Projekta ID
22-TA-435Atzinuma sniedzējs
Ekonomikas ministrija
Atzinums iesniegts
09.08.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Atkārtoti lūdzam izvērtēt iespēju papildināt likumprojektu ar jaunu pantu, kas paredz izteikt Publisko iepirkumu likuma 42.panta trešās daļas 5. punktu jaunā redakcijā:
“5) šā panta otrās daļas 11. punkts — uz kandidāta vai pretendenta patieso labuma guvēju”.
Norādām, ka PIL 42.panta ceturtās daļas 7.punktā cita starpā paredzētais regulējums atvieglot nodokļu saistību izpildes pārbaudes kārtību attiecībā uz kandidāta vai pretendenta patieso labuma guvēju būs attiecināms tikai uz gadījumiem, ja attiecīgajam kandidātam vai pretendentam ir spēkā esošs Valsts ieņēmumu dienesta noteiktais nodokļu maksātāja reitinga kopējais "A" klases novērtējums, taču tas neparedz atvieglotu risinājumu informācijas iegūšanai par pretendenta patiesā labuma guvēja sodāmību un nodokļu parādu neesamību to mītnes zemē.
Atkārtoti uzsveram, ka pasūtītājs, nodrošinot vienlīdzīgu attieksmi pret visiem kandidātiem un pretendentiem, termiņu nepieciešamās informācijas vai dokumenta iesniegšanai nosaka samērīgi ar laiku, kas nepieciešams šādas informācijas vai dokumenta sagatavošanai un iesniegšanai, taču prakse joprojām liecina, ka pastāv grūtības iegūt informāciju par kandidāta vai pretendenta patiesā labuma guvēja sodāmību un nodokļu parādu neesamību savā mītnes zemē. Tas savukārt paildzina iepirkuma norises gaitu, un nereti ir gadījumi, ka kandidāts vai pretendents tiek izslēgts no iepirkuma, jo nav ieguvis un iesniedzis pasūtītājam informāciju par kandidāta vai pretendenta patiesā labuma guvēju.
“5) šā panta otrās daļas 11. punkts — uz kandidāta vai pretendenta patieso labuma guvēju”.
Norādām, ka PIL 42.panta ceturtās daļas 7.punktā cita starpā paredzētais regulējums atvieglot nodokļu saistību izpildes pārbaudes kārtību attiecībā uz kandidāta vai pretendenta patieso labuma guvēju būs attiecināms tikai uz gadījumiem, ja attiecīgajam kandidātam vai pretendentam ir spēkā esošs Valsts ieņēmumu dienesta noteiktais nodokļu maksātāja reitinga kopējais "A" klases novērtējums, taču tas neparedz atvieglotu risinājumu informācijas iegūšanai par pretendenta patiesā labuma guvēja sodāmību un nodokļu parādu neesamību to mītnes zemē.
Atkārtoti uzsveram, ka pasūtītājs, nodrošinot vienlīdzīgu attieksmi pret visiem kandidātiem un pretendentiem, termiņu nepieciešamās informācijas vai dokumenta iesniegšanai nosaka samērīgi ar laiku, kas nepieciešams šādas informācijas vai dokumenta sagatavošanai un iesniegšanai, taču prakse joprojām liecina, ka pastāv grūtības iegūt informāciju par kandidāta vai pretendenta patiesā labuma guvēja sodāmību un nodokļu parādu neesamību savā mītnes zemē. Tas savukārt paildzina iepirkuma norises gaitu, un nereti ir gadījumi, ka kandidāts vai pretendents tiek izslēgts no iepirkuma, jo nav ieguvis un iesniedzis pasūtītājam informāciju par kandidāta vai pretendenta patiesā labuma guvēju.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Precizēt piedāvātā panta redakciju un terminoloģiju, saskaņojot ar Publisko iepirkuma likumu. Saskaņā ar Publisko iepirkumu likuma 51. pantu, Pasūtītājs iepirkuma līguma slēgšanas tiesības piešķir pretendentam, kura piedāvājums novērtēts kā saimnieciski visizdevīgākais, tādējādi nav saprotama likumprojekta pantā iekļautā norāde par labākā piedāvājuma izvēli.
Vienlaikus lūdzam izvērtēt nepieciešamību noteikt pretendentu vērtēšanu pēc Valsts ieņēmuma dienesta noteiktā nodokļu maksātāju reitinga, ja šis nosacījums nav vienādi attiecināms uz visiem iespējamiem pretendentiem, kas ir iesnieguši piedāvājumus iepirkumā.
Vienlaikus lūdzam izvērtēt nepieciešamību noteikt pretendentu vērtēšanu pēc Valsts ieņēmuma dienesta noteiktā nodokļu maksātāju reitinga, ja šis nosacījums nav vienādi attiecināms uz visiem iespējamiem pretendentiem, kas ir iesnieguši piedāvājumus iepirkumā.
Piedāvātā redakcija
-