Atzinums

PAZIŅOJUMS:
Atcelta Valsts sekretāru 08.05.2025. sanāksme. Nākamā kārtējā Valsts sekretāru sanāksme plānota š.g. 15.maijā.
Projekta ID
24-TA-1421
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
28.11.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Norādām, ka nav pamatojuma valsts budžeta līdzekļu plānošanai līdzfinansējuma nodrošināšanai finansējuma saņēmējiem, kas nav budžeta iestādes vai atvasinātas publiskas personas - augstskolas vai zinātniskie institūti. Tādējādi Ministru kabineta noteikumu projekts  ir precizējams, kā arī anotācijā ir precizējama informācija, ka valsts budžeta līdzfinansējums tiek piešķirts valsts budžeta iestādēm vai atvasinātām publiskām personām Ministru kabineta 2018.gada 17.jūlija noteikumos Nr.421 “Kārtība, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas izmaiņas” noteiktajos gadījumos, savukārt pārējiem finansējuma saņēmējiem līdzfinansējums projektu īstenošanai ir nodrošināms to esošo budžetu līdzekļu ietvaros.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka projekta iesniedzējs (augstskola), kas sagatavo projekta iesniegumu un projektu iesniegumu atlases nolikumā noteiktajā kārtībā iesniedz to sadarbības iestādē, ir ne tikai Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma saņēmējs, bet arī valsts budžeta līdzfinansējuma saņēmējs (izņemot juridisku personu dibinātās augstskolas), lūdzam attiecīgi precizēt Ministru kabineta noteikumu projekta 18.punkta otro teikumu.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 53.punktu atbilstoši piedāvātajai redakcijai.
Piedāvātā redakcija
53. Projekta īstenošanas gaitā radušos papildu izdevumus vai sadārdzinājumu finansējuma saņēmējs sedz no saviem līdzekļiem, tam pieejamā finansējuma ietvaros.
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam dzēst 55.punktu, jo tajā paredzētais balstās uz Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 17. decembra Regulā Nr. 1303/2013, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu, Eiropas Lauksaimniecības fondu lauku attīstībai un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 1083/2006minēto, bet minētā Regula nav spēkā 2021.-2027.gada plānošanas periodā. Nosakot prasību par izmaksu un ieguvumu analīzes veikšanu, lūdzam norādīt, kāds tieši būs šīs izmaksu un ieguvumu analīzes mērķis (jārēķina deficīta likme, samazinot projekta finansējumu, jāpamato sociālekonomiskie ieguvumi vai cits).
Tāpat vēršam uzmanību, ka anotācijas 1.3.sadaļas apakšsadaļā "Apraksts" norādīts, ka noteikumu projektā projekta iesniedzējam netiek prasīts veikt projekta izmaksu un ieguvumu analīzi, iesniedzot projektu sadarbības iestādē, ņemot vērā ka augstākās izglītības nozares investīciju projektiem, kuros plānotais iznākums ir augstākās izglītības kvalitātes paaugstināšana, nav objektīvi nosakāma vērtība naudas izteiksmē, kas būtu izmantojama izmaksu un ieguvumu analīzes veikšanā. Lūdzam atbilstoši precizēt arī anotāciju, novēršot minētās pretrunas. 

-

 
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Attiecībā uz anotācijas sadaļā "Risinājuma apraksts" minēto, ka katrā studentu inovāciju pieteikuma komandā ir četri studenti un, ka komandā ir iesaistīti studenti un var tikt iesaistīti skolēnu, aicinām nenoteikt nepamatotus, mākslīgus ierobežojumus studentu komandu veidošanai, aicinām tā vietā norādīt, ka studentu inovāciju pieteikumu komandā var būt līdz 4 studentiem, t.sk. skolēni,  kā arī  ņemot vērā, 2014-2020 studentu inovāciju grantu pasākuma labo prasi, kur projekta īstenošanas komandā varēja tikt iesaistīti arī nozares profesionāļi, kas līdzdarbojoties ar studentiem nodrošina projektam nepieciešamās kompetences, vienlaicīgi nodrošinot arī zināšanu nodošanu, aicinām papildināt arī ar iespēju par nozares profesionāļu iesaisti.

 
Piedāvātā redakcija
-
6.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Attiecībā uz anotācijas sadaļā "Risinājuma apraksts" minēto, ka "projektus var īstenot sadarbībā ar vienu vai vairākiem šādiem sadarbības partneriem', vēršam uzmanību, ka veidojas pretruna ar MKN projekta 21.punktu, kurā noteikts, ka  finansējuma saņēmējs projektu īsteno sadarbībā ar vienu vai vairākiem šo noteikumu 22. punktā minētajiem sadarbības partneriem. Lūdzam atbilstoši precizēt!

 
Piedāvātā redakcija
-
7.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam papildināt anotācijas 1.3.sadaļas 9.lpp pēdējo rindkopu ar informāciju, vai par projekta īstenošanu atbildīgā iestāde un Latvijas Zinātnes padome starptautisko zinātnisko ekspertīzi nodrošinās tām pieejamā finansējuma ietvaros vai arī 1.1.1.7.pasākuma  "Inovāciju granti studentiem" ietvaros.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Lūdzam papildināt/precizēt anotācijas 3.sadaļas 6.punkta pēdējo teikumu, ņemot vērā, ka finansējums šajā sadaļā tiek norādīts arī 2024.gadam.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Lūdzam korekti aizpildīt anotācijas 3.sadaļu, 5.punktā norādītās finansiālās vērtības norādot arī 5.1.apakšpunktā.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt regulējumu, skaidri nosakot sadarbības partnera iesaisti atbalstāmajās darbībās un sadarbības partnera attiecināmos izdevumus. Ņemot vērā noteikumu 23.3.apakšpunktu, finansējuma saņēmējs sadarbības līgumā nosaka maksājumu veikšanas kārtību, izslēdzot 33.1.2.apakšpunktā norādīto atbalstāmo darbību (studentu inovāciju pieteikumu vērtēšana, atlase, izpildes uzraudzība un rezultātu novērtēšana), kas ir pretrunā ar noteikumu 2.11.apakšpunktā norādītajam par sadarbības partnera deleģētajiem speciālistiem.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju, norādot minimālo uzņēmēju un jaunuzņēmēju skaitu lemttiesīgas komisijas sastāvā, lai tiktu nodrošināta noteikumu 2.14.1.apakšpunktā noteiktā prasība.
Tāpat, ņemot vērā 2014.-2020.gada plānošanas perioda pieredzi, pastāv augsts interešu konflikta pazīmju iestāšanās risks, līdz ar to aicinām regulējumā noteikt, ka vērtēšanas komisijā nedrīkst iekļaut tādu komisijas locekli, kurš ir saistīts ar citiem inovāciju pieteikumu īstenošanā iesaistītiem darbiniekiem (algoti studentu darbu vadītāji, konsultāciju sniedzēji, mentori u.c.) vai pieteikumu iesniedzējiem Ideju bankā, jeb komisijas loceklis un projektā iesaistītais cits darbinieks nedrīkst pārstāvēt vienu un to pašu institūciju konkrētā inovāciju pieteikumu konkursā, ja iestājas interešu konflikta pazīmes.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka studentu inovāciju pasākuma koncepts nav par atbalstu promocijas darbu un citu noslēguma darbu izstrādei, kā tas ir, piemēram, doktorantūras atbalsta ietvaros, kur nepieciešami studentu darbu vadītāji. Pasākuma koncepts ir par atbalstu studentu biznesa ideju izstrādei un uznēmējspēju un inovētspēju attīstīšanai. Līdz ar to, apmaksāti studentu darbu vadītāji neatbilst pasākuma konceptam, izņemot mentorus, kā tas līdz šim ir bijis pasākuma ietvaros. Tāpat 2014-2020 periodā projekta īstenošanas komandā varēja tikt iesaistīti arī nozares profesionāļi, kas līdzdarbojoties ar studentiem nodrošina projektam trūkstošās kompetences, vienlaicīgi nodrošinot arī zināšanu nodošanu studentiem.  Attiecīgi lūdzam svītrot šo MK noteikumu apakšpunktu un veikt attiecīgus precizējumus arī anotācijā..
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lai izvairītos no interpretācijas un neatbilstoši veikto izmaksu riska, lūdzam papildināt noteikumu  6.1.apakšpunktu ar skolēniem, vai arī precīzi norādīt anotācijā, ka skolēnu iesaistes izmaksas ir attiecināmas, bet mērķa grupā netiek ieskaitīti, jo veidojas pretruna - anotācijā teikts, ka rādītājā ieskaita, bet mērķa grupā neparādās.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā noteikto projektu īstenošanas termiņu, 31.10.2029., un to, ka pasākuma  projektos tiek plānota gala rezultātu kvalitātes izvērtēšana pēc projektu īstenošanas termiņa beigām, aicinām pārskatīt noteikumu 7.punktā noteikto rādītāju izpildes termiņu.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām IZM skaidrot, kas 7.2.5.apakšpukta izpratnē ir saprotams ar tehnoloģijām, kas saistītas ar ārējo un iekšējo drošību.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā kritēriju skaņošanas ietvaros sniegto skaidrojumu izziņas 3.punktā: " [..] pamatojoties uz 14-20 pieredzi studentu inovāciju pieteikumu gala rezultātiem nav augsts komercializācijas risks, līdz ar to ir iespējamība, ka šādi gadījumi, kad būtu jāpiešķir de minimis atbalsts, var nemaz neiestāties. Tāpēc, lai neradītu lieku administratīvo slogu projekta iesniedzējiem, kritērijs par projekta iesniedzēja izstrādātu procedūru, kā tas nodrošinās de minimis atbalsta sniegšanu, netiek paredzēts" aicinām dzēst 18.4.apakšpunktu, vienlaikus anotācijā sniedzot skaidrojumu, kādos tieši gadījumos projekta iesniedzējam de minimis piešķiršanas kārtību būtu jāpievieno pie projekta iesnieguma. Vēršam uzmanību, ka gadījumā, ja tiek saglabāta prasība pievienot kārtību de minimis atbalsta piešķiršanai, skaidrojot anotācijā attiecināmības gadījumus, projektu iesniegumu vērtēšanas kritēriju piemērošanas metodikā ir jāparedz vienotais izvēles kritērijs “Projekta iesniegumam ir pievienota projekta iesniedzēja izstrādāta procedūra, kā tas nodrošinās de minimis atbalsta sniegšanu”. (CFLA priekšlikums, Agrita Ķepīte)


 
Piedāvātā redakcija
-
17.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām izvērtēt, vai nepieciešama šāda prasība un sniegt skaidrojumu anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām anotācijā skaidrot, kāda interese vispārējās izglītības iestādēm būtu iesaistīties studentu inovāciju grantu programmā, ņemot vēra to, ka skolēni nav šī pasākuma mērķa grupa (MKN 6.punkts).
Piedāvātā redakcija
-
19.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka sadarbības partnerim faktiskās izmaksas var būt ne vien pakalpojumu un materiālu iegādes, bet arī atlīdzība projekta personālam, aicinām nenorādīt nosacījumu par vidējo summu tirgū, tā kā atlīdzība piemērojama atbilstoši organizācijas algu politikai.
Papildus vēršam uzmanību, ka ekonomikas teorijā lieto terminu "vidējā tirgus cena".


 
Piedāvātā redakcija
-
20.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām svītrot noteikumu projekta 28.3.apakšpunktu, jo tajā noteiktā prasība būtu pārmērīga un nebūtu attiecināma uz studentu inovāciju pieteikumu vērtēšanu. Lai arī noteikumu projekts paredz daudzpakāpju atlasi, pēc būtības inovācijas pieteikumu atlase nebūtu uzskatāma kā labuma guvēju atlase. Lūdzam papildināt anotāciju ar papildu skaidrojumu, ka šajā gadījumā nav jāvērtē atbilstība Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 22. pantā noteiktajiem izslēgšanas kritērijiem, jo studenti tiek iesaistīti mācīšanās procesā.
 
Piedāvātā redakcija
-
21.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt nosacījumu par noteikumu 7.punktā minēto rādītāju "komersantu skaits"  informācijas sniegšanu, t.i., vai tā iesniedzama pēc pieprasījuma, vai, atbilstoši noteikumu 9.punktā norādītajam, līdz ar maksājuma pieprasījuma iesniegšanu.
Tāpat lūdzam salāgot informāciju ar anotāciju, t.i. anotācijā netiek norādīta prasība iesniegt informāciju par studentu inovāciju pieteikumu skaitu sadalījumā pa RIS3, bet ir norādīta prasība sniegt informāciju par ilgtspējas rādītāja izpildi.
Piedāvātā redakcija
-
22.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam redakcionāli precizēt noteikumu projekta 30.1.apakšpunktā minēto vārdu "pašas", aizstājot to ar "pašu". Attiecīgi ir precizējama arī anotācijas 15.lpp iekļautā informācija.
 
Piedāvātā redakcija
-
23.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Atbilstoši noteikumu 47.punktam, noteikumu 7.1.apakšpunktā norādīto rezultāta rādītāju nodrošina gan ar ārējo, gan augstskolas pašas finansējumu, vienlaikus arī atlases kvalitātes kritērijā Nr.3.5.4. netiek vērtēts līdzfinansējums, izkļaujot pašas augstskolas ieņēmumus. Aicinām dzēst noteikumu 30.1.apakšpunktā norādīto prasību, tā kā nesaskatām pamatojumu vai pievienoto vērtību šādai prasībai. Atbilstošu precizējumu lūdzam veikt arī anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
24.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam noteikumu projekta 33.1.1.apakšpunktā svītrot vārdus "studentu inovāciju pieteikumi", jo tas dublē 33.1.2.apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
25.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām strukturēt atbalstāmās darbības loģiskā sasaistē ar definētajiem rādītājiem, 33.1.2.apakšpunktā norādītā darbība pēc būtības ir viena no 33.1.1.apakšpunktā norādītās darbības “studentu inovāciju pieteikumi” komponentēm, līdz ar to nebūtu norādāma atsevišķi. Tāpat aicinām 33.1.3. un 33.3.apakšpunktā norādītās darbības apvienot vienā.
Aicinām izvērtēt iespēju atbalstāmās darbības strukturēt šādi:
1.Projekta vadība
2.Studentu inovāciju programmas īstenošana
2.1. Studentu inovāciju pieteikumu konkursa īstenošana, t.sk komandu veidošanas un specializēto mācību nodrošināšana (jeb darbības, kas nodrošina 7.2.1.apakšpunktā minētā rādītāja izpildi)
2.2. Konkursu, sacensību, inovāciju darbnīcu, u.c. programmas pasākumu organizēšana (jeb darbības, kas nodrošina 7.2.2.apakšpunktā minētā rādītāja izpildi)
3.Komunikācijas un vizuālā identitātes pasākumi.
Piedāvātā redakcija
-
26.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju norādot, kur pieejama informācija par studējošo skaitu.
Piedāvātā redakcija
-
27.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt iespēju projekta vadības un īstenošanas personāla izmaksām piemērot Regulas Nr.2021/1060 55. panta 1.punktā noteikto iespēju, tas ir  izmantot līdz 20% vienoto likmi, ņemot vērā, ka tas samazinās administratīvo slogu visiem iesaistītajiem.
Gadījumā, ja vienotās likmes piemērošana nav iespējama, lūdzam piemērot citu vienkāršoto izmaksu veidu, attiecīgi izstrādājot metodiku un saskaņojot to ar vadošo iestādi.
Ja vienkāršoto izmaksu piemērošana nav iespējama, lūdzam argumentētu pamatojumu sniegt anotācijā.


Piedāvātā redakcija
-
28.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūgums 37.1.1.apakšpunktā, 37.1.2.apkšpunktā, 37.1.2.2. apakšpunktā un 37.1.3.apakšpunktā  visur dzēst vārdu “atlīdzības’” un atstāt tikai projekta vadības personāla izmaksas.
Piedāvātā redakcija
-
29.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām skaidrot, vai ar ekspertiem ir saprotami mentori noteikumu projekta 2.9.punkta izpratnē. Lūdzam anotācijā skaidri ar piemēru aprakstīt atšķirību starp mentoriem un ekspertiem.
Piedāvātā redakcija
-
30.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām noteikumu projekta 37.1.2.2.2 apakšpunktā konkrēti noteikt, kas "cits projekta īstenošanas personāls".
Piedāvātā redakcija
-
31.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām precizēt noteikumu 37.1.2.2.apakšpunkta redakciju, norādot “izmaksas (izņemot virsstundas)”.
Piedāvātā redakcija
cita projekta īstenošanas personāla atlīdzības izmaksas (izņemot virsstundas), kas iesaistās studentu inovāciju programmas īstenošanā, izņemot šo noteikumu 37.1.2.1. apakšpunktā minētās izmaksas;
32.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Nav skaidrs pamatojums nepieciešamībai attiecināt studējošo mobilitātes izmaksas, kas tieši saistītas ar konkrētu studentu inovāciju pieteikumu īstenošanu, izņemot dalībai starptautiskajos startup konkursos pec uzvaras nacionālajā konkursa (kā balva). Lūdzam precizēt šī punkta redakciju, un atbilstoši MKN anotācijā norādītajam, papildināt, ka "studējošo mobilitātes izmaksas Latvijā un ārvalstīs, kas tieši saistītas ar konkrētu studentu inovāciju pieteikumu īstenošanu - dalību start-up konkursos.
Piedāvātā redakcija
-
33.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Atkārtoti lūdzam konkrēti definēt 37.5.apakšpunktā papildu attiecināmos pakalpojumus. Citos punktos jau ir noteikts, ka attiecināmi pakalpojumi, kas saistīti ar studentu pieteikumu īstenošanu, konkursu, sacensību un inovāciju darbnīcu organizēšanu, publicitāti - ja ir pieļaujami vēl cita veida pakalpojumi, tad lūdzam tos konkrēti noteikt. Piemēram, aicinām izvērtēt, vai ir pieļaujams, ka finansējuma saņēmējs studentu pieteikumu īstenošanas metodisko fāžu izpildi uztic uzraudzīt ārpakalpojumā.
Piedāvātā redakcija
-
34.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam korektai netieši izmaksu likmes piemērošanai  pārskatīt norādītas atsauces uz MK noteikumu 37. punkta apakšpunktos minētajām izmaksām, ņemot vērā, ka 37.1.2. apakšpunkts ietver citas projekta īstenošanas personāla izmaksas, 37.1.3. - projekta īstenošanas personāla izmaksas, savukārt 37.2. apakšpunkts -ar studentu inovāciju programmu īstenošanu saistītās projekta īstenošanas izmaksas. Vēršam uzmanību, ka netiešās izmaksas 15% rēķina no personāla (“atlīdzības”) izmaksām, līdz ar to te jābūt visām atsaucēm uz visiem punktiem. Lūdzam precizēt!

Piedāvātā redakcija
-
35.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām dzēst vārdu “zinātnisko”, ņemot vērā, ka projektos netiks netiek veikta ar zinātni saistītas darbības nevērtēšana, bet gan studentu inovāciju programmu īstenošanas vērtēšana. Atbilstoši aicinām precizēt anotāciju.
Piedāvātā redakcija
Sadarbības iestāde projektu iesniegumu atlasē starptautisko ekspertīzi nodrošina sadarbībā ar Latvijas Zinātnes padomi.
36.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lai nodrošinātu skaidru normu piemērošanu un izvairītos no interpretācijas iespējām, lūdzam norādīt, vai noteikumu projekta 52.2.apakšpunktā ar Izglītības un zinātnes ministriju domāta nozares ministrija vai atbildīgā iestāde.
Piedāvātā redakcija
-
37.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt noteikumu 52.2.apakšpunktu, norādot. ka sadarbības iestāde izstrādā izvērtējumu formas, atbilstoši Izglītības un zinātnes ministrijas izstrādātajiem vērtēšanas kritērijiem.
Piedāvātā redakcija
-
38.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 54.punktu, lai būtu noteikts skaidrs regulējums, ka finansējuma saņēmējiem tiek paredzēts avanss. Vienlaikus  ņemot vērā, ka Ministru kabineta 2023. gada 25. aprīļa noteikumu Nr. 205 "Valsts budžeta līdzekļu plānošanas kārtība Eiropas Savienības fondu projektu īstenošanai un maksājumu veikšanai 2021.–2027. gada plānošanas periodā" (turpmāk - MK noteikumi Nr. 205) 17.punkts paredz, ka avansa un starpposma maksājuma kopsumma var būt 100 % no projektam piešķirtā Eiropas Savienības fonda finansējuma un, ja tas ir paredzēts projektā, valsts budžeta līdzfinansējuma kopsummas, ja finansējuma saņēmējs ir no valsts budžeta daļēji finansēta atvasināta publiska persona (izņemot plānošanas reģionus), budžeta nefinansēta iestāde, valsts kapitālsabiedrība, nodibinājums vai biedrība, kura projekta ietvaros avansa un starpposma maksājumu kopsummu izmanto tai deleģētā valsts pārvaldes uzdevuma īstenošanai, un šajā punktā netiek paredzēta atvasinātas publiskas personas aģentūra, kura projektu īsteno tai deleģēto valsts pārvaldes uzdevumu ietvaros, tad lūdzam noteikumu projekta 54.punktā svītrot atsauci uz atvasinātas publiskas personas aģentūru.
Vienlaikus lūdzam precizēt noteikumu projekta 54.punkta pēdējo teikumu, norādot, ka sadarbības iestāde var pieņemt lēmumu par nākamā avansa maksājuma piešķiršanu, lai ievērotu MK noteikumos Nr. 205 lietoto terminoloģiju un izvairītos no interpretācijas iespējām, proti, ievērojot, ka atbilstoši minētajiem noteikumiem finansējuma saņēmējs var saņemt vairākus avansa maksājumus, nevis vairākus avansus. Vienlaikus lūdzam atbilstoši precizēt arī anotāciju.
Piedāvātā redakcija
54. Projekta īstenošanas laikā finansējuma saņēmējam ir iespēja saņemt avansu šo noteikumu 33. punktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai, kā arī šo noteikumu 37.2.1. apakšpunktā minēto mērķstipendiju izmaksai, to var izmaksāt pa daļām un izmantot vienreizējā maksājuma izmaksu segšanai. Maksimālais avansa apmērs nepārsniedz 30 procentus no projektam piešķirtā Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma un valsts budžeta līdzfinansējuma kopsummas. Finansējuma saņēmējiem, kam ir valsts budžeta daļēji finansētas atvasinātas publiskas personas statuss un kas projektu īsteno tai deleģēto valsts pārvaldes uzdevumu ietvaros, avansa un starpposma maksājumu kopsumma var būt 100 procenti no projektam piešķirtā Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma un valsts budžeta līdzfinansējuma kopsummas. Finansējuma saņēmējiem, kas ir privātpersonu dibinātas augstskolas, avansa un starpposma maksājumu kopsumma var būt līdz 90 procenti no projektā piešķirtā Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma un valsts budžeta līdzfinansējuma kopsummas. Sadarbības iestāde var pieņemt lēmumu par nākamā avansa maksājuma piešķiršanu pēc tam, kad iepriekšējais avansa maksājums ir apgūts pilnā apmērā.
39.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka 2024. gada 30. septembrī stājusies spēkā Eiropas Parlamenta un Padomes 2024. gada 23. septembra Regula (ES, Euratom) 2024/2509 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam (pārstrādāta redakcija) (turpmāk - Regula 2024/2509). Saskaņā ar Regulas 2024/2509 279. pantu tā atceļ iepriekšējo “Finanšu regulu” – Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. jūlija Regula (ES, Euratom) 2018/1046 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012.
Lūdzam atbilstoši precizēt atsauci noteikumu projekta 61. punktā un anotācijā uz aktuālo Regulu 2024/2509. 
Vēršam uzmanību, ka saskaņā ar Regulas 2024/2509 279. pantu atsauces uz atcelto regulu uzskata par atsaucēm uz Regulu 2024/2509, un tās lasa saskaņā ar atbilstības tabulu Regulas 2024/2509 II pielikumā.

 
Piedāvātā redakcija
-
40.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Tā kā ilgtspējas nodrošināšana nav saistīta ar pasākumā noteikto rezultāta rādītāju, lūdzam papildināt anotāciju, norādot, ka sadarbības iestāde neveic projektu pēcuzraudzību.
Piedāvātā redakcija
-
41.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam IZM pirms noteikt šādu prasību finansējuma saņēmējiem, izvērtēt un skaidrot,  kā augstskolas to varēs īstenot bez ESIF atbalsta? Kāds ir IZM plāns attiecībā uz šīs prasības nodrošināšanu.
Piedāvātā redakcija
-
42.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam skaidrot, nepieciešamības gadījumā papildinot MKN projekta punktu, cik ilgi pēc projekta īstenošanas šī prasība ir spēka un kas to uzraudzīs?
Piedāvātā redakcija
-
43.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Attiecībā uz anotācijas sadaļā "Apraksts" kontekstā ar projekta izmaksu un ieguvumu analīzi minēto, ka augstākās izglītības nozares investīciju projektiem, kuros plānotais iznākums ir augstākās izglītības kvalitātes paaugstināšana, aicinām šo teikumu pārskatīt un svītrot, ņemot vēra to, ka pasākuma koncepts nav par atbalstu augstākās izglītības kvalitātes paaugstināšanu, bet gan par studentu inovētspēju un uznēmējspēju attīstīšanu papildus izglītības procesam (prasmju pilnveidošana).
Piedāvātā redakcija
-
44.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Attiecībā uz anotācijas sadaļā "Risinājuma apraksts" minētajiem pasākumiem, ar kuriem tiek nodrošināta sinerģija un demarkācija, kā piemēram, 1.1.1.9. pasākums "Pēcdoktorantūras pētījumi, aicinām IZM anotācijā īsi aprakstīt, kā tiks nodrošināta demarkācija ar 1.1.1.9.pasakumu. No pasākuma koncepta, kas cita starā paredz mobilitātes grantus, nav pārliecības par demarkāciju. Aicinām nodalīt atbalstu konceptuāli dažādu pasākumu ietvaros un nedublēt atbalstāmas darbības- atbalsts promocijas darbu izstrādei- ir viena lieta, savukārt inovāciju granti studentiem biznesa ideju izstrādei un studentu inovētspēju  un uznemējspēju attistīšanai- cita lieta.

 
Piedāvātā redakcija
-
45.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Aicinām IZM papildināt anotācijas sadaļu "Risinājuma apraksts" ar informāciju par gala labuma guvējiem, ja tādi pasākuma ietvaros ir paredzēti.
Piedāvātā redakcija
-
46.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Attiecībā uz anotācijas sadaļā "Risinājuma apraksts" minēto par uzkrājamo RIS 3 rādītāju "publikācijas – WoS un SCOPUS, aicinām IZM papildināt anotāciju ar skaidrojumu, pēc kādiem kritērijiem uzskaitāmas publikācijas, piemēram, vai vismaz vienam tās autoram jābūt kādam no studentu inovāciju pieteikumu īstenotājiem un publikācijai jāatbilst pieteikuma tematikai.

 
Piedāvātā redakcija
-
47.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Attiecībā uz anotācijas sadaļā "Risinājuma apraksts" 11.lpp. kontekstā ar nesaimnieciska rakstura darbībām minēto, ka  nesaimnieciskie projekti cita starpā paredz arī personāla skaita un kvalifikācijas pieaugumu, lūdzam šo svītrot, jo tas īsti neattiecas uz pasākuma konceptu.

 
Piedāvātā redakcija
-
48.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Attiecībā uz anotācijas sadaļā "Risinājuma apraksts" minēto, ka studentu studentu inovāciju programmas ietvaros vidējais studenta pieteikuma īstenošanas un stipendijas saņemšanas periods vienam studējošajam ir 6 mēneši. Piemēram, studentu inovāciju programmas ietvaros ir pieļaujams, ka viena studenta pieteikuma īstenošanas ilgums un stipendijas saņemšanas periods ir 3 mēneši, bet citam studentam tas ir 9 mēneši, bet visiem pieteikumiem kopā vidējais pieteikuma īstenošanas ilgums ir 6 mēneši, aicinām IZM šo nosacījumu saskaņot ar augstskolām, vadoties no  to līdzšinējās prakses. Atbilstoši mūsu rīcībā esošajai informācijai, 2014-2020 perioda studentu inovāciju grantu programmas bija 6 mēnešus ilga un tika organizēta 2x gadā, kas ietvēra noteiktu skaitu apmācību semināru un paralēli idejas izstrādi, 3 mēn.nebija iespējami. Turklāt 6 mēnešu formāts ļauj programmā piedalīties lielākam skaitam studentu. 
Ja nepieciešams, aicinām anotācijā norādīt studentu inovāciju pieteikumu maksimālo īstenošanas termiņu 6 mēnešus, neparedzot nosacījumu par studentu vidējo pieteikuma īstenošanas ilguma uzskaiti, kam nav pievienotās vērtības un rada lielu administratīvu slogi. Lūdzam dzēst: "Piemēram, studentu inovāciju programmas ietvaros ir pieļaujams, ka viena studenta pieteikuma īstenošanas ilgums un stipendijas saņemšanas periods ir 3 mēneši, bet citam studentam tas ir 9 mēneši, bet visiem pieteikumiem kopā vidējais pieteikuma īstenošanas ilgums ir 6 mēneši".


 
Piedāvātā redakcija
-
49.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Attiecībā uz anotācijas sadaļā "Risinājuma apraksts" minēto, ka rādītāja tematika ir noteikta, balstoties uz valstī noteiktajām prioritārajiem virzieniem,  vēršam uzmanību, ka valsts noteiktie prioritārie virzieni ir noteikti tikai budžeta veidošanas procesam, kas nav 5 gadu periods.

 
Piedāvātā redakcija
-
50.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Attiecībā uz anotācijas sadaļā "Risinājuma apraksts" minēto, ka "rādītāja vērtības aprēķinam tiek izmantots pieņēmums, ka 25% no tiem studentiem, kas piedalīsies studentu inovāciju programmā, nebūs iesaistīti studentu inovāciju pieteikumu īstenošanā , bet iesaistīsies citās studentu inovāciju programmas aktivitātēs', lūdzam skaidrot, kā šāda situācija vispār ir iespējama, ja studentu inovāciju programma, t.sk. apmācības par ideju izstrādi ir tikai tiem studentiem/studentu komandām, kas iesnieguši inovāciju pieteikumus. Lūdza atkārtoti izvērtēt.
 
Piedāvātā redakcija
-
51.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Aicinām IZM precizēt anotācijas sadaļā minēto terminu "vidējo summu tirgū", aizstāt ar ekonomikas teorijā lietoto terminu "vidējā tirgus cena".

 
Piedāvātā redakcija
Sadarbības partneriem tiek segtas tikai faktiskās izmaksas, kas nepārsniedz vidējo tirgus cenu, tādējādi neradot tiem ekonomiskas priekšrocības. 

 
52.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Pilnam situācija izklāstam, aicinām IZM anotācijas sadaļā "Problēmas apraksts" iekļaut īsu informāciju par secinājumiem no ES fondu 2014-2020 ex-post izvērtējama par inovāciju grantu pasākumu, t.sk. iezīmējot problemātiskos aspektus, kā arī sadaļā "Risinājuma apraksts" iekļaut informāciju, ka iepriekš identificētie izaicinājumi tiks risināti un nepilnības novērstas,
Piedāvātā redakcija

 
53.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt rindkopu par tiešām attiecināmām izmaksām, ka tās ietver arī projekta vadības personāla izmaksas.
Piedāvātā redakcija
-
54.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotācijā informāciju par attiecīgās nozares/ jomas pārstāvošu biedrību, nodibinājumu, nevalstisko organizāciju iesaisti noteikumu projekta izstrādē, lai izpildītu Ministru prezidenta 2021.gada 7.septembra rezolūciju Nr. 2021-1.1.1./50-50 “Izstrādājot specifisko atbalsta mērķu un to pasākumu ieviešanas nosacījumus Eiropas Savienības fondu 2021.—2027.gada plānošanas perioda atbalsta saņemšanai institūcijas atbildībā esošajās jomās, lūdzu jēgpilni iesaistīt attiecīgajā jomā strādājošās biedrības un nodibinājumus. Pēc specifisko atbalsta mērķu un to pasākumu ieviešanas nosacījumu apstiprināšanas Ministru kabinetā, lūdzam sagatavot un sniegt informāciju par sabiedrības pārstāvju iesaisti normatīvā regulējuma izstrādē Nevalstisko organizāciju un Ministru kabineta sadarbības memoranda īstenošanas padomes sekretariātam".
 
Piedāvātā redakcija
-
55.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju, ka noteikumu projekta 63.punktā minētā rezultātu ilgtspēja nav ilgtspēja Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai, 65.panta 1.punkta izpratnē, ņemot vērā, ka noteikumu projekts neparedz investīcijas infrastruktūrā vai produktīvas investīcijas.
Piedāvātā redakcija
-
56.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Aicinu papildināt anotācijas 1.3. sadaļu, norādot nosacījumu, kas jāievēro, lai gadījumā, kad studenti no "Inovāciju bankas" ir izvēlējušies konkrēta komersanta pieteiktu ideju, studentu inovāciju pieteikumu īstenošanas rezultātā nerastos komercdarbības atbalsta pazīmes.
Piedāvātā redakcija
-
57.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ja nepieciešams, aicinām anotācijā norādīt studentu inovāciju pieteikumu maksimālo īstenošanas termiņu 6 mēnešus, neparedzot nosacījumu par studentu vidējo pieteikuma īstenošanas ilguma uzskaiti, kam nav pievienotās vērtības un rada lielu administratīvu slogi. Lūdzam dzēst: "Piemēram, studentu inovāciju programmas ietvaros ir pieļaujams, ka viena studenta pieteikuma īstenošanas ilgums un stipendijas saņemšanas periods ir 3 mēneši, bet citam studentam tas ir 9 mēneši, bet visiem pieteikumiem kopā vidējais pieteikuma īstenošanas ilgums ir 6 mēneši".
Piedāvātā redakcija
-
58.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzu papildināt anotāciju, norādot, ka sadarbības iestādei nav pienākums pārbaudīt arī RIS3 rādītāju.
Piedāvātā redakcija
-
59.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka "komersantu skaits" ir noteikts ne vien kā nacionālais rādītājs, bet arī atlases kvalitātes kritērijs, par ko tiks piešķirti papildu punkti projektu iesniegumu vērtēšanā, lūdzam papildināt anotāciju norādot, kā finansējuma saņēmēji apliecinās komersantu iesaisti, kas nodrošinājuši studentu inovāciju pieteikumu īstenotājiem piekļuvi komersanta infrastruktūru, lai komersanta iesaiste varētu tikt ieskaitīta rādītājā.
Piedāvātā redakcija
-
60.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Aicinām izvērtēt nepieciešamību papildināt anotāciju, norādot, ka ne vien noteikumu 7.2.1.apakšpunktā noteiktajā rādītājā ir uzskaitāmas unikālās personas, bet arī noteikumu 7.2.2.apakšpunktā noteiktajā rādītājā.
Piedāvātā redakcija
-
61.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lai būtu skaidrs, kā tiks noteikts de minimis apjoms, lūdzam papildināt skaidrojumu par de minimis piešķiršanu, norādot, ka gadījumos, kad students sadarbības laikā ar studentu inovāciju fondu uzsāks saimnieciskas darbības, tā iepriekš saņemtais finansējums tiks pārklasificēts par de minimis atbalstu.
Piedāvātā redakcija
-
62.
Anotācija (ex-ante)
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Priekšlikums
Lūdzam anotācijas 2.1. sadaļas "Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt" apakšsadaļā "Ietekmes apraksts" ietvert informāciju par to, kurš pildīs finansējuma saņēmēja un atbildīgās iestādes funkcijas.
Piedāvātā redakcija
-
Piekrītu
Paziņojums par sīkdatņu lietošanu
Lai nodrošinātu TAP portāla pieejamību, tā darbībai tiek izmantotas tikai obligātās tehniskās sīkdatnes. Esmu informēts par sīkdatņu izmantošanu un, turpinot darboties šajā vietnē, piekrītu to izmantošanai. Lasīt vairāk