Projekta ID
21-TA-665Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
03.12.2021.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Iebildums
No noteikumu projekta anotācijas ir secināms, ka noteikumu grozījumu mērķis ir radīt pakāpenisku pāreju uz naftas produktu drošības rezervju glabāšanu Latvijas Republikas teritorijā. Tomēr vienlaikus nav konstatējams objektīvs un tiesisks pamatojums, kāpēc šī mērķa sasniegšanai ir nepieciešams, lai to faktiski veiktu tieši Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistrā reģistrēts komersants. Attiecīgi ir secināms, ka šādi grozījumi automātiski nodrošina priekšrocības iepirkuma procedūrā Latvijas Republikā reģistrētam komersantam, jo ārvalstīs reģistrēti komersanti varētu tikt atzīti par uzvarētājiem vien tad, ja Latvijas Republikā reģistrēto komersantu piedāvājums (vai piedāvājumi) nesasniegtu nepieciešamo apjomu. Norādām, ka atbilstoši Publisko iepirkumu likuma 2.panta 2.punktam pasūtītājam ir pienākums nodrošināt piegādātāju brīvu konkurenci, kā arī vienlīdzīgu un taisnīgu attieksmi pret tiem. Papildus lūdzam skatīt Iepirkumu uzraudzības biroja tīmekļvietnē ietvertos skaidrojumus (piemēram: https://www.iub.gov.lv/lv/skaidrojums-biezak-konstatetas-neatbilstibas-iepirkuma-proceduru-dokumentacija-un-norise). Ievērojot minēto, lūdzam sniegt regulējumā vai judikatūrā balstītu pamatojumu, kādēļ šāds regulējums ir vērtējams kā tiesisks.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Iebildums
Ņemot vērā noteikumu projekta 2.1, 2.2, 2.4 un 2.5punktā un anotācijā norādīto, nav viennozīmīgi saprotams, vai 2.1punktā norādītais minimālais kopējais uzglabājamais drošības rezervju apjoms, kuru uzglabā Latvijas Republikas teritorijā, attiecas uz katru atsevišķo Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistrā reģistrēto komersantu, kas piedalās iepirkumā, vai arī uz visu šādu Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistrā reģistrēto komersantu piedāvājumu kopumu. Ievērojot minēto un lai novērstu maldīgas izpratnes iespējas, lūdzam atbilstoši precizēt noteikumu projektu un anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Iebildums
Nav vērtēts, kā noteikumu projekts ietekmētu degvielas cenas, palielinot Latvijā uzglabājamo naftas produktu rezervju apjomu no 75% 2023.gadā līdz 100% 2025.gadā, līdz ar to uzskatām, ka ir jāveic novērtējums kā šis noteikumu projekts ietekmēs degvielas cenas un šis vērtējums ir jāatspoguļo anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Anotācijas sadaļā “Risinājuma apraksts” citstarp ir norādīts: “Gadījumos, ja komersanti, kas izraudzīti iepirkuma procedūrā par naftas produktu drošības rezervju uzglabāšanu, nenodrošina naftas produktu drošības rezervju uzglabāšanu Latvijas Republikas teritorijā vismaz 2.1punktā minēto kopējā uzglabājamo drošības rezervju apjoma no kopējā uzglabājamo drošības rezervju apjoma, Būvniecības valsts kontroles birojs var lemt par nepieciešamā naftas produktu drošības rezervju apjoma nodrošināšanu, izvēloties to komersantu piedāvājumus, kuri nodrošina rezervju uzglabāšanu kādā citā Eiropas savienības dalībvalstī.”
Lai būtu viennozīmīgi saprotams, ka iepirkuma procedūrā par uzvarētājiem var tikt izraudzīti tikai iepirkuma dokumentācijā (un šajos noteikumos) noteiktajām prasībām atbilstoši pretendenti un ka visu pretendentu piedāvājumu atbilstības izvērtēšana tiek veikta vienas iepirkuma procedūras un tās norises posma ietvaros, lūdzam atbilstoši precizēt anotāciju.
Lai būtu viennozīmīgi saprotams, ka iepirkuma procedūrā par uzvarētājiem var tikt izraudzīti tikai iepirkuma dokumentācijā (un šajos noteikumos) noteiktajām prasībām atbilstoši pretendenti un ka visu pretendentu piedāvājumu atbilstības izvērtēšana tiek veikta vienas iepirkuma procedūras un tās norises posma ietvaros, lūdzam atbilstoši precizēt anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Ierosinām noteikumu projekta 1. un 2.punktu apvienot, jo grozījumi tiek izdarīti divos secīgos apakšpunktos.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Ierosinām noteikumu projekta 3., 4., 5. 6. un 7.punktu apvienot, jo grozījumi tiek izdarīti piecos secīgos punktos.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Ierosinām noteikumu projekta 9. un 10.punktu apvienot, jo grozījumi tiek izdarīti divos secīgos punktos.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Ierosinām noteikumu projekta 13., 14. un 15.punktu apvienot, jo grozījumi tiek izdarīti trijos secīgos apakšpunktos.
Piedāvātā redakcija
-