Atzinums

PAZIŅOJUMS:
LVRTC informē, ka 27. aprīlī plkst. 00.00 (naktī no 26. uz 27. aprīli) uzsāks eParaksta sistēmu migrāciju uz jaunu tehnoloģisko platformu un tā ilgs aptuveni diennakti. Līdz ar pāreju uz jaunu tehnoloģisko platformu, eParaksta lietotājiem 27. aprīlī būs ierobežota eParaksta rīku darbība, bet pēc darbības atsākšanas visiem eParaksts mobile lietotājiem būs jāizveido jauna eParaksta parole. Tā kā darbu laikā nebūs pieejami eParaksta pakalpojumi, aicinām ieplānot veikt darbības sistēmās un dokumentu parakstīšanu savlaicīgi, jo 27. aprīlī organizācijas sistēmās e-Identitātes apliecināšana un parakstīšana nebūs iespējama. Vairāk informācijas eparaksts.lv portālā.
Projekta ID
22-TA-2527
Atzinuma sniedzējs
Biedrība "Latvijas siltumuzņēmumu asociācija"
Atzinums iesniegts
22.08.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu konsolidētā versija
4.11. nodrošināmie lietotāji – mājsaimniecības, skolas, pirmsskolas izglītības iestādes, slimnīcas, valsts un pašvaldību ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijas, krīzes centri, sociālās rehabilitācijas institūcijas personām, kurām izveidojusies atkarība no narkotiskajām, toksiskajām vai citām apreibinošām vielām, avārijas dienesti, telekomunikāciju mezgli, Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienests, Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienests, Nacionālie bruņotie spēki, Valsts policija, Valsts robežsardze, valsts drošības iestādes, ūdensapgādes un kanalizācijas stacijas, brīvības atņemšanas iestādes, mobilizējamie civilās aizsardzības formējumi, energoapgādes komersants, kas saskaņā ar normatīvo aktu par elektroenerģijas sistēmas vadības un lietošanas kārtību kontrolē dispečervadības grafika ģenerētājvienību ar jaudu virs 100MW un elektroenerģijas jaudas ģenerācijas pieejamību vismaz 900 stundas gadā;
Iebildums
LSUA uzskata, ka energoapgādes komersantu objekti enerģētiskās krīzes laikā, ja ir traucēta dabasgāzes piegāde, ir iekļaujami nodrošināmo lietotāju grupā, jo dabasgāze kā kurināmais tiek izmantots siltumenerģijas ražošanā centralizētajai siltumapgādei. Savukārt CSA klienti ir mājsaimniecības daudzstāvu dzīvojamajās ēkās. Atstājot energoapgādes komersantus pirmās grupas enerģijas lietotāju skaitā, veidojas absurda situācija, ka mājsaimniecībām var būt pieejama dabasgāze plītīs, bet nevarēs tikt nodrošināta siltumenerģijas piegāde. Turklāt šajā grupā jau ir ūdensapgādes komersanti, kas tāpat kā CSA operatori nodrošina pakalpojumu daudzstāvu dzīvojamajām ēkām.
 
Piedāvātā redakcija
Lūdzam papildināt 4.11. punktu, nodrošināto lietotāju sarakstu papildinot ar "energoapgādes (centralizētās siltumapgādes) komersantu objekti"
2.
Noteikumu konsolidētā versija
20. Ja izsludināta vietējā enerģētiskā krīze, tehniskos pasākumus centralizētās siltumapgādes ierobežošanai vai pārtraukšanai attiecīgajā teritorijā veic energoapgādes komersants, kas veic siltumapgādi.
Priekšlikums
LSUA uzskata, ka punkta prasības šādā redakcijā nav izpildāmas un nedarbosies, jo siltummezgls nav centralizētās siltumapgādes (CSA) operatora īpašums. Attiecīgi CSA operators/ komersants nevar nodrošināt siltummezgla regulēšanu, tā pilnvērtīgu monitoringu un siltumenerģijas patēriņa ierobežošanu. CSA operators ir atbildīgs par pakalpojuma nodrošināšanu līdz ievadam ēkā, t.i. līdz siltumenerģijas skaitītājam.
Piedāvātā redakcija
Aicinām izteikt punktu sekojoši:
20. Siltumapgādes galalietotājs, uz kuru attiecas siltumapgādes ierobežošanas un pārtraukšanas kārtība, pēc informācijas saņemšanas par enerģētisko krīzi, ja traucēta siltumenerģijas piegāde, nav tiesīgs patērēt siltumenerģiju vairāk, kā noteicis siltumapgādes sistēmas operators"