešiem pēc vienādiem principiem (izglītojamo skaita iepriekšējā mācību gadā), tostarp pasākumu īstenošanu nodrošinot sadarbībā ar nevalstiskajām organizācijām un sociālajiem partneriem. Līdz ar to neviena no tām negūs ekonomiskas priekšrocības, t.sk. nekropļojot konkurenci Eiropas Savienības iekšējā tirgū."
Attiecīgus labojumus, ja nepieciešams, lūdzam veikt arī noteikumu projekta tekstā.
Piedāvātā redakcija
[..] 2)finansējuma saņēmējs ir valsts pārvaldes iestāde (Valsts izglītības satura centrs), kas saskaņā ar Ministru kabineta 2009.gada 30.jūnija noteikumiem Nr.682 "Valsts izglītības satura centra nolikums" nodrošina mācību satura izstrādi vispārējā izglītībā un pārrauga tā īstenošanu, atbilstoši kompetencei nodrošina sadarbību ar valsts un pašvaldību iestādēm un privātpersonām, kā arī sekmē nevalstisko organizāciju un sociālo partneru iesaisti izglītībā;
[..] 3) sadarbības partneri – pašvaldības un valsts un citu juridisku personu dibinātas izglītības iestādes, kuras īsteno licencētas izglītības programmas pirmsskolas, pamata un vidējās izglītības pakāpē, un kurās mācās mērķa grupas izglītojamie, un neatkarīgi no dibinātāja īstenotajās izglītības programmās sasniedzamie rezultāti ir definēti vispārējās izglītības standartos visiem vienādi. Visas izglītības iestādes, kas īsteno attiecīgās izglītības programmas, tiks aicinātas saņemt atbalstu bērniem un jauniešiem pēc vienādiem principiem (izglītojamo skaita iepriekšējā mācību gadā), tostarp pasākumu īstenošanu nodrošinot sadarbībā ar nevalstiskajām organizācijām un sociālajiem partneriem. Līdz ar to neviena no tām negūs ekonomiskas priekšrocības, t.sk. nekropļojot konkurenci Eiropas Savienības iekšējā tirgū.
[..] 3) sadarbības partneri – pašvaldības un valsts un citu juridisku personu dibinātas izglītības iestādes, kuras īsteno licencētas izglītības programmas pirmsskolas, pamata un vidējās izglītības pakāpē, un kurās mācās mērķa grupas izglītojamie, un neatkarīgi no dibinātāja īstenotajās izglītības programmās sasniedzamie rezultāti ir definēti vispārējās izglītības standartos visiem vienādi. Visas izglītības iestādes, kas īsteno attiecīgās izglītības programmas, tiks aicinātas saņemt atbalstu bērniem un jauniešiem pēc vienādiem principiem (izglītojamo skaita iepriekšējā mācību gadā), tostarp pasākumu īstenošanu nodrošinot sadarbībā ar nevalstiskajām organizācijām un sociālajiem partneriem. Līdz ar to neviena no tām negūs ekonomiskas priekšrocības, t.sk. nekropļojot konkurenci Eiropas Savienības iekšējā tirgū.