Atzinums

Projekta ID
22-TA-290
Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
14.03.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
8.1.13. uz datu aizsardzību
Iebildums
Lūdzam aizpildīt, ņemot vērā to, ka projekts paredz personas datu (t.sk. sensitīvu) apstrādi.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumu Nr. 108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi" 100.punktā noteikts, ka noteikumu projekta pirmajā punktā atspoguļo likumā noteikto pilnvarojumu Ministru kabinetam.
Ar projektu Ministru kabineta 2021. gada 18. maija noteikumi Nr. 316 "Noteikumi par asistenta, pavadoņa un aprūpes pakalpojumu personām ar invaliditāti" (turpmāk - MK not. Nr.316) tiek papildināti ar 1.5.apakšpunktu, kas noteic, ka noteikumi nosaka kritērijus asistenta pakalpojuma izglītības iestādē, izņemot augstskolā vai koledžā, nepieciešamībai pilngadīgai personai ar I vai II invaliditātes grupu. Vienlaikus MK not. Nr.316 norāde, uz kāda likuma pamata noteikumi tiek izdoti netiek papildināta. 
Lūdzam skaidrot, uz kāda likuma pilnvarojuma pamata (panti un pantu daļas, punkti) Ministru kabinets plāno noteikt 1.5.apakšpunkta redakcijā noteikto regulējumu, kā arī, kur noteikta šī konkrētā asistenta pakalpojuma piešķiršanas kārtība.
Papildus lūdzam skaidrot, kāpēc minētais regulējums netiek ietverts Ministru kabineta 2012. gada 9. oktobra noteikumos Nr. 695 "Kārtība, kādā piešķir un finansē asistenta pakalpojumu izglītības iestādē".
Vēršam uzmanību, ka Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likuma 3. panta otrajā daļā ir noteikts, ka sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības saņemšanas kārtību nosaka Ministru kabinets un pašvaldību domes.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam vērtēt, vai pieprasot dokumentus par ārstniecības pakalpojuma saņemšanu, kura saņemšanai nepieciešams asistenta pakalpojums, ir ievērots datu minimizēšanas princips, proti, ka pieprasāmie personas dati ir adekvāti, atbilstīgi un ietver tikai to, kas nepieciešams to apstrādes nolūkos. Mūsuprāt, prasīt visa dokumenta (nosūtījuma, līguma) kopiju ir nesamērīgi, ja nepieciešams pārliecināties tikai par to, ka personai nepieciešams asistenta pakalpojums, lai saņemtu noteiktā periodā ārstniecības vai rehabilitācijas pakalpojumu (bez detalizētākas izpētes). Papildus lūdzam skaidrot datu apstrādes nolūku.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Kontekstā ar Valsts iestāžu juridisko dienestu vadītāju 14.11.2019. sanāksmē nolemto (protokols Nr. 3 2. §), lūdzam izvērtēt iespēju projektā noteikt tikai novērtējuma veidlapā iekļaujamās informācijas saturu un apjomu, savukārt pieteikuma veidlapas dizainu un formu kā ilustratīvu materiālu publicēt institūcijas tīmekļvietnē vai vietnē, kur piedāvā e-pakalpojumu, ņemot par piemēru Komerclikumā ietverto regulējumu attiecībā uz Uzņēmumu reģistra veidlapām.
Aicinām izvērtēt šo risinājumu attiecībā uz MK not. Nr. 316 1.pielikumā ietverto novērtējuma veidlapu, ņemot vērā to, ka šo veidlapu esat pievienojuši kā atsevišķu datni (*docx), bez atbilstošas strukturēšanas.
Minētais risinājums prasītu papildināt projektu ar vismaz diviem punktiem. Viens - veidlapā iekļaujamās informācijas saturs, apjoms, teksta valodas u.c., bet otrs - kur veidlapa pieejama un kam to ir pienākums izstrādāt, uzturēt aktuālu u.c.. Tāpat būtu projektā svītrojama atsauce uz pielikumu un svītrojams pats pielikums.
Piemēram papildus skatīt Ministru kabineta 2017. gada 6. jūnija noteikumu Nr. 313 "Traktortehnikas, tās piekabes, maināmās velkamās iekārtas un maināmā tehnoloģiskā agregāta reģistrācijas kārtība" 83.2 2. apakšpunktu un 83.5 punktu vai Ministru kabineta 2021. gada 1. jūnija noteikumu Nr. 352 "Latvijas Goda ģimenes apliecības programmas īstenošanas kārtība" 3.6. apakšpunktu.
Ministru kabineta 2020. gada 14. jūlija noteikumu Nr. 445 "Kārtība, kādā iestādes ievieto informāciju internetā" 8.punkts noteic, ja iestāde oficiālajā tīmekļvietnē vai mobilajā lietotnē publicē veidlapas, tās tiek veidotas vismaz datņu formātā, kas nodrošina iespēju veidlapu lejupielādēt no tīmekļvietnes, aizpildīt un saglabāt bez ierobežojumiem. Iestāde nodrošina skaidrojumu par veidlapu aizpildīšanu. 
Ja augstākminētais risinājums netiek atbalstīts, lūdzam nodrošināt projekta 1.pielikuma - novērtēšanas veidlapas strukturēšanu TAP portāla vidē.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Kontekstā ar Valsts iestāžu juridisko dienestu vadītāju 14.11.2019. sanāksmē nolemto (protokols Nr. 3 2. §), lūdzam izvērtēt iespēju projektā noteikt tikai veidlapā iekļaujamās informācijas saturu un apjomu, savukārt veidlapas dizainu un formu kā ilustratīvu materiālu publicēt institūcijas tīmekļvietnē vai vietnē, kur piedāvā e-pakalpojumu, ņemot par piemēru Komerclikumā ietverto regulējumu attiecībā uz Uzņēmumu reģistra veidlapām.
Aicinām izvērtēt šo risinājumu attiecībā uz MK not. Nr. 316 2.pielikumā ietverto novērtējuma veidlapu, ņemot vērā to, ka šo veidlapu esat pievienojuši kā atsevišķu datni (*docx), bez atbilstošas strukturēšanas.
Minētais risinājums prasītu papildināt projektu ar vismaz diviem punktiem. Viens - veidlapā iekļaujamās informācijas saturs, apjoms, teksta valodas u.c., bet otrs - kur veidlapa pieejama un kam to ir pienākums izstrādāt, uzturēt aktuālu u.c. Tāpat būtu projektā svītrojama atsauce uz pielikumu un svītrojams pats pielikums.
Piemēram papildus skatīt Ministru kabineta 2017. gada 6. jūnija noteikumu Nr. 313 "Traktortehnikas, tās piekabes, maināmās velkamās iekārtas un maināmā tehnoloģiskā agregāta reģistrācijas kārtība" 83.2 2. apakšpunktu un 83.5 punktu vai Ministru kabineta 2021. gada 1. jūnija noteikumu Nr. 352 "Latvijas Goda ģimenes apliecības programmas īstenošanas kārtība" 3.6. apakšpunktu.
Ministru kabineta 2020. gada 14. jūlija noteikumu Nr. 445 "Kārtība, kādā iestādes ievieto informāciju internetā" 8.punkts noteic, ja iestāde oficiālajā tīmekļvietnē vai mobilajā lietotnē publicē veidlapas, tās tiek veidotas vismaz datņu formātā, kas nodrošina iespēju veidlapu lejupielādēt no tīmekļvietnes, aizpildīt un saglabāt bez ierobežojumiem. Iestāde nodrošina skaidrojumu par veidlapu aizpildīšanu. 
Ja augstākminētais risinājums netiek atbalstīts, lūdzam nodrošināt projekta 2.pielikuma -  veidlapas strukturēšanu TAP portāla vidē.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Anotācija (ex-ante)
6.4. Cita informācija
Priekšlikums
Ierosinām precizēt gada skaitli "2002".
Piedāvātā redakcija
-