Projekta ID
23-TA-1960Atzinuma sniedzējs
Biedrība "Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera"
Atzinums iesniegts
29.11.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
1. MVU programmas atbalsta summas eksporta atbalsta nodrošināšanai – starptautisku sporta pasākumu un starptautisku izstāžu organizēšanai Latvijā (skat. 1.tabulu).
Norādām, ka nav paredzēti kultūras un izklaides pasākumi, kā piem. mūzikas festivāli, acinām tos iekļaut. Ja ir pamatojums neiekļaut tieši kultūras, tad varbūt ir iespējams iekļaut tikai izklaides?
2. Kritēriji - Ļoti liels sporta pasākums
Vai prasībai vairāk nekā 10 000 ir pamatojums? Vai, piem. Rīgā ir pieejams tāds gultu vietu skaits un loģistika ir pietiekama? Ņemot vērā pēdējos lielos sporta pasākumus, atbalsta pasākumi varētu tikt piemēroti arī sporta pasākumiem ar 5000 un vairāk ārvalstu viesu, kas Rīgas un valsts mērogā jau būtu uzskatāmi par ļoti lielu sporta pasākumu.
Pavadīto dienu / nakšu skaitu ārvalstu viesiem būs grūti vai neiespējami apkopot, ja ārvalstu viesi izmantos nereģistrētas īslaicīgās izmitināšanas vietas. Šis aspekts ietekmēs pirms pasākuma aprēķinus, kā arī pēc pasākuma atskaitīšānas korektumu.
3. Definīcija: Dižpasākums ir starptautiska mēroga pasākums, ko organizē, deleģē vai sadarbības partneris ir pasaules vai Eiropas mēroga organizācija (piemēram, Starptautiskā Olimpiskā komiteja, Starptautiskā Hokeja federācija, AEG Live (ASV) u.c.) un kas tiek plaši atspoguļots medijos un plašsaziņas līdzekļos un rada būtisku ietekmi uz uzņemošās valsts ekonomiku (atpazīstamību un konkurētspēju, eksportu utt.), un piesaista vismaz 10 000 ārvalstu apmeklētāju un dalībnieku naktis, kas Latvijas tūristu mītnēs pavada vismaz 1 nakti.
Savukārt Ziņojumā ir prasība: Pasākuma norises ilgums - 3 un vairāk dienas
Vai minimums 3 naktis ir jāpaliek katram pasākuma viesim vai šis ir vidējais rādītājs uz pasākumu, visiem tā viesiem?
Norādām, ka nav paredzēti kultūras un izklaides pasākumi, kā piem. mūzikas festivāli, acinām tos iekļaut. Ja ir pamatojums neiekļaut tieši kultūras, tad varbūt ir iespējams iekļaut tikai izklaides?
2. Kritēriji - Ļoti liels sporta pasākums
Vai prasībai vairāk nekā 10 000 ir pamatojums? Vai, piem. Rīgā ir pieejams tāds gultu vietu skaits un loģistika ir pietiekama? Ņemot vērā pēdējos lielos sporta pasākumus, atbalsta pasākumi varētu tikt piemēroti arī sporta pasākumiem ar 5000 un vairāk ārvalstu viesu, kas Rīgas un valsts mērogā jau būtu uzskatāmi par ļoti lielu sporta pasākumu.
Pavadīto dienu / nakšu skaitu ārvalstu viesiem būs grūti vai neiespējami apkopot, ja ārvalstu viesi izmantos nereģistrētas īslaicīgās izmitināšanas vietas. Šis aspekts ietekmēs pirms pasākuma aprēķinus, kā arī pēc pasākuma atskaitīšānas korektumu.
3. Definīcija: Dižpasākums ir starptautiska mēroga pasākums, ko organizē, deleģē vai sadarbības partneris ir pasaules vai Eiropas mēroga organizācija (piemēram, Starptautiskā Olimpiskā komiteja, Starptautiskā Hokeja federācija, AEG Live (ASV) u.c.) un kas tiek plaši atspoguļots medijos un plašsaziņas līdzekļos un rada būtisku ietekmi uz uzņemošās valsts ekonomiku (atpazīstamību un konkurētspēju, eksportu utt.), un piesaista vismaz 10 000 ārvalstu apmeklētāju un dalībnieku naktis, kas Latvijas tūristu mītnēs pavada vismaz 1 nakti.
Savukārt Ziņojumā ir prasība: Pasākuma norises ilgums - 3 un vairāk dienas
Vai minimums 3 naktis ir jāpaliek katram pasākuma viesim vai šis ir vidējais rādītājs uz pasākumu, visiem tā viesiem?
Piedāvātā redakcija
4. Ņemot vērā augstāk minēto tiek piedāvāts šāds atbalsta piešķiršanas process -
Šajā sadaļā nav norādīts neviens termiņš, kādā pieteikums tiek izvērtēts, izskatīts un pieņemts lēmums. Būtu jābūt skaidriem termiņiem.
5. Lai nodrošinātu Latvijas kā pievilcīga galamērķa atpazīstamību, organizatoram ir:
*Jānodrošina mārketinga aktivitātes Latvijas kā tūrisma, investīciju un uzņēmējdarbības galamērķa popularizēšanai;
*Jānodrošina pasākuma translācija plašsaziņas līdzekļos starptautiskā mērogā.
Vai nebūtu korektāk paredzēt, ka mārketinga aktivitātes, Latvijas kā pasākuma norises vietas popularizēšanā, veic LIAA vai RITA, kas kvalitatīvāk šo varētu veikt un jau zināmiem un pamatoti vērstiem tirgiem?
Šajā sadaļā nav norādīts neviens termiņš, kādā pieteikums tiek izvērtēts, izskatīts un pieņemts lēmums. Būtu jābūt skaidriem termiņiem.
5. Lai nodrošinātu Latvijas kā pievilcīga galamērķa atpazīstamību, organizatoram ir:
*Jānodrošina mārketinga aktivitātes Latvijas kā tūrisma, investīciju un uzņēmējdarbības galamērķa popularizēšanai;
*Jānodrošina pasākuma translācija plašsaziņas līdzekļos starptautiskā mērogā.
Vai nebūtu korektāk paredzēt, ka mārketinga aktivitātes, Latvijas kā pasākuma norises vietas popularizēšanā, veic LIAA vai RITA, kas kvalitatīvāk šo varētu veikt un jau zināmiem un pamatoti vērstiem tirgiem?