Atzinums

Projekta ID
22-TA-424
Atzinuma sniedzējs
Iekšlietu ministrija
Atzinums iesniegts
22.06.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Likumprojekts (grozījumi)
Priekšlikums
Norādāms, ka no piedāvātās tiesību normas redakcijas izriet, ka transportlīdzekļa vadītājs ticis nosūtīts uz Eiropas Savienības dalībvalsts kompetento institūciju, nevis uz citu Eiropas Savienības dalībvalsti. Līdz ar to šī tiesību norma ir attiecīgi precizējama.
Piedāvātā redakcija
“4) astoņu nedēļu laikā pēc tam, kad tās Eiropas Savienības dalībvalsts, uz kuru nosūtīts transportlīdzekļa vadītājs, kompetentā institūcija nosūtījusi pieprasījumu, izmantojot IMI sistēmu, iesniedz pieprasītos dokumentus un informāciju atbilstoši šā likuma 52.6 pantam un 52.7 panta otrajai daļai.”
2.
Likumprojekts (grozījumi)
Priekšlikums
Vēlamies vērst uzmanību, ka Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksa 149.33 pants, kas zaudēja spēku 2020. gada 1. jūlijā, noteica administratīvo atbildību par kravu pārvadāšanas noteikumu pārkāpšanu. Minētā panta septītā, astotā, devītā un desmitā daļa paredzēja administratīvo atbildību par autopārvadājuma veikšanu, pārsniedzot noteikto transportlīdzekļa (transportlīdzekļu sastāva) pieļaujamo faktisko masu ne tikai transportlīdzekļa vadītājam un pārvadātājam, bet arī nosūtītājam.
Autopārvadājumu likuma 54. panta pirmajā, otrajā un trešajā daļā vairs nav paredzēta administratīvā atbildība nosūtītājam, tādējādi minēto personu attiecīgajos gadījumos (piemēram, komersants sadarbojas ar vairākiem apakšuzņēmējiem, un faktiski kravas pārvadāšanas noteikumus pārkāpj arī pats kravas nosūtītājs) nav iespējams saukt pie administratīvās atbildības.
Administratīvā atbildība nosūtītājam par pilnās vai faktiskās masas pārsniegšanu ir saglabāta Autopārvadājumu likuma 54.panta sešpadsmitajā daļā.
Ievērojot norādīto, aicinām izskatīt iespēju precizēt projekta 11. pantā ietverto 54. panta pirmo, otro un trešo daļu, tādējādi paredzot  administratīvo atbildību arī nosūtītājam par autopārvadājuma veikšanu, pārsniedzot noteikto transportlīdzekļa (transportlīdzekļu sastāva) pieļaujamo faktisko masu.
Vienlaikus vēlamies informēt, ka, nosakot sankcijas nosūtītājam, tās būtu pielīdzināmas tām sankcijām, kas noteiktas par  transportlīdzekļa pieļaujamo ass slodzes pārsniegšanu, jo pēc būtības abi minētie pārkāpumi, gan pilnās vai faktiskās masas, gan noteiktās transportlīdzekļa pieļaujamās ass slodzes pārsniegšana rada līdzvērtīgu apdraudējumu ceļu satiksmē un sabiedrības drošībā. 
Piedāvātā redakcija
-