Atzinums

PAZIŅOJUMS:
Nākamā kārtējā Valsts sekretāru sanāksme plānota š.g. 10.aprīlī
Projekta ID
25-TA-134
Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
11.02.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
1.4. prasības Taisnīgas pārkārtošanās fonda projekta (turpmāk – projekts) iesniedzējam (turpmāk – projekta iesniedzējs), finansējuma saņēmējam un sadarbības partneriem;
Iebildums
Ņemot vērā, ka noteikumu projektā nav paredzētas prasības sadarbības partneriem, lūdzam precizēt noteikumu projekta 1.4. apakšpunktu. Tāpat norādām, ka Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumu Nr. 108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi" 100. punkts noteic, ka noteikumu projekta pirmajā punktā secīgi raksta vārdus "noteikumi nosaka" un likumā noteikto pilnvarojumu Ministru kabinetam. Ievērojot minēto, lūdzam precizēt Ministru kabineta noteikumu projekta 1.3. un 1.5. apakšpunktu (kontekstā ar 1.6. apakšpunktu), precīzi pārrakstot Ministru kabinetam likumā doto pilnvarojumu. Proti, Eiropas Savienības fondu 2021.-2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 19. panta 13. punkts paredz, ka Ministru kabinets noteic specifiskā atbalsta mērķa mērķi, pieejamo finansējumu, nacionālā līdzfinansējuma likmi, prasības projekta iesniedzējam, prasības projekta sadarbības partneriem (ja tos pieaicina), atbalstāmo darbību un izmaksu attiecināmības nosacījumus, tostarp komercdarbības atbalsta piešķiršanas nosacījumus (ja attiecināms), un kārtību, kādā īsteno programmā norādīto Eiropas Savienības fonda specifiskā atbalsta mērķi.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
4. Pasākuma mērķgrupa ir Latvijas Republikas pašvaldības, kurās pašvaldības autonomo funkciju īstenošanas infrastruktūras siltumapgādei un sabiedrisko siltumapgādes pakalpojumu sniegšanai kā kurināmo izmanto kūdru, un šo pašvaldību iedzīvotāji.
Priekšlikums
Aicinām precizēt noteikumu projekta 4. punktu, nosakot pasākuma atlases otrās kārtas mērķa grupu, ņemot vērā arī noteikumu projekta 1. punktu. Alternatīvi aicinām sniegt pamatotu skaidrojumu.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
12. Projekta iesniedzējs atlases otrās kārtas ietvaros ir pašvaldība vai tās iestāde, kuras administratīvajā teritorijā siltumapgādes vajadzībām izmanto kūdru un kuras identificētas un kuras minētas pasākuma pirmās atlases kārtas atbildīgajai iestādei iesniegtajā nodevumā par pašvaldībām un to uzņēmumu īpašumā esošo kūdras sadedzināšanas iekārtu inventarizācijas rezultātiem un to sociālekonomisko novērtējumu, vai šādas tās pašvaldības kapitālsabiedrība, kurai ar attiecīgo pašvaldību ir noslēgts pakalpojuma līgums par sabiedrisko siltumapgādes pakalpojumu sniegšanu (turpmāk – pakalpojuma līgums). Projekta iesniedzējs, kura projekta iesniegums ir apstiprināts, ir finansējuma saņēmējs.
Priekšlikums
Aicinām anotācijā sniegt izvērstāku skaidrojumu par noteikumu projekta 12. punktā paredzēto projekta iesniedzēju loku, skaidrojot, kādēļ citastarp izvēlēta tieši pašvaldību kapitālsabiedrība, kurai ar attiecīgo pašvaldību ir noslēgts pakalpojuma līgums par sabiedrisko siltumapgādes pakalpojumu sniegšanu, bet ne citi sabiedrisko pakalpojumu sniedzēji, kuriem noslēgts līgums ar pašvaldībām par siltumenerģijas nodrošināšanu (sk. anotācijā minēto par pasākuma atlases pirmo kārtu: "Pasākuma pirmās atlases kārtas nodevuma ietvaros tika apzinātas Latvijas pašvaldības, to pakļautībā esošas iestādes, pašvaldību uzņēmumi un sabiedriskā pakalpojuma sniedzēji, kam ir noslēgts līgums ar pašvaldību par siltumenerģijas nodrošināšanu [..]."). Papildus aicinām redakcionāli precizēt noteikumu projekta 12. punktu, aizvietojot vārdus "kuras identificētas un kuras minētas" ar vārdiem "kura minēta", kā arī pirms vārdiem "pašvaldības kapitālsabiedrība" svītrot vārdu "tās" kā lieku, vai kā citādi atbilstoši precizēt punktu, veidojot loģisku un viegli uztveramu tiesību normu.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
18.2. veiktas par aktīviem, kas ir jauni un iegādāti no trešajām personām par tirgus vērtību un kurus izmanto sabiedriskā siltumapgādes pakalpojuma nodrošināšanai;
Priekšlikums
Aicinām izvērtēt, vai noteikumu projekta 18.2. apakšpunkts nav formulēts par šauru, ņemot vērā noteikumu projekta 2. punktā noteikto pasākuma atlases otrās kārtas mērķi ("Pasākuma atlases otrās kārtas mērķis ir nomainīt vai pielāgot ar kūdru kurināmas siltumenerģijas ražošanas iekārtas, veicinot pāreju uz atjaunīgajiem energoresursiem vai bezemisiju tehnoloģijām (vai to kombināciju), pārtraucot kūdras kā kurināmā resursa izmantošanu pašvaldības autonomo funkciju īstenošanas infrastruktūras siltumapgādei un sabiedrisko siltumapgādes pakalpojumu sniegšanai."). Ja nepieciešams, aicinām precizēt noteikumu projektu vai sniegt skaidrojumu.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
26. Projekta iesniedzējs – sabiedrisko siltumapgādes pakalpojumu sniedzējs nevar būt tāds saimnieciskās darbības veicējs, attiecībā uz kuru uzņēmumu grupas līmenī konstatējama vismaz viena no Komisijas 2014. gada 17. jūnija Regulas Nr. 651/2014, ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu, 2. panta 18. punktā paredzētajām pazīmēm. Grūtībās nonākuša uzņēmuma pazīmes vērtē projekta iesniedzējam individuāli un tā saistīto personu grupai.
Priekšlikums
Norādām, ka saskaņā ar Komerclikuma 18. pantu termins „uzņēmums” apzīmē organizatoriski saimniecisku vienību un nevis komercdarbības vai saimnieciskās darbības subjektu. Ņemot vērā minēto, lūdzam izvērtēt un nepieciešamības gadījumā precizēt noteikumu projekta 2.3. apakšpunktu, termina „uzņēmums” vietā izmantojot terminu „komersants” vai „saimnieciskās darbības veicējs”.
Piedāvātā redakcija
-
Piekrītu
Paziņojums par sīkdatņu lietošanu
Lai nodrošinātu TAP portāla pieejamību, tā darbībai tiek izmantotas tikai obligātās tehniskās sīkdatnes. Esmu informēts par sīkdatņu izmantošanu un, turpinot darboties šajā vietnē, piekrītu to izmantošanai. Lasīt vairāk