Projekta ID
24-TA-3307Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
09.01.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
28. Projekta īstenošanas uzraudzībai Izglītības un zinātnes ministrija kā nozares ministrija izveido projekta uzraudzības padomi, kurā uzaicina piedalīties citu nozaru ministriju, un sociālo partneru pārstāvjus. Projekta uzraudzības padomes sastāvā novērotāju statusā var iekļaut pārstāvjus arī no citām organizācijām un institūcijām, tai skaitā no sadarbības iestādes un atbildīgās iestādes. Projekta uzraudzības padomes darbību nosaka Izglītības un zinātnes ministrijas izstrādāts un apstiprināts nolikums. Pirmo projekta uzraudzības padomes sēdi sasauc ne vēlāk kā trīs mēnešus pēc vienošanās noslēgšanas par projekta īstenošanu.
Iebildums
Noteikumu projekta 28. punktā noteikts, ka "Projekta īstenošanas uzraudzībai Izglītības un zinātnes ministrija kā nozares ministrija izveido projekta uzraudzības padomi, kurā uzaicina piedalīties citu nozaru ministriju un sociālo partneru pārstāvjus." Lūdzam anotācijā precizēt un detalizēti skaidrot, kā izpaudīsies šīs padomes uzraudzības funkcija projekta ietvaros. Ir svarīgi norādīt, kādi būs padomes konkrētie pienākumi un atbildība, kā arī kāda būs tās loma un iesaistes līmenis projekta īstenošanas procesā. Nepieciešams skaidrojums par to, vai padomei būs tikai konsultatīva funkcija vai arī tai tiks piešķirtas konkrētas lēmumu pieņemšanas tiesības un uzraudzības mehānismi, kas varētu ietekmēt projekta īstenošanas saturu un gaitu.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
17.6. projekta īstenošanai nepieciešamie fizisko personu dati un to apstrādes kārtība;
Priekšlikums
Lai noteikumu projekta normu varētu efektīvāk piemērot praksē, lūdzam papildināt anotāciju, iekļaujot izvērstāku tiesību normas mērķa aprakstu, kā arī sniedzot skaidrojumu, kādēļ jau noteikumu projekta ietvaros nav iespējams noteikt apstrādājamās personas datu kategorijas un to apstrādes kārtību.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
26.7. projekta īstenošanas laikā nodrošina visu ar projekta īstenošanu saistīto dokumentu glabāšanu, tai skaitā projekta iesnieguma, jebkuru ar projektu saistīto sarakstes dokumentu, iepirkuma dokumentācijas, projekta līguma, veikto darbu, piegāžu un sniegto pakalpojumu apliecinošu dokumentu, veikto maksājumu apliecinošu dokumentu oriģinālu vai to atvasinājumu ar juridisko spēku. Pēc noslēguma maksājuma pieprasījuma pārbaudes Centrālā finanšu un līgumu aģentūra vēstulē par apstiprinātiem attiecināmajiem izdevumiem paziņo finansējuma saņēmējam par dokumentu glabāšanas termiņu, paredzot to ne mazāk kā piecus gadus pēc pēdējā maksājuma veikšanas dalībvalstij, un par fizisko personu datu glabāšanas termiņu, kas ir pieci gadi pēc pēdējā maksājuma veikšanas dalībvalstij. Iestājoties minētajam datu glabāšanas termiņam, finansējuma saņēmējs dzēš tā rīcībā esošos datus;
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar attiecīgu skaidrojumu, kas pamatotu noteikumu projektā noteikto fizisko personu datu glabāšanas termiņu - pieci gadi pēc pēdējā maksājuma veikšanas dalībvalstij. Paskaidrojam, ka atbilstoši Datu regulas[1] 5.panta 1. punkta "e" apakšpunktā ietvertajam glabāšanas ierobežojuma principam, personas datus glabā tikai tik ilgi, kamēr tie ir nepieciešami nolūkiem, kuros to apstrādā. Papildus norādāms, ka Datu regulā nav noteikti konkrēti termiņi datu glabāšanai, tomēr šie termiņi ir saistīti ar pārziņa datu apstrādes nolūkiem un to sasniegšanai nepieciešamo datu apjomu.
Vēršam uzmanību, ka anotācijā nav sniegts skaidrojums nepieciešamībai uzglabāt fizisko personu datus piecus gadus pēc pēdējā maksājuma veikšanas.
[1] Eiropas Parlamenta un Padomes 2016. gada 27. aprīļa regula (ES) 2016/679 par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46/EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula) (turpmāk – Datu regula).
Vēršam uzmanību, ka anotācijā nav sniegts skaidrojums nepieciešamībai uzglabāt fizisko personu datus piecus gadus pēc pēdējā maksājuma veikšanas.
[1] Eiropas Parlamenta un Padomes 2016. gada 27. aprīļa regula (ES) 2016/679 par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46/EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula) (turpmāk – Datu regula).
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
8.1.13. uz datu aizsardzību
Priekšlikums
Ņemot vērā Valsts kancelejas 2021. gada vadlīnijās sākotnējās ietekmes novērtēšanai un novērtējuma ziņojuma sagatavošanai vienotajā tiesību aktu izstrādes un saskaņošanas portālā noteiktajam, aicinām anotācijas 8.1.13. apakšpunktā ietvert skaidru un saprotamu informāciju par noteikumu projektā paredzēto personu datu apstrādi, norādot tiesisko pamatojumu personu datu apstrādei (tostarp arī spēkā esošu ārējo normatīvo aktu (-us) un tā normu (-as), no kā ir izsecināma nepieciešamība apstrādāt personu datus projektā paredzētajā veidā), kā arī sniedzot īsu un kodolīgu skaidrojumu par paredzēto personu datu apstrādi – kādu datu subjektu un kādu kategoriju datus saskaņā ar noteikumu projektu paredzēts apstrādāt, kādos konkrētos nolūkos, papildus norādot arī – vai personu dati tiks glabāti un kāds būs datu glabāšanas termiņš, kāds ir pamatojums glabāšanas termiņam, kā arī informāciju par to, vai dati tiks nodoti citām institūcijām un kādā nolūkā.
Piedāvātā redakcija
-