Atzinums

Projekta ID
21-TA-529
Atzinuma sniedzējs
Kultūras ministrija
Atzinums iesniegts
13.11.2021.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūgums papildināt noteikumu projekta 26.1 puntu ar atsauci uz noteikumu 26.2.2.punktu (pedagogu profesionālā kapacitāte) un 26.3.3.punktu (infrastruktūra un resursi). Gan jaunas izglītības programmas kvalitātes novērtēšanā, gan jauna īstenošanas vietas atvēršanā ir būtiski, lai būtu tās īstenošanā piesaistīti kvalificēti pedagogi un nodrošināta atbilstoša infrastruktūra un resursi. Vērtējot izglītības kvalitātes aspektus, nereti konstatēts, ka izglītības programmu īstenošana filiālēs vai no pamatadreses atšķirīgā vietā, būtiski atšķiras ar kvalitatīvu pedagogu un resursu nodrošinājumu.
Piedāvātā redakcija
26.1 Novērtējot jaunas licencētas izglītības programmas īstenošanas kvalitāti vai izglītības kvalitāti jaunajā akreditētas izglītības programmas īstenošanas vietā, nosaka kvalitātes vērtējuma līmeni šo noteikumu 26.2.2., 26.2.3. un 26.3.3.  apakšpunktā minētajā kritērijā.
2.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūgums papildināt noteikumu 67.punktu, ka Dienests vērtē arī tos kritērijus, kas iepriekšējā akreditācijā novērtēti ar kvalitātes vērtējuma līmeni “jāpilnveido”. Tādējādi konstatējot vai izglītības iestāde ir veikusi darbības visos aspektos, kuros akreditācijas eksperti ir norādījuši uz nepilnībām, sniedzot visaptverošu kvalitātes izvērtējumu
Piedāvātā redakcija
67. Dienests novērtē izglītības programmas, kura līdz šo noteikumu spēkā stāšanās dienai ir akreditēta uz diviem gadiem, īstenošanas kvalitāti, nosakot kvalitātes vērtējuma līmeni šo noteikumu 26.2., 26.3.3. apakšpunktā  minētajiem kritērijiem un kritērijos, kas novērtēti ar kvalitātes vērtējuma līmeni “jāpilnveido”, un akreditē uz termiņu, kas nepārsniedz izglītības iestādes akreditācijas termiņu.
3.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt nepieciešamību  pilna akreditācijas ziņojuma publiskošanu savā tīmekļvietnē, jo tādējādi turpmāk  akreditācijas  ziņojuma apjoms palielinātos un saturs  varētu netikt veids kā īss, konspektīvs un konstatējošs, bet izvērsts - ar plašu un skaidrojošu saturu, lai sabiedrībai, jebkuram lasītājam, kurš nepārzina akreditācijas ziņojuma izveides metodiku, sniegtu īpaši pamatotu skaidrojumu par katru vērtējumu. Rosinām saglabāt esošo akreditācijas ziņojuma sagatavošanas metodiku un pieeju, šo dokumentu atbilstoši metodikai veidojot kā konspektīvu un lakonisku dokumentu, kurš pamato akreditācijas komisijas vērtējumu un sniedz informatīvu materiālu Izglītības kvalitātes dienestam gala lēmuma pieņemšanā, pēc kura tiek publiskota daļa no ziņojuma, kas ir pati būtiskākā sabiedrībai – izglītības iestādes darba un izglītības programmas īstenošanas stiprās puses un ieteikumi tālākai darbībai. Vienlaikus vēršam uzmanību, ka pilnajā ziņojumā ietvertie fakti ir situācijas konstatējums akreditācijas norises laikā un, ņemot vērā to, ka akreditācija norisinās vienu reizi sešos gados, pilnajā ziņojumā ietvertie fakti pēc attiecīga laika perioda nebūs izglītības iestādes darbību objektīvi raksturojoša informācija.
 
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lūdzam anotācijā skaidrot detalizētāk projekta 8.punkta regulējumu saistībā ar noteikumu 31.punktu.
Piedāvātā redakcija
31. Vērtējot izglītības iestādes darbības kvalitāti, izņemot izglītības iestādes darbību profesionālās ievirzes vai profesionālās pilnveides izglītības programmas īstenošanā, vērtē izglītības programmas īstenošanas kvalitāti.  Ja izglītības iestāde ir akreditēta uz sešiem gadiem, atbilstoši novērtējumam uz sešiem gadiem vai uz sešiem gadiem ar nosacījumu pēc   diviem gadiem vērtēt šo noteikumu 26. punktā minēto kritēriju, kas novērtēts ar kvalitātes vērtējuma līmeni “jāpilnveido”,  tad ir akreditētas šo noteikumu 1.1. apakšpunktā minētās izglītības programmas, kuras šajā izglītības iestādē tiek īstenotas akreditācijas laikā.