Atzinums

Projekta ID
21-TA-161
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
14.10.2021.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Iebildums
Ievērojot to, ka noteikumu grozījumu projekts paredz palielināt finansējuma apmēru un papildināt projektu ar jaunu atbalstāmo darbību, lūdzam izvērtēt arī rādītāju sasniedzamo vērtību palielināšanu.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Iebildums
Lai nodrošinātu, ka pakalpojumu sniedzēju līmenī netiktu sniegts komercdarbības atbalsts, un, ņemot vērā, ka Latvijas Republikas normatīvie akti iepirkumu jomā ietver arī tādas procedūras, kas neizslēdz komercdarbības atbalsta piešķiršanu, noteikumu projektā ir jāietver nosacījumu, ka, īstenojot projektu, finansējuma saņēmējs izvēlas pakalpojuma sniedzējus saskaņā ar normatīvajiem aktiem publisko iepirkumu jomā, īstenojot atklātu, pārredzamu, nediskriminējošu un konkurenci nodrošinošu procedūru. Attiecīgi lūdzam precizēt Ministru kabineta 2015. gada 7. jūlija noteikumu Nr. 386 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 9.2.1.specifiskā atbalsta mērķa "Paaugstināt sociālo dienestu darba efektivitāti un darbinieku profesionalitāti darbam ar riska situācijā esošām personām" 9.2.1.2.pasākuma "Iekļaujoša darba tirgus un nabadzības risku pētījumi un monitorings" īstenošanas noteikumi" 24.1.apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projektā jauno atbalstāmo darbību "Latvijas dalība Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācijas aptaujā" konkretizējot to, jo Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācijas (OECD) aptaujas var būt daudz, dažādas un dažādās tēmās. Līdz ar to aicinām atbalstāmo darbību papildināt vismaz ar nosaukumu "Risk That Matter Survey". Attiecīgi lūdzam precizēt arī informāciju anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
1.2. Mērķis
Iebildums
Lūdzam papildināt anotāciju ar indikatīvo noteikumu projekta spēkā stāšanos termiņu. Piemēram, noteikumu projekts stāsies spēkā indikatīvi 2021.gada 4.ceturksnī. 

 
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam precizēt anotācijas 1.3.sadaļas apakšpunkta “Risinājuma apraksts” 2.punktā norādīto, ka algotos pagaidu sabiedriskos darbus turpinās finansēt no valsts pamatbudžeta līdzekļiem, svītrojot vārdus “no valsts pamatbudžeta līdzekļiem”, ņemot vērā, ka algoto pagaidu sabiedrisko darbu finansēšana tiek nodrošināta nodarbinātības speciālajā budžetā piešķirto līdzekļu ietvaros.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam precizēt anotācijā sniegto informāciju attiecībā uz "Par Plānu minimālo ienākumu atbalsta sistēmas pilnveidošanai 2022.-2024. gadam" (turpmāk - plāns) papildinot to ar saiti1, kur plāns publiski ir pieejams. Vienlaikus, skaidrības labad, lūdzam norādīt, kuras budžeta programmas ietvaros plānots pārskatīt (palielināt) minimālos ienākumu sliekšņus katru gadu no 2023.gada 1.janvāra.

1https://likumi.lv/ta/id/326208-par-planu-minimalo-ienakumu-atbalsta-sistemas-pilnveidosanai-2022-2024-gadam 
Piedāvātā redakcija
-
7.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam sniegt anotācijā papildus informāciju par "Ikgadējo nabadzības un sociālās atstumtības mazināšanas rīcībpolitikas izvērtējumu īstenošana", norādot cik lielas bija projekta 9.2.1.2/15/I/001 "Iekļaujoša darba tirgus un nabadzības risku pētījumi un monitorings" izdevumu pozīcijai "Ikgadēju nabadzības un sociālās atstumtības mazināšanas rīcībpolitikas izvērtējumu izmaksas" sākotnēji apstiprinātās izmaksas, kādēļ sākotnēji apstiprinātās izmaksas šobrīd ir nepietiekamas, kā arī lūdzam skaidrot, cik izmaksājuši jau īstenotie/ pabeigtie četri izvērtējumi. Šobrīd no anotācijā sniegtās informācijas nav skaidrs pēc kādiem pieņēmumiem noteikts septītā izvērtējuma izmaksu apmērs, un kas tiek saprasts ar teikumu: "Projektā šim mērķim, ieskaitot iespējamo atlikumu pārdali no citām izmaksu pozīcijām,...". Vēršam uzmanību uz nepieciešamību skaidrot ne vien vārdu "ieskaitot", bet arī kurās izmaksu pozīcijās iespējams finansējuma atlikums.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam papildināt anotāciju ar kopējā attiecināmā finansējuma 33 000 euro sadalījumu pa finanšu avotiem, tai skaitā Eiropas Sociālā fonda finansējums  x euro un valsts budžeta finansējums x euro.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju, ka grozījumi saistošajos MK noteikumos par pasākumu īstenošanu (.t.sk. 9.2.1.2.) tiek virzīti apstiprināšanai MK tikai pēc projekta  Nr.9.1.1.1/15/I/001 “Subsidētās darbavietas bezdarbniekiem” grozījumu vienošanās spēkā stāšanās.
 
Piedāvātā redakcija
-
10.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam anotācijā norādīt jauno atbalstāmo darbību sasaisti ar darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" esošajām  9.2.1.specifiskā atbalsta mērķa "Paaugstināt sociālo dienestu darba efektivitāti un darbinieku profesionalitāti darbam ar riska situācijā esošām personām" 9.2.1.2.pasākuma "Iekļaujoša darba tirgus un nabadzības risku pētījumi un monitorings" (turpmāk - 9.2.1.2.pasākums) atbalstāmajām darbībām. Vienlaikus vēršam uzmanību, ka 9.2.1.2.pasākuma mērķis ir izveidot nabadzības un sociālās atstumtības situācijas – datu un rīcībpolitiku – pārraudzības sistēmu, pilnveidot iekļaujoša darba tirgus rīcībpolitiku un personu ar invaliditāti atbalsta sistēmas, kā arī noteikt metodoloģiski pamatotu un sociālekonomiskajai situācijai atbilstošu iztikas minimuma patēriņa preču un pakalpojumu grozu.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam nodrošināt anotācijā papildus informāciju par Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācijas (turpmāk - OECD) aptauju "The OECD Risks That Matter Survey", papildinot to, piemēram, ar saiti uz iepriekš veiktajām šīs sērijas aptaujām https://www.oecd.org/social/risks-that-matter.htm#contact , kā arī informāciju, vai ar anotācijā sniegto informāciju ir jāsaprot, ka OECD plāno aptauju 2022 OECD Risks that Matter Survey (jo iepriekšējā aptaujas veiktas 2018. un 2020.gadā). Vienlaikus lūdzam skaidrot kā šīs OECD aptaujas laika grafiks iet kopā ar projekta  Nr.9.2.1.2/15/I/001 "Iekļaujoša darba tirgus un nabadzības risku pētījumi un monitorings" īstenošanas beigu datumu, kas ir 2022.gada 31.decembris.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Ņemot vērā, ka ar noteikumu projektu ir paredzēts palielināt finansējumu (gan Eiropas Sociālā fonda, gan valsts budžeta finansējumu) 9.2.1.2.pasākumam "Iekļaujoša darba tirgus un nabadzības risku pētījumi un monitorings", pārdalot to no citu specifisko atbalsta mērķu īstenošanas pasākumiem, lūdzam anotāciju papildināt ar informāciju par izvērtējumu, kādēļ šis atbalsta pasākums nav kvalificējams kā komercdarbības atbalsts.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Lūdzam precizēt anotācijas 3.sadaļas 6.punktu “Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins”, ņemot vērā, ka, matemātiski saskaitot finansējumu pa gadiem, kopējais finansējums veidojas 1 059 597 euro, kas neatbilst Ministru kabineta 2015.gada 7.jūlija noteikumos Nr.386 “Darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” 9.2.1.specifiskā atbalsta mērķa “Paaugstināt sociālo dienestu darba efektivitāti un darbinieku profesionalitāti darbam ar riska situācijā esošām personām” 9.2.1.2.pasākuma “Iekļaujoša darba tirgus un nabadzības risku pētījumi un monitorings” īstenošanas noteikumi” 7.punktā, kā arī anotācijas 3.sadaļas 6.punktā norādītajam kopējam attiecināmajam finansējumam (1 059 297 euro). Attiecīgi nepieciešamības gadījumā precizējams norādītais ESF finansējums un valsts budžeta finansējums.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Anotācija (ex-ante)
4.1. Saistītie tiesību aktu projekti
Iebildums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju, kad noteikumu projekts par "Grozījumi Ministru kabineta 2014. gada 23. decembra noteikumos Nr. 835 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 9.1.1. specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt nelabvēlīgākā situācijā esošu bezdarbnieku iekļaušanos darba tirgū" 9.1.1.1. pasākuma "Subsidētās darbavietas nelabvēlīgākā situācijā esošiem bezdarbniekiem" īstenošanas noteikumi"" ir ievietots Vienotā tiesību aktu projektu izstrādes un saskaņošanas portālā (TAP portāls). Papildus lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju, vai darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 9.1.1. specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt nelabvēlīgākā situācijā esošu bezdarbnieku iekļaušanos darba tirgū" 9.1.1.1. pasākuma "Subsidētās darbavietas nelabvēlīgākā situācijā esošiem bezdarbniekiem" projekta Nr.9.1.1.1/15/I/001 “Subsidētās darbavietas bezdarbniekiem” pārdalāmais finansējums ir atbrīvots (veikti attiecīgi grozījumi līgumos/ vienošanās par projektu īstenošanu).
Piedāvātā redakcija
-
15.
Anotācija (ex-ante)
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Iebildums
Gadījumā, ja tiek atbildēts ar "Jā', lūdzam skaidrot anotācijā, kā Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām skars šo jomu.
 
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka ar noteikumu projektu tiek plānots palielināt 9.2.1.2.pasākuma finansējumu, lūdzam Labklājības ministriju iesniegt precizētu 9.2.1.specifiskā atbalsta mērķa "Paaugstināt sociālo dienestu darba efektivitāti un darbinieku profesionalitāti darbam ar riska situācijā esošām personām" rādītāju pasi.

 
Piedāvātā redakcija
-
17.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar saīsinājuma "ESF" atšifrējumu. 
Piedāvātā redakcija
-
18.
Anotācija (ex-ante)
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
Priekšlikums
Lūdzam precizēt un anotācijā norādīt Vienotā tiesību aktu projektu izstrādes un saskaņošanas portāla (TAP portāls) pilnu un korektu nosaukumu.
 
Piedāvātā redakcija
-
19.
Anotācija (ex-ante)
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt, vai nebūtu jāprecizē anotācija un šajā sadaļā nebūtu norādāma Labklājības ministrija.
Piedāvātā redakcija
-
20.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt nepieciešamību papildināt noteikumu 24.5. apakšpunktu ar atsauci uz noteikumu  13.4.1 apakšpunktā minētās Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācijas aptaujas rezultātiem.
 
Piedāvātā redakcija
-