Atzinums

Projekta ID
23-TA-1258
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
19.06.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt plašāku vienkāršoto izmaksu piemērošanu 5.1.1.7.pasākumā "Reģionālās kultūras infrastruktūras attīstība kultūras pakalpojumu pieejamības uzlabošana", ņemot vērā vienkāršoto izmaksu izvērtējumā “Vienkāršoto izmaksu piemērošanas iespējas 2021.-2027. gada ES fondu plānošanas periodā” norādīto par augstu praktisku iespējamību piemērot vienkāršotās izmaksas minētajam pasākumam.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka  noteikumu projekta 20.punkts paredz, ka projektu iesniedzēji pasākuma ietvaros būs Cēsu novada pašvaldība un valsts akciju sabiedrība "Valsts nekustamie īpašumi", ir precizējama noteikumu projekta 11.punkta redakcija, skaidri nodalot nacionālā līdzfinansējuma apmēru pa finansējumu avotiem, vienlaikus anotācijā norādot, par kādu valsts pārvaldes deleģēto uzdevumu izpildi valsts budžeta līdzfinansējums paredzams valsts akciju sabiedrībai "Valsts nekustamie īpašumi”. Vienlaikus lūdzam svītrot noteikumu projekta 11.punktā vārdus "ne mazāk kā" pirms nacionālā finansējuma apmēra. 
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lai nodrošinātu atbilstību Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 18. punkta c) apakšpunkta nosacījumiem, lūdzam papildināt noteikumu projektu ar normu, ka šis nosacījums tiks pārbaudīts, piemēram, balstoties uz atbalsta pretendenta iesniegtu apliecinājumu, t.sk. paredzot, ka šāda apliecinājuma iesniegšana ir paredzēta atbalsta sniedzēja projektu vērtēšanas kritēriju metodikā. Lūdzam ar atbilstošu skaidrojumu papildināt arī anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam 27.punktā svītrot "atbilstoši sadarbības iestādes izstrādātajiem metodiskajiem norādījumiem", jo MK noteikumumu "Kārtība, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027.gada plānošanas periodā" anotācijā noteikts (patreizējai redakcijai): "Ja specifiskā atbalsta mērķa vai pasākuma īstenošanu regulējošie MK noteikumi paredz, ka projektā ir jāveic izmaksu un ieguvumu analīze, Sadarbības iestāde nodrošina finansējuma saņēmējam metodoloģisku atbalstu, kā arī nodrošina izmaksu un ieguvumu analīzes veidnes izstrādi un pielāgošanu attiecīgā specifiskā atbalsta mērķa vajadzībām, veicot to sadarbībā ar atbildīgo iestādi".
 
 
Piedāvātā redakcija
 Projekta iesniedzējs veic izmaksu un ieguvumu analīzi atbilstoši sadarbības iestādes izstrādātajiem metodiskajiem norādījumiem, ievērojot, ka projekta ekonomiskā ienesīguma norma ir lielāka par sociālo diskonta likmi un projekta ekonomiskā neto pašreizējā vērtība ir lielāka par nulli.
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikumu projektā iekļaut pienākumu finansējuma saņēmējam izstrādāt nosacījumus, kā tas pārliecinās par interešu konflikta (ievērojot Regulas 2018/1046 61. pantā noteikto), krāpšanas un korupcijas risku neesamību, kā arī, noteikt, ka finansējuma saņēmējs paraksta apliecinājumu par interešu konflikta neesamību.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projektu ar horizontālā principa "Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana" (turpmāk – HP VINPI) rādītāju, ņemot vērā, ka 5.1.1.7 pasākumam ir netieša ietekme uz minēto horizontālo principu.
Vēršam uzmanību, ka HP VINPI rādītāji noteikti Labklājības ministrijas un Tieslietu ministrijas kopīgi izstrādāto vadlīniju “Horizontālais princips “Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana” īstenošanai un uzraudzībai (2021-2027) 4.pielikumā; pieejamas: https://www.lm.gov.lv/lv/vadlinijas-horizontala-principa-vienlidziba-ieklausana-nediskriminacija-un-pamattiesibu-ieverosana-istenosanai-un-uzraudzibai-2021-2027.

Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam nodrošināt informācijas sakritību noteikumu projekta 34.2. un 35.1. apakšpunktos. Vēršam uzmanību, ka noteikumu projekta 34.2. apakšpunktā kā atbalstāmā darbība norādīta projekta vadības nodrošināšana, savukārt tālāk noteikumu projekta 35.1. apakšpunktā minētas projekta vadības un īstenošanas personāla izmaksas.

Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 35. punktu, lai nodrošinātu, ka ir skaidrs, kuras no šajā normā uzskaitītajām izmaksām būtu attiecināmas ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 53. panta 4. punktu kā ar ieguldījuma atbalstu saistītas izmaksas un kuras ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 53. panta 5. punktu kā ar darbības atbalstu saistītas izmaksas. Attiecīgi lūdzam papildināt anotācijas V. sadaļas 1. tabulu.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam projekta vadības un īstenošanas personāla atlīdzības izmaksu segšanai piemērot vienkāršoto izmaksu risinājumus, piemēram, piemērot Regulas Nr.2021/1060 55. panta 1.punktā noteikto iespēju, tas ir,  izmantot līdz 20% vienoto likmi, vai piemērot citu vienkāršoto izmaksu veidu, attiecīgi izstrādājot metodiku un saskaņojot to ar vadošo iestādi.
Gadījumā, ja vienkāršoto izmaksu piemērošana personāla atlīdzības izmaksu segšanai nav iespējama, lūdzam to argumentēti aprakstīt anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā Finanšu ministrijas vadlīniju Nr.1.2. "Vadlīnijas attiecināmo izmaksu noteikšanai Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021. - 2027.gada plānošanas periodā" 12.2.apakšpunktu, atbildīgā iestāde izvērtē katram specifiskajam atbalsta mērķim (turpmāk - SAM) vai tā atlases kārtai nepieciešamo procentuālo neparedzēto izdevumu apmēru atkarībā no tā, cik apjomīgus un sarežģītus projektus paredzēts īstenot attiecīgajā SAM, un nosaka to Ministru kabineta (turpmāk - MK) noteikumos par SAM īstenošanu. Procentuālajam neparedzēto izdevumu apmēram, kas iekļauts MK noteikumos par SAM īstenošanu, ir jābūt pamatotam un balstītam uz lietderības un efektivitātes principiem.
Ņemot vērā iepriekš minēto, lūdzam sniegt izvērstāku pamatojumu anotācijā, kāpēc tika izvēlēts tieši šāds neparedzēto izdevumu apjoms (5 %).

Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam pārskatīt un precizēt noteikumu projekta 39. punktu kopsakarā ar noteikumu projekta 35. punktā minētajām izmaksām, jo atsevišķas 35. punktā minētās izmaksas pašas par sevi veido pamatlīdzekļa vērtību.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 40.punktu, norādot, uz kuru finansējuma saņēmēju attiecas nosacījumi sadārdzinājuma segšanai, ņemot vērā, ka valsts pārvaldes iestādes nevar plānot sadārdzinājumu.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka Sadarbības iestādei projekta dzīves cikla laikā ir jāuzrauga, vai nesaimniecisks projekts nekļūst par valsts atbalsta projektu, lūdzam noteikumu projektu papildināt ar šādu punktu: "Projekta pārskata periodā (projekta dzīves cikla laikā) finansējuma saņēmējs atbilstoši Kultūras ministrijas izstrādātajai komercdarbības atbalsta piemērošanas metodikai kultūras nozares projektiem specifiskā atbalsta ietvaros reizi gadā līdz kārtējā gada 1. jūnijam iesniedz sadarbības iestādē informāciju, kas nepieciešama, lai izvērtētu, vai projekts atbilst šo noteikumu 42. punktā minētajiem nosacījumiem.".
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka  noteikumu projekta ietvaros komercdarbības atbalsta saņēmējs var būt ne tikai projekta iesniedzējs, bet arī sadarbības partneris, lūdzam precizēt šajā nodaļā noteiktās prasības tā, lai tās būtu attiecināmas arī uz sadarbības partneriem, kas atbilstoši noteikumu projekta 21.punktam ir pašvaldības un valsts kapitālsabiedrības. Lūdzam atbilstoši papildināt arī anotāciju. 
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu projekts
Iebildums
No noteikumu projekta 50.panta izriet, ka varētu būt gadījumi, kad projektā vai projekta daļā var rasties lielāka peļņa no pamatdarbības.   
Lūdzam precizēt  noteikumu projekta 50.punktā ietverto jēdzienu “projekta daļa” attiecībā uz kuru ir veicama uzraudzība par lielākas peļņas rāšanos nekā projektā plānots. Šobrīd no noteikumu projekta normas nav skaidra jēdziena “projekta daļa” būtība.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Ievērojot Eiropas Revīzijas palātas īpašā ziņojuma “ES ieguldījumi kultūras objektos: jautājums, kas pelnījis lielāku vērību un koordināciju” (EU investments in cultural sites: a topic that deserves more focus and coordination; 04.06.2020) izteikto ieteikumu “Stiprināt ERAF finansēto kultūras vietu finansiālo ilgtspēju, vadošajām iestādēm jāpārbauda, vai finansējuma saņēmējiem ir nepieciešamie finanšu resursi un mehānismi darbības un uzturēšanas izmaksu segšanai.”, lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju, kā plānots nodrošināt ieteikumā minēto, ka pēc ES fondu ieguldījumiem kultūras objektos tie kļūtu pašpietiekamāki uzturēšanas resursu ziņā.


 
Piedāvātā redakcija
-
17.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju, no kādiem līdzekļiem tiks nodrošināta projektu ietvaros sasniegto rezultātu/ rādītāju ilgtspēja un uzturēšana.

Piedāvātā redakcija
-
18.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju, kā pasākuma ietvaros plānotie projekti un to ietvaros plānotās darbības veicinās Eiropas Savienības stratēģijā Baltijas jūras reģionam (ESSBJR) noteikto mērķu sasniegšanu, ņemot vērā Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmā 2021-2027.gadam norādīto par 5.1.1.specifiskā atbalsta mērķa “Vietējās teritorijas integrētās sociālās, ekonomiskās un vides attīstības un kultūras mantojuma, tūrisma un drošības veicināšana pilsētu funkcionālajās teritorijās” sasaisti ar ESSBJR.
Piedāvātā redakcija
-
19.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju, kas skaidro Cēsu novada pašvaldības iesaisti šajā projektā, ņemot vērā, ka Latvijas Nacionālais arhīvs ir valsts budžeta iestāde, bet Valmieras drāmas teātris - valsts kapitālsabiedrība.
 
Piedāvātā redakcija
-
20.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Saskaņā ar noteikumu projekta 12.punktu projektu iesniegumos pasākuma īstenošanai kopējo pasākuma pieejamo finansējumu plāno ne vairāk kā 14 655 580 euro apmērā, tai skaitā Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējumu – 12 457 243 euro apmērā un nacionālo finansējumu (valsts budžeta un pašvaldības budžeta līdzfinansējums)– 2 198 337 euro apmērā. Projekta iesniedzēji ir Cēsu novada pašvaldība un valsts akciju sabiedrība  "Valsts nekustamie īpašumi", tomēr anotācijas III sadaļā nacionālais finansējums ir norādīts tikai pie pašvaldības budžeta izdevumiem. Ievērojot minēto, lūdzam precizēt anotācijas III sadaļā noteikumu projekta ietekmi uz pašvaldības budžetiem vai attiecīgi skaidrot.
Piedāvātā redakcija
-
21.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Lūdzam anotācijas 3.sadaļas punktā "Cita informācija" norādīt ministriju, kura lūgs veikt nepieciešamā finansējuma pārdali no 74.resora "Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" 80.00.00 programmas "Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai".
Piedāvātā redakcija
-
22.
Anotācija (ex-ante)
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Iebildums
Lūdzam precizēt anotācijas 5.4. sadaļas 1. tabulas veikto atbilstības izvērtējumu attiecībā uz Komisijas regulas Nr. 651/2014 53. panta 2. punkta "a", "b", “c”, “d” vai “e” apakšpunktu pret korektajiem MK noteikumu punktiem.
Piedāvātā redakcija
-
23.
Anotācija (ex-ante)
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Iebildums
Lūdzam papildināt anotācijas 5.4. sadaļas 1. tabulu “Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem” ar MK noteikumu 11.punkta izvērtējumu pret Komisijas regulas Nr.  651/2014 4. panta 1. punkta "z" apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
24.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka noteikumu projektā tiek lietots termins "valsts atbalsts komercdarbībai", aicinām to aizstāt ar terminu "komercdarbības atbalsts".
Piedāvātā redakcija
-
25.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā noteikumu projekta 11.punktā minēto, lūdzam papildināt noteikumu projekta 1.3.apakšpunktu ar vārdiem "plānoto un" pirms vārda "pieejamo".
Piedāvātā redakcija
-
26.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 1.4.apakšpunktu ar vārdiem "finansējuma saņēmējam" aiz vārda "iesniedzējam", ņemot vērā, ka noteikumu projekts paredz arī uz finansējuma saņēmēju attiecināmu regulējumu.
Piedāvātā redakcija
-
27.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka sadarbības iestādes funkciju veikšanu Centrālajai finanšu un līgumu aģentūrai nosaka Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas perioda vadības likums, ierosinām svītrot punkta daļu "un sadarbības iestādes funkcijas veic Centrālā finanšu un līgumu aģentūra (turpmāk – sadarbības iestāde)."
Piedāvātā redakcija
-
28.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 6. punktu ar vārdiem "Finansējuma saņēmējs" pirms vārda "Projektu".
Piedāvātā redakcija
-
29.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā noteikumu projekta 10.punktā noteiktos sasniedzamos uzraudzības rādītājus, lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju par 5.1.1.SAM "Vietējās teritorijas integrētās sociālās, ekonomiskās un vides attīstības un kultūras mantojuma, tūrisma un drošības veicināšana pilsētu funkcionālajās teritorijās" (5.1.1.SAM) iznākuma rādītāja RCO 77 "Atbalstīto kultūras un tūrisma objektu skaits" un rezultātu rādītāja RCR 77 "Atbalstīto kultūras un tūrisma vietu apmeklētāji" sasniedzamo vērtību sadalījumu pa pasākumiem, lai gūtu pārliecību, ka tiks sasniegtas ES kohēzijas politikas programmā 2021. - 2027.gadam noteiktās 5.1.1.SAM rādītāju vērtības.

Piedāvātā redakcija
-
30.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lai novērstu nepieciešamību veikt MK noteikumu grozījumus pēc Eiropas Komisijas lēmuma par vidusposma pārskatu, ierosinām papildināt MK noteikumu projektu vai anotāciju ar informāciju, ja tāda ir pieejama, kā plānots sadalīt elastības finansējumu kultūras infrastruktūras objektu attīstībai.
Piedāvātā redakcija
-
31.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 19.punktu ar maksimālo avansa apmēru, un, ņemot vērā, ka finansējuma saņēmējs ir paredzēts arī pašvaldība, papildināt nosacījumu par spēju avansu izlietot sešu mēnešu laikā saimnieciskā gada ietvaros, attiecīgi papildinot arī anotāciju.

 
Piedāvātā redakcija
-
32.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt, ka pēc projekta iesnieguma apstiprināšanas, projekts iesniedzējs kļūst par finansējuma saņēmēju.
Piedāvātā redakcija
-
33.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt un, ja attiecināms, aizstāt noteikumu projekta 23.punktā vārdus "Finansējuma saņēmējs" ar vārdiem "Projekta iesniedzējs", ņemot vērā, ka no noteikumu projekta 16. un 17.punkta ir secināms, ka sadarbības partnera piesaiste notiek pirms projekta iesnieguma apstiprināšanas.
Piedāvātā redakcija
-
34.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt atsauci uz normatīvo aktu, nosakot, ka sadarbības līgums tiek slēgts saskaņā ar normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027.gada plānošanas periodā.
 
Piedāvātā redakcija
-
35.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam svītrot vārdu "projekta" pirms vārda "noslēguma".
Piedāvātā redakcija
-
36.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt noteikumu projekta 25.punkta ievada redakciju un to precizēt, lai nerastos interpretācijas iespējas. Vēršam uzmanību, ka uz finansējumu pretendē projekta iesniedzējs. Savukārt sadarbības partneris tiek iesaistīt projekta īstenošanā.
Piedāvātā redakcija
-
37.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izteikt noteikumu projekta 25.2. punktu piedāvātajā redakcijā.
Piedāvātā redakcija
Pašvaldībā, atbilstoši likumā “Par pašvaldību finanšu stabilizēšanu un pašvaldību finansiālās darbības uzraudzību” noteiktajam, ir uzsākts finanšu stabilizācijas process.
 
38.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam svītrot noteikumu projekta 25.3.punktu, jo tas dublē 25.2.punkā noteikto.
Piedāvātā redakcija
-
39.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt, ka finansējuma saņēmējs uzkrāj datus par projektā sasniegtajām šo noteikumu 10.2.1. apakšpunktā minētā iznākuma rādītāja sasniegtajām vērtībām. Lūdzam atbilstoši precizēt arī noteikumu projekta 31.2.apakšpunkta redakciju.
Piedāvātā redakcija
-
40.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Viennozīmīgai izpratnei par nosacījumiem saistībā ar horizontālo principu ievērošanu, aicinām izvērtēt iespēju izteikt apakšpunktu, piemēram, šādā redakcijā:
31.3. ievēro principu "Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana" un uzkrāj datus par projekta ietekmi uz horizontālo principu rādītājiem (ja attiecināms), tai skaitā par:
31.3.1. objektu skaits, kuros Eiropas Reģionālās attīstības fonda ieguldījumu rezultātā ir nodrošināta vides un informācijas pieejamība;
31.4. uzkrāj datus par projekta ietekmi uz horizontālo principu īstenošanu (ja attiecināms) un ievēro principus:
31.4.1. klimatdrošināšana;
31.4.2. energoefektivitāte pirmajā vietā;
31.4.3. nenodarīt būtisku kaitējumu;
 
Piedāvātā redakcija
-
41.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt, vai noteikumu projektā nepieciešams atsevišķi noteikt 34.1. un 34.2. apakšpunktā minētos nosacījumus. Rosinām šādu informāciju, ja nepieciešams, norādīt anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
42.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzu izskatīt 35.4.3.apakšpunkta redakciju, vai tas gadījumā nedublē 35.4.4.apakšpunktu, t.sk. izskatīt iespēju dzēst. Vai arī skaidrot anotācijā par atšķirībām  MK noteikumu 35.4.3. un 35.4.4.apakšpunktos norādītajām izmaksām, ņemot vērā, ka "inženierinfrsatruktūra" , "funkcionāls savienojums" var būt arī iela, satiksmes pārvadi u.tml.
Piedāvātā redakcija
-
43.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzu izskatīt iespēju skaidrot MK noteikumu 10.1.apakšpunktā norādīto rādītāju: līdz 2024. gada 31. decembrim iznākuma rādītājs: noslēgto līgumu īpatsvars par ieguldījumiem kultūras un tūrisma objektos – 10 procenti. No šī apakšpunkta redakcijas, kā arī no   SAM rādītāju metodoloģijas apraksta (rādītāju pases) par rādītāju Nr.i.5.1.1.a :Vienlaikus paredzam, ka uz 31.12.2024. būs noslēgti līgumi par projektu īstenošanu vismaz par 10% no pasākumiem pieejamā finansējuma.
nav viennozīmīgi saprotams, kāda veida līgumi (piemēram, projektēšanas, ekspertīzes, būvdarbu, u.tml.) var būt noslēgti un vai paredzēti konkrētā projekta ietvaros.
Piedāvātā redakcija
-
44.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt iespēju papildināt noteikumu projektu ar atbildīga publiskā iepirkuma un inovatīva publiskā iepirkuma nosacījumu piemērošanu vai norādīt anotācijā, kāpēc tie netiks piemēroti.
Piedāvātā redakcija
-
45.
Anotācija (ex-ante)
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotācijas 2. sadaļu "Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu" ar skaidrāku fokusu  uz pasākumā plānoto investīciju pienesumu tautsaimniecībai, norādot pēc iespējas izmērāmus rādītājus, kā arī novērtējot konkrētus aspektus par plānoto ieguldījumu sagaidāmo ietekmi un efektivitāti, t.sk. faktiski sagaidāmos rezultātus pēc investīciju īstenošanas ņemot vērā Finanšu ministrijas 2023.gada vēstulē Nr. 5.1-24/21/ 1076 “Par Eiropas Savienības fondu un Atveseļošanas fonda investīciju pienesumu tautsaimniecībai” ietverto aicinājumu. Vēršam uzmanību, ka investīciju pienesumu tautsaimniecībai atspoguļo, piemēram, izmērāma ietekme uz makroekonomisko vidi, pienesums ekonomikas transformācijai, nozaru konkurētspējai, uzņēmējdarbības videi, nodarbinātībai, kā arī ietekme uz nozaru politikas mērķiem, Latvijas Nacionālajā attīstības plāna 2021.–2027.gadam noteiktajiem mērķiem u.c.
Piedāvātā redakcija
-