Atzinums

Projekta ID
22-TA-1467
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
01.06.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam skaidrot, kā 5.2.1.1.i. investīcijai noteiktie OA rādītāji plānoti sadalījumā pa 2. un 3.kārtu. Lūdzam šo skaidrojumu iekļaut arī anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam skaidrot, vai IZM ir izvērtējusi biedrību un nodibinājumu iesaisti investīcijas īstenošanā.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam MKN projektu un to anotāciju iesūtīt angļu valodā, lai nodrošinātu tā saskaņošanas procesu ar Eiropas Komisiju.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt MKN projektu ar prasību nodrošināt principa “Nenodarīt būtisku kaitējumu” ievērošanu, kā tas noteikts izvērtējumā.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt MKN projekta nosaukumu.
Piedāvātā redakcija
Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 5.2. reformu un investīciju virziena "Augstskolu pārvaldības modeļa maiņas nodrošināšana" 5.2.1.r. reformas "Augstākās izglītības un zinātnes izcilības un pārvaldības reforma” 5.2.1.1.i. investīcijas "Pētniecības, attīstības un konsolidācijas granti" pirmās kārtas "Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas novēršanas grants" īstenošanas noteikumi
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka pasākumā plānots projekts, kas Komisijas paziņojuma Nostādnes par valsts atbalstu pētniecībai, izstrādei un inovācijai
(2014/C 198/01) izpratnē ir nesaimnieciska rakstura, un šādas aktivitātes var veikt subjekts, kas atbilst pētniecības organizācijas definīcijai, lūdzam terminu uzskaitījumu papildināt ar "pētniecības organizācijas" definīciju, kā arī noteikumu papildināt ar nosacījumu, ka finansējuma saņēmējs atbilst šai definīcijai.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam skaidrot, kāpēc mērķa grupā ir ārvalstu studenti un speciālisti, ja investīcijas mērķis ir stiprināt zināšanu kapacitāti Latvijā.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt, kas veiks rādītāju pamatojošās dokumentācijas pārbaudi, t.sk. datu ticamības pārbaudi.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam skaidrot, vai investīcijas pirmā kārta nesniegs ieguldījumu kopējo rādītāju sasniegšanā. 5.2.1.1.i. investīcijai noteikts, ka sniegs ieguldījumu šādu kopējo rādītāju sasniegšanā - Atbalstītajās pētniecības struktūrās strādājošie pētnieki; To jauniešu skaits vecumā no 15 līdz 29 gadiem, kuri saņem atbalstu. Lūdzam to skaidrot arī anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka grozījumi "Vadlīnijās informatīvā ziņojuma vai Ministru kabineta noteikumu izstrādei par Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna reformas vai investīcijas ieviešanu" paredz Nozares ministrija papildus noteiktos rādītājus (papildus AF plānā noteiktajiem atskaites punktiem, mērķiem un uzraudzības rādītājiem), definēt kā "nacionālos rādītājus". Ņemot to vērā, lūgums koriģēt noteikumu projekta 5.punktā noteikto rādītāju nosaukumus: "specifiskie rādītāji" uz "nacionālie rādītāji". Lūgums to koriģēt visā noteikumu projekta tekstā. 
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzu skaidrot kā tiks nodrošināta dubultā finansējuma kontrole, ņemot vērā, ka arī 2014. - 2020. gada plānošanas periodā ir jau moduļu izstrāde.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt, ka IZM ir par investīcijas ieviešanu atbildīgā nozares ministrija.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam ņemt vērā, ka 5.2.1.1. investīcijas izmaksu pamatojumos noteikts, ka studiju programmu 6 moduļu izveidei un ieviešanai plānotas šādas izmaksas (t.sk. nav bijušas plānotas projekta vadības izmaksas):
1) moduļu satura izstrāde (tiek pieņemts, ka vairāku SP moduļu izveide ir līdzvērtīga 1 SP izveidei kā 821.SAM 2.kārtā)= 100 000 EUR;
2) akadēmiskā personāla mācības ārvalstīs 1-2 semestri vid. 5 pers. (kā VB līgumā pasn. mācības ārvalstīs) = 325 000 EUR;
3) Moduļu/kursu digitāla satura sagatavošana= 300 000 EUR;
4) Moduļu aprobācija (ekosistēmas dalībnieki un studenti)= 280 000 EUR;
5) Nozares monitorēšanas sistēmas izstrāde, datu savākšana, analīze (Baltija, Ziemeļvalstis)= 180 000 EUR;
6) Transakciju "data lake" un pieejas interfeisa izveidošana pētniecībai, apmācībai un jaunu algoritmu testēšanai= 310 000 EUR.
Kopā: 1 495 000 EUR. 1 moduļa vid.izmaksas: ~ 249 167 EUR (1 495 000 EUR/6 moduļi).
Lūdzam MKN projektā un tā anotācijā iekļaut tikai tās izmaksas un attiecīgi atbalstāmās darbības, kas izriet no AF plānā un tā saistošajos dokumentos noteiktā. Tas pats attiecas uz anotācijā iekļautajām redakcijām.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam skaidrot, kā noteikumu projekta 11.3.apakšpunktā minētā darbība ietekmē specifisko rādītāju sasniegšanu, kā arī, kādi ir šīs darbības sasniedzamie rezultāti.
Lūdzam izvērtēt, vai nav nepieciešams noteikt izmaksu ierobežojumu šai darbībai gadījumā, ja tā nesniedz tiešu ietekmi uz nozares ministrijas izvirzīto specifisko rādītāju sasniegšanu, kā arī integrēt to vienkāršotajās izmaksās, piemēram, draft budget vai vienotajā likmē.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ierosinām izveidot draft budget metodiku studiju moduļiem un kursiem, kas padarītu skaidru projekta struktūru, kā arī mazinātu administratīvo slodzi projekta īstenošanā visās iesaistītajās pusēs, kā arī IZM, pieņemot lēmumu par specifisko rādītāju sasniegšanu. Attiecīgi lūdzam papildināt noteikumu projektu ar IZM pienākumu izstrādāt draft buget metodiku.
Papildus, lūdzam identificēt un sagrupēt parējās izmaksas, kas nepieciešamas projekta īstenošanā, izstrādājot vienotas likmes metodiku.
 
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzu svītrot vārdu “tiešās”, ņemot vērā, ka Atveseļošanas fonda ietvaros tāds termins netiek paredzēts.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzu papildināt ar datu ticamības pārbaudēm.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzu dzēst. AF kontekstā nav netiešās izmaksas.
Piedāvātā redakcija
-
19.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 15.punktu, nosakot, ka nedrīkst būt atbalstītas pabeigtās darbības, nevis izmaksas, proti, ka projektu darbības var uzsākt īstenot ne ātrāk kā 2022.gada 1.jūlijā.  
 
Piedāvātā redakcija
-
20.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt MKN projektu, ka šādā gadījumā projekta iesniedzējam ir jāiesniedz iepirkumu plāns KPVIS.
Piedāvātā redakcija
-
21.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 17.punktu ar nosacījumu, ka PVN netiek iekļauts projektā.
 
Piedāvātā redakcija
-
22.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt, ka projekts tiks izvērtēts arī atbilstošo ANM plānam un projekta iesniedzējs atbilstoši Finanšu regulas izslēgšanas kritērijiem.
Piedāvātā redakcija
-
23.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzu skaidrot kā šo var novērtēt?
Piedāvātā redakcija
-
24.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam skaidrot, kas domāts ar stratēģiskajiem partneriem, t.sk., kā tas atspoguļojas kopējā kārtas ieviešanas shēmā.
Piedāvātā redakcija
-
25.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzu skaidrot kā "kas demonstrē augstu motivāciju" var novērtēt projekta iesniegumā?
Piedāvātā redakcija
-
26.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzu papildināt MK noteikumu projektu ar kārtību, ka projekta iesniegums vai iesniedzējs neatbildīs noteiktajām prasībām.
Piedāvātā redakcija
-
27.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta sadaļu “IV.Investīcijas pirmās kārtas īstenošanas nosacījumi” ar punktu, kurā tiek paredzēts, ka finansējuma saņēmējs 10 darbdienu laikā pēc vienošanās par investīcijas projekta īstenošanu noslēgšanas iesniedz vadības informācijas sistēmā plānoto iepirkumu plānu.
 
Piedāvātā redakcija
-
28.
Noteikumu projekts
Iebildums
Tā kā investīcijā tiek plānots sniegt atbalstu personu mācību nodrošināšanai, tad lūdzam papildināt noteikumu projekta 21.punktu ar apakšpunktu, kurā tiek paredzēts, ka finansējuma saņēmējam ir pienākums uzkrāt investīcijas projekta dalībnieku datus, kā arī veikt fizisko personu datu apstrādi.
 
Piedāvātā redakcija
-
29.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā to, ka šīs investīcijas ietvaros lēmumu par specifisko rādītāju sasniegšanu pieņem nozares ministrija, lūdzam šos nosacījumus iekļaut noteikumu projektā vai aprakstīt anotācijā.
 
Piedāvātā redakcija
-
30.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt. MKN jānosaka projekta dokumentācijas glabāšanas nosacījumus un ilgumu, kuriem jābūt pieejamiem piecu gadus pēc pēdējā maksājuma veikšanas, ja vien specifiskie normatīvie akti nenosaka garāku dokumentu glabāšanas termiņu.
Piedāvātā redakcija
-
31.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt nepieciešamību MKN projektā noteikt konkrētus gadījumus, kad ir iespējams vienpusējs vienošanās uzteikums:
-finansējuma saņēmējs nepilda līguma vai vienošanās par projekta īstenošanu, tai skaitā netiek ievēroti projektā noteiktie termiņi vai ir iestājušies citi apstākļi, kas negatīvi ietekmē vai var ietekmēt investīcijas vai noteikto rādītāju sasniegšanu;
-finansējuma saņēmējs projekta īstenošanas laikā apzināti ir sniedzis nepatiesu informāciju;
-citos gadījumos, ko paredz līgums vai vienošanās par projekta īstenošanu;
-investīcijas ietvaros piešķirto finansējumu attiecībā uz tām pašām attiecināmajām izmaksām nevar apvienot ar citu atbalstu.
Piedāvātā redakcija
-
32.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam pamatot avansa nepieciešamību. Vēršam uzmanību, ka avansa maksājuma ir jābūt sasaistītam ar rādītājiem.
Piedāvātā redakcija
-
33.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt arī ar atsaucēm uz konkrētām programmām - Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmu 2021.–2027.gadam un Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.–2020.gada plānošanas perioda darbības programmu "Izaugsme un nodarbinātība".
Piedāvātā redakcija
-
34.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzu papildināt ar korupcijas, krāpšanas un interešu konflikta novēršanas prasībām
Piedāvātā redakcija
-
35.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt, ka informācija tiek ievadīta ne retāk kā reizi sešos mēnešos.
Piedāvātā redakcija
-
36.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzu precizēt redakciju. IKS ministrijām jau jābūt izstrādātām, ministriju iekšējie auditi jau šobrīd pilda savas funkcijas. Lūdzu skaidrot kādu IKS uzraudzību ministrija veiks?
Piedāvātā redakcija
-
37.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzu papildināt, ka atbalsta sniedzējs pārliecinās, ka projektā nav iestājies interešu konflikta, korupcijas, krāpšanas un dubltfinnasējuma risks, kā arī tiks nodrošinātas datu ticamības pārbaudes.
Piedāvātā redakcija
-
38.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā to, ka Atbalsta sniedzējs neveiks Nozares ministrijas papildus noteikto rādītāju uzraudzību, lūgums papildināt noteikumu projektu, nosakot pienākumu Nozares ministrijai apstiprināt 5.punktā noteiktos rādītājus. 
Piedāvātā redakcija
-
39.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka šo noteikumu 11.1. un 11.2.punktā plānots atbalsts izglītības darbībām, ņemot vērā Komisijas paziņojuma Nostādnes par valsts atbalstu pētniecībai, izstrādei un inovācijai (2014/C 198/01) 19. a) punktā noteikto, lūdzam noteikumus papildināt ar nosacījumu, ka projekta ietvaros izveidotās izglītības programmas tiks nodrošinātas mērķa grupai bez maksas, vai arī ieņēmumi no maksas par pakalpojumu nepārsniegs 50% no kopējiem izdevumiem (papildus Komisijas paziņojuma Nostādnes par valsts atbalstu pētniecībai, izstrādei un inovācijai (2014/C 198/01) 19. a) punktā judikatūrai lūdzam skatīt arī Finanšu ministrijas mājas lapā ievietoto skaidrojošo materiālu Skaidrojumi atbalstam sporta, kultūras un izglītības jomā (26.01.2022.)), kā arī lūdzam skatīt Komisijas paziņojuma par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. panta 1. punktā minēto valsts atbalsta jēdzienu 2.5.punktu.
Papildus lūdzam ar skaidrojumu papildināt arī anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
40.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzu papildināt, ka finansējuma saņēmējs nodrošina interešu konflikta, korupcijas, krāpšanas un dubltfinnasējuma riska neiestāšanos
Piedāvātā redakcija
-
41.
Noteikumu projekts
Iebildums

Lūdzu izvērtēt vai  "Atlīdzība ir uzskatāma par līdzvērtīgu tirgus cenai"  nav risks, ka projekts būs peļņu gūstos, līdz ar to par tādu summu būtu jāsamazina piešķirtais publiskais finansējums?
Piedāvātā redakcija
-
42.
Anotācija (ex-ante)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Iebildums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju par investīcijas sasaisti ar Zaļo un Digitālo dimensiju (saskaņā ar AF plānā noteikto).
Piedāvātā redakcija
-
43.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam skaidrojumus par rādītāju izpildes apliecinājumiem integrēt pie attiecīgo specifisko rādītāju redakcijām, t.sk. lūdzam definēt konkrētus dokumentus, kuri apliecina rādītāja sasniegšanu.
Piedāvātā redakcija
-
44.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam papildināt anotāciju ar aprēķiniem/pieņēmumiem, kādi izmantoti specifisko rādītāju (t.sk. staprposmu) vērtību noteikšanai.
Piedāvātā redakcija
-
45.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam precizēt. AF plānā ir noradīts, ka augstskolu pārvaldības reformas mērķis ir saistīts ar šādām ES Padomes sniegtajām rekomendācijām izglītības un pētniecības jomā 2019. un 2020.gadā - ES Padomes 2019.gada rekomendāciju 13., 14., 16.punktu; ES Padomes 2020.gada rekomendāciju 19.punktu.
Piedāvātā redakcija
-
46.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Anotācijas sadaļā “Risinājuma apraksts” rindkopā par pievienotās vērtības nodokļa izmaksām lūdzam  papildināt, ka PVN izmaksas netiks atspoguļotas projektā.
 
Piedāvātā redakcija
-
47.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Anotācijas sadaļā “Risinājuma apraksts” lūdzam sagrupēt nepieciešamās izmaksas projekta ietvaros draft budget formātā, nosakot nepieciešamās izmaksas studiju moduļu un kursu izstrādei.
Vienlaikus, lūdzam skaidri identificēt projekta arhitektūru, paredzot izmaksu blokus, kurus iespējams iekļaut vienkāršoto izmaksu vienotajā likmē, piemēram, netiešo izmaksu likme.
Piedāvātā redakcija
-
48.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Anotācijas sadaļā “Risinājuma apraksts”, kur aprakstītas pētnieciskās aktivitātes kā atbalstāmā darbība, lūdzam skaidrot, kā tieši pētnieciskās aktivitātes sekmē specifisko rādītāju sasniegšanu, un integrēt draft budget ietvaros katram sasniedzamajam rādītājam (skat. arī iebildumā pie noteikumu projekta 12.punkta).
 
Piedāvātā redakcija
-
49.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Anotācijas sadaļā “Risinājuma apraksts” attiecībā uz finanšu un saistīto nozaru augstākā un vidējā līmeņa vadītāju un speciālistu, kas apguvuši kursus noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas novēršanas un finanšu tehnoloģiju jomā, skaitu un rādītāja izskaiti minēts, ka viena un tā pati persona var apgūt vairākus kursus un arī rādītājā var tikt ieskaitīta vairākas reizes. Lūdzam skaidrot, kā šāds rādītāja uzskaites veids sekmēs investīcijas mērķa sasniegšanu, t.sk. veicinās pēc iespējas plašāka speciālistu skaita iesaisti mācībās.
 
Piedāvātā redakcija
-
50.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
1. Sadaļa "Problēmas un risinājumi" teksts: Investīcijas pirmās kārtas ietvaros tiks īstenots viens projekts un finansējuma saņēmējs būs Rīgas Tehniskā universitāte (turpmāk RTU RBS). Rīgas Tehniskajai universitātei, tai skaitā tās struktūrvienībai "Rīgas Biznesa skola" (turpmāk - RTU RBS) ir atbilstoša kapacitāte un starptautiska pieredze, lai uz Finanšu kompetences centra bāzes īstenotu investīcijas pirmās kārtas projektu.

Lūdzu skaidrot kāda būs "Rīgas Biznesa skola"  loma investīcijas īstenošanā.
Priekšlikums: Lūdzu noteikt citu saīsinājumu RTU RBS. Minētais dublē Rīgas Tehniskā universitātei noteikto.

2. Sadaļa "Problēmas un risinājumi" teksts: Specializētie studiju moduļi tiks izstrādāti un īstenoti kopsadarbībā ar ārvalstu speciālistiem (akadēmisko personālu un pētniekiem), to apguve paredzēta dažādu valstu studentiem, kā arī, apgūstot pilnu studiju programmu, studējošajiem būs iespēja iegūt dubulto diplomu ar ārvalstu augstskolu.

Lūdzu skaidrot, kā ārvalstu speciālisti tiks iesaistīti projekta īstenošanā.

3. Sadaļa "Problēmas un risinājumi" teksts: Noteikumu projekts paredz, ka iesniedzējs projektu īsteno stratēģiskā sadarbībā ar citām  augstskolām, tai skaitā ārvalstu, kā arī organizācijām, kas darbojas finanšu un saistītajās nozarēs, tai skaitā ārvalstu, lai nodrošinātu zināšanu apmaiņu un starptautisko tvērumu. Lai gan noteikumu projekts neparedz obligātu sadarbības partneru piesaisti projektā (netiek izvirzīta prasība slēgt sadarbības līgumu projekta ietvaros), vienlaikus projekta īstenošanā ir nepieciešama plaša stratēģisko partneru iesaiste.

Lūdzu skaidrot kā tiks noregulēta savstarpējā sadarbības, kādi būs piesaistīto partneru loma, pienākumi projekta īstenošanā.

4. Sadaļa "Problēmas un risinājumi" teksts: Investīcijas pirmajā kārtā liels akcents tiek likts uz starptautiskās pieredzes pārņemšanu, kā arī ciešu starptautisko sadarbību.
Lūdzu skaidrot kā tiks noregulēta savstarpējā sadarbības, kādi būs piesaistīto partneru loma, pienākumi projekta īstenošanā

 
Piedāvātā redakcija
-
51.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
MK noteikumu projekta 11. punktā ir noteiktas atbalstāmās darbības. 12. punktā atsauce, ka 11. punktā ir aktivitātes. Lūdzu nodrošināt vienotu pieeju atbalstāmo darbību definēšanā. Iespējams šīs atbalstāmās darbības palikt zem 11.3 apakšpunkta un neizdalīt atsevišķi kā 12. punktu.
Piedāvātā redakcija
-
52.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka visām izmaksām, kas nepieciešamas, lai sasniegtu OPERATIONAL ARRANGEMENTS noteiktos atskaites punktus un mērķus, jābūt iekļautām AF plāna izmaksās/aprēķinos, kas tika apstiprināti no EK puses. Atbilstoši EK sniegtajai informācijai, iestāžu esošo darbinieku tekošās atalgojuma izmaksas nav finansējamas no AF finansējuma, jo AF finansējums nav paredzēts iestādes ikdienas funkciju izmaksu segšanai. Ja AF plāna ietvaros tiek īstenots projekts/reforma, kura īstenošana nav tieši saistīta ar iestādes ikdienas procesiem un funkcijām, šīs funkcijas ir nodalāmas, kā arī darbiniekam AF finansēta projekta/reformas ietvaros nāksies veikt pienākumus, kas nav viņa ikdienas pienākumu ietvaros, iestāde var vērtēt projekta/reformas vadības un īstenošanas personāla atalgojuma izmaksas segt no AF līdzekļiem, vienlaikus nodrošinot paredzēto mērķu un atskaites punktu atbilstošu sasniegšanu noteiktajā apmērā. Nodarbinātības formu un veidu iestāde organizē atbilstoši iestādes ierastajai kārtībai un Darba likumam.
Piedāvātā redakcija
-
53.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Šobrīd atbalstāmās darbības ir noteiktas arī 12. punktā. Lūdzu salāgot visā tekstā.
Lūdzu izvērtēt nepieciešamību finansēt darbības, kas nav vērstas uz rezultātu sasniegšanu
Piedāvātā redakcija
-
54.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt ka  Pievienotās vērtības nodokļa izmaksa Finansējuma saņēmējs sedz no saviem līdzekļiem, jo vārds "budžeta" var izraisīt interpretācijas, ka tas ir pieprasāms valsts budžetā.
Piedāvātā redakcija
-
55.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzu dzēst vārdu "par" pirms cipariem "90".
Piedāvātā redakcija
-
56.
Anotācija (ex-ante)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Priekšlikums
Lūdzu papildināt anotāciju ar skaidrojumu, kā tiks izvēlētas atbilstošas augstskolas un organizācijas un kāda būs viņu loma projekta īstenošanā. Papildus lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju, ka jebkurā gadījumā visu atbildību par projekta īstenošanu uzņemas finansējuma saņēmējs.
Piedāvātā redakcija
-
57.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Lūdzam papildināt sadaļu "Cita informacija" ar informāciju, ka projekta īstenošanai nepieciešamais finansējums 2022.gadam tiks pieprasīts no 74.resora ,,Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” 80.00.00 programmas ,,Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai”.
 
Piedāvātā redakcija
-