Projekta ID
22-TA-3416Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
29.11.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Ņemot vērā, ka noteikumu projektā paredzēts ar 2023.gada 1.janvāri noteikt minimālo mēneša darba algu normālā darba laika ietvaros 620 euro apmērā, noteikumu projektā neparedzot Darba likuma pārejas noteikumu 27.punktā noteikto, ka minimālā mēneša darba alga normālā darba laika ietvaros no 2024.gada 1.janvāra nav mazāka par 700 euro, precizējama anotācijas 3.sadaļa, noteikumu projekta ietekmi uz valsts budžetu 2024.gadam un 2025.gadam norādot 2023.gada līmenī. Savukārt, anotācijas 3.sadaļas punktā “Cita informācija” sniedzot informāciju par minimālā mēneša darba alga palielināšanu sākot ar 2024.gada 1.janvāri.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Ņemot vērā, ka Tieslietu ministrija iesniedza Finanšu ministrijā precizētu informāciju par papildu nepieciešamo finansējumu saistībā ar minimālās mēneša darba algas paaugstināšanu 2023.gadā līdz 620 euro un 2024.gadā līdz 700 euro, lūdzam precizēt noteikumu projekta anotācijas 2.pielikumā:
-) ietvertās tabulas “Iestāžu saraksts, kurām nepieciešams papildus finansējums minimālās darba algas pieauguma no 500 euro uz 620 euro 2023.gadā” rindas “IEVP cietumnieki” ailē “Kopā nepieciešamais finansējums atlīdzībai (t.sk. darba devēja soc.apdr. 23,59%)” norādīto informāciju, skaitļa “227 801” vietā lietojot skaitli “151 598”, attiecīgi precizējot rindas “Tieslietu ministrijas resors kopā” aili “Kopā nepieciešamais finansējums atlīdzībai (t.sk. darba devēja soc.apdr. 23,59%)”, skaitļa “304 714” vietā lietojot skaitli “228 511”, kā arī precizējot rindas “Pavisam kopā” aili “Kopā nepieciešamais finansējums atlīdzībai (t.sk. darba devēja soc.apdr. 23,59%)”, skaitļa “3 640 210” vietā lietojot skaitli “3 564 007”;
-) ietvertās tabulas “Iestāžu saraksts, kurām nepieciešams papildus finansējums minimālās darba algas pieauguma no 500 euro uz 700 euro 2024.gadā” rindas “IEVP ieslodzītie” ailē “Kopā nepieciešamais finansējums atlīdzībai (t.sk. darba devēja soc.apdr. 23,59%)” norādīto informāciju, skaitļa “379 668” vietā lietojot skaitli “252 664”, attiecīgi precizējot rindas “Tieslietu ministrijas resors kopā”, skaitļa “524 298” vietā lietojot skaitli “396 701”, kā arī precizējot rindas “Pavisam kopā” aili “Kopā nepieciešamais finansējums atlīdzībai (t.sk. darba devēja soc.apdr. 23,59%)”, skaitļa “8 278 263” vietā lietojot skaitli “8 150 666”.
Vienlaikus lūdzam attiecīgi precizēt anotācijas 3.sadaļā sniegto informāciju.
-) ietvertās tabulas “Iestāžu saraksts, kurām nepieciešams papildus finansējums minimālās darba algas pieauguma no 500 euro uz 620 euro 2023.gadā” rindas “IEVP cietumnieki” ailē “Kopā nepieciešamais finansējums atlīdzībai (t.sk. darba devēja soc.apdr. 23,59%)” norādīto informāciju, skaitļa “227 801” vietā lietojot skaitli “151 598”, attiecīgi precizējot rindas “Tieslietu ministrijas resors kopā” aili “Kopā nepieciešamais finansējums atlīdzībai (t.sk. darba devēja soc.apdr. 23,59%)”, skaitļa “304 714” vietā lietojot skaitli “228 511”, kā arī precizējot rindas “Pavisam kopā” aili “Kopā nepieciešamais finansējums atlīdzībai (t.sk. darba devēja soc.apdr. 23,59%)”, skaitļa “3 640 210” vietā lietojot skaitli “3 564 007”;
-) ietvertās tabulas “Iestāžu saraksts, kurām nepieciešams papildus finansējums minimālās darba algas pieauguma no 500 euro uz 700 euro 2024.gadā” rindas “IEVP ieslodzītie” ailē “Kopā nepieciešamais finansējums atlīdzībai (t.sk. darba devēja soc.apdr. 23,59%)” norādīto informāciju, skaitļa “379 668” vietā lietojot skaitli “252 664”, attiecīgi precizējot rindas “Tieslietu ministrijas resors kopā”, skaitļa “524 298” vietā lietojot skaitli “396 701”, kā arī precizējot rindas “Pavisam kopā” aili “Kopā nepieciešamais finansējums atlīdzībai (t.sk. darba devēja soc.apdr. 23,59%)”, skaitļa “8 278 263” vietā lietojot skaitli “8 150 666”.
Vienlaikus lūdzam attiecīgi precizēt anotācijas 3.sadaļā sniegto informāciju.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Saistībā ar minimālās darba algas pieaugumu lūdzam pašvaldību budžetos norādīt papildu ieņēmumus no iedzīvotāju ienākuma nodokļa, ievērojot, ka IIN tiek sadalīts pašvaldību budžetiem - 75% apmērā un valsts budžetam - 25% apmērā. Ņemot vērā minēto, precizējama finansiālā ietekme 3.3.punktā.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Anotācijas 3.sadaļas 2.3.punktā 2023.gadam norādīti papildu izdevumi no pašvaldību budžeta 34 289 832 euro apmērā. Lūdzam 6.2.punktā vai anotācijas pielikumā sniegt detalizētus aprēķinus minētajiem izdevumiem.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Pēc Finanšu ministrijas aprēķiniem 2023.gadā ietekme uz budžeta ieņēmumiem no minimālās algas paaugstināšanas no 500 uz 620 euro mēnesī būtu 51,2 milj. euro, t.sk iedzīvotāju ienākuma nodokļa ieņēmumi valsts budžetā 4,4 milj. euro, iedzīvotāju ienākuma nodokļa ieņēmumi pašvaldību budžetā 13,1 milj. euro, valsts sociālās obligātās apdrošināšanas iemaksas (ieskaitot iemaksas valsts fondēto pensiju shēmā) 31,6 milj. euro un pievienotās vērtības nodokļa ieņēmumi 2,0 milj. euro. Attiecīgi lūdzam precizēt arī ietekmi uz budžeta ieņēmumiem 2024. un 2025.gadā.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Anotācija (ex-ante)
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Priekšlikums
2.1. punktā būtu iekļaujama informācija arī par darba ņēmējiem, kas saņem algu zem minimālās algas līmeņa.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Anotācija (ex-ante)
Pielikumi
Priekšlikums
Lūdzam sanumurēt anotācijas pielikumus.
Piedāvātā redakcija
-