Atzinums

PAZIŅOJUMS:
LVRTC Informē, ka 2024. gada 17. maijā laikā no plkst. 00.00 līdz plkst. 03.00 tiks veikti plānoti LVRTC infrastruktūras uzturēšanas darbi. To laikā var būt īslaicīgi traucēti vai nepieejami LVRTC autentifikācijas rīki.
Projekta ID
22-TA-888
Atzinuma sniedzējs
Ekonomikas ministrija
Atzinums iesniegts
10.08.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Aicinām precizēt Alkoholisko dzērienu aprites likuma 11.panta sestajā daļā minētos vārdus “ražotāja struktūrvienības”, aizstājot tos ar likumprojektā lietotajiem vārdiem “ražotāja telpas”.
 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Likumprojekta anotācijas sadaļā, kurā tiek sniegts pamatojums alkoholisko dzērienu cenu un atlaižu reklāmas ierobežošanai, ir norādīts, ka likumprojekts paredz papildināt Alkoholisko dzērienu aprites likuma 11.pantu ar piekto daļu un sesto daļu, nosakot aizliegumu alkoholisko dzērienu cenu un atlaižu reklāmai - preses izdevumos, drukātos reklāmas izdevumos un publikācijās patērētājiem, kinoteātros, tīmekļa vietnēs, tiešsaistē un tiešsaistes saskarnēs, izmantojot pasta (arī elektroniskā pasta) pakalpojumus, kā arī ārpus alkoholisko dzērienu mazumtirdzniecības vietām. Tāpat anotācijā norādīts, ka likumprojekts paredz, ka alkoholisko dzērienu cenu un atlaižu reklāmas būs atļautas tikai mazumtirdzniecības vietās, kurās tiek tirgoti alkoholiskie dzērieni, alkoholiskos dzērienu ražošanas vietās vai ražotāja struktūrvienībās, kā arī tīmekļa vietnēs, tiešsaistē un tiešsaistes saskarnēs kurās norisinās alkoholisko dzērienu mazumtirdzniecība ar distances līgumu.
Šobrīd likumprojekta 4.panta aktuālajā reakcijā nav ietverts atsevišķs punkts, kas paredz aizliegumu alkoholisko dzērienu cenu un atlaižu reklāmai ārpus alkoholisko dzērienu mazumtirdzniecības vietām. Šāds punkts bija ietverts tikai likumprojekta sākotnējā redakcijā. Tāpēc PTAC ieskatā nav saprotama norādes par aizliegumu alkoholisko dzērienu cenu un atlaižu reklāmai ārpus alkoholisko dzērienu mazumtirdzniecības vietām saglabāšana anotācijā un tās konteksts ar pārējiem Alkoholisko dzērienu aprites likuma 11.panta piektajā daļā minētajiem aizlieguma veidiem, jo tie visi jau faktiski pēc būtības nozīmē aizliegumu alkoholisko dzērienu cenu un atlaižu reklāmai ārpus alkoholisko dzērienu mazumtirdzniecības vietām. Turklāt šāda norāde anotācijā var radīt neskaidru pieņēmumu, ka tā paplašina Alkoholisko dzērienu aprites likuma 11.panta piektajā daļā ietverto ierobežojumu tvērumu, piemēram, attiecinot to uz vēl kādiem citiem aizlieguma veidiem, kas šobrīd nav minēti aktuālajā likumprojekta redakcijā.
Tāpēc aicinām izvērtēt anotācijā ietverto skaidrojumu un precizēt to atbilstoši likumprojekta 4.panta aktuālajai redakcijai.
 
Piedāvātā redakcija
-