Projekta ID
24-TA-1713Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
19.08.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Ņemot vērā anotācijā sniegto skaidrojumu, ka "VSIA “Slimnīca “Ģintermuiža”” sniedz veselības aprūpes pakalpojumus psihiatrijā un narkoloģijā, no tiem 100% stacionārie pakalpojumi ir valsts apmaksāti veselības aprūpes pakalpojumi", aicinām precizēt anotāciju, skaidrojot, vai ar “Stacionāro veselības aprūpes pakalpojumu sniegšanai nepieciešamās ēkas un būves izvietotas norobežotā teritorijā, kur ceļi vienlaicīgi kalpo gan Neatliekamās medicīniskās palīdzības (NMPD) pacientu transportēšanai, gan pacientu un darbinieku pārvietošanās vajadzībām, gan slimnīcas saimnieciskās darbības nodrošināšanai piegādes vajadzībām, [..]” tiek saprasta tikai slimnīcas valsts apmaksāto veselības aprūpes pakalpojumu veikšana, vai tomēr kāda cita slimnīcas saimnieciskā darbība.
Papildus vēršam uzmanību, ka no publiski pieejamās informācijas VSIA “Slimnīca “Ģintermuiža”” mājaslapā ir secināms, ka slimnīca sniedz arī maksas pakalpojumus, līdz ar to aicinām pārskatīt un precizēt anotācijā norādīto informāciju, ka “VSIA “Slimnīca “Ģintermuiža”” sniedz veselības aprūpes pakalpojumus psihiatrijā un narkoloģijā, no tiem 100% stacionārie pakalpojumi ir valsts apmaksāti veselības aprūpes pakalpojumi”, tādējādi pirmšķietami var secināt, ka VSIA nav 100% tikai valsts apmaksāto veselības pakalpojumu sniedzējs. Aicinām pārskatīt un precizēt informāciju anotācijā.
Papildus vēršam uzmanību, ka no publiski pieejamās informācijas VSIA “Slimnīca “Ģintermuiža”” mājaslapā ir secināms, ka slimnīca sniedz arī maksas pakalpojumus, līdz ar to aicinām pārskatīt un precizēt anotācijā norādīto informāciju, ka “VSIA “Slimnīca “Ģintermuiža”” sniedz veselības aprūpes pakalpojumus psihiatrijā un narkoloģijā, no tiem 100% stacionārie pakalpojumi ir valsts apmaksāti veselības aprūpes pakalpojumi”, tādējādi pirmšķietami var secināt, ka VSIA nav 100% tikai valsts apmaksāto veselības pakalpojumu sniedzējs. Aicinām pārskatīt un precizēt informāciju anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Ņemot vērā anotācijā sniegto informāciju, ka “būvniecības objekts ietver: 3x3 basketbola laukuma izbūvi; āra trenažieru laukuma izbūvi; teritorijas atbrīvošanu no graustiem; stāvlaukumu (30 vietas, tai skaitā 3 – cilvēkiem ar īpašām vajadzībām); elektroauto uzlādes stacija no atjaunīgās enerģijas- 3 uzlādes vietas; laukums operatīvā medicīnas transporta līdzekļu dekontaminācijai -2 vietas; papildus ielas apgaismojums, izmantojot energoefektīvus risinājumus.”, kā arī anotācijā sniegto skaidrojumu, ka “valstij dividendēs izmaksājamā 2023.gada peļņas daļa 40 476 euro apmērā tiks novirzīta tikai tādām investīcijām, kas nepieciešamas valsts apmaksāto veselības pakalpojumu nodrošināšanai, atbalsts kurai tiek sniegts saskaņā ar Eiropas Komisijas 2011.gada 20.decembra lēmumu Nr.2012/21/ES "Par Līguma par Eiropas Savienības darbību 106.panta 2.punkta piemērošanu valsts atbalstam attiecībā uz kompensāciju par sabiedriskajiem pakalpojumiem dažiem uzņēmumiem, kuriem uzticēts sniegt pakalpojumus ar vispārēju tautsaimniecisku nozīmi".”, aicinām pārskatīt anotācijā norādīto izmaksu uzskaitījumu, konkrēti specificējot, kāds publisko līdzekļu apmērs un kādām izmaksām tiks sniegts saskaņā ar Eiropas Komisijas 2011.gada 20.decembra lēmumu Nr.2012/21/ES "Par Līguma par Eiropas Savienības darbību 106.panta 2.punkta piemērošanu valsts atbalstam attiecībā uz kompensāciju par sabiedriskajiem pakalpojumiem dažiem uzņēmumiem, kuriem uzticēts sniegt pakalpojumus ar vispārēju tautsaimniecisku nozīmi (turpmāk – EK lēmums Nr.2012/21/ES), uzskaitījumā iekļaujot izmaksas tikai tādām darbībām/pozīcijām, kuras tiek izmantotas tikai un vienīgi valsts apmaksāto veselības pakalpojumu nodrošināšanai un var tikt finansētas saskaņā ar EK lēmumu Nr.2012/21/ES.
Vienlaikus vēršam uzmanību uz Eiropas Komisijas sniegto skaidrojumu par elektromobiļu uzlādes staciju un ielu apgaismojumu finansēšanu saskaņā ar EK lēmumu Nr.2012/21/ES, kurā tika pausts, ka:
1. elektromobiļu uzlādes staciju izbūvi varētu finansēt saskaņā ar EK lēmumu Nr.2012/21/ES tikai tādā gadījumā, ja uzlādes stacijas tiek izmantotas ekskluzīvi 100% apmērā tikai tādu transportlīdzekļu uzlādei, kurus izmanto tikai slimnīca, pildot sev uzliktās valsts apmaksāto veselības pakalpojumu funkcijas, piemēram, neatliekamās medicīniskās palīdzības automašīnu, citu slimnīcas dienesta transportlīdzekļu vai e-ratiņkrēslu uzlādei. No minētā secināms, ka elektromobiļu uzlādes staciju izmantošanā vēl kādu citu transportlīdzekļu uzlādei (piemēram, darbinieku privātajiem transportlīdzekļiem) nebūtu atbalstāma no EK lēmuma Nr.2012/21/ES puses, tādējādi, ja tiks paredzēts piešķirt publisko finansējumu šādu elektromobiļu uzlādes staciju izmaksu segšanai, uz to proporcionāli plānotajai noslodzei būtu jāpiemēro cits komercdarbības atbalsta regulējums.
2. attiecībā uz ielu apgaismojuma uzlabošanu Eiropas Komisijas ieskatā šķiet maz ticams, ka šāda darbība tiktu uzskatīta par palīgdarbību slimnīcas darbībai, lai tiktu finansēta saskaņā ar EK lēmumu Nr.2012/21/ES, tāpēc atkarībā no plānotā pasākuma būtības uz to būtu jāpiemēro cits komercdarbības atbalsta regulējums. Skaidrojam, ka gadījumā, ja teritorijas apgaismojuma uzlabošanu varētu uzskatīt par darbību, ko valsts veic, īstenojot savas publiskās pilnvaras un tā būtu uzskatāma par publiski pieejamu infrastruktūru, kas izslēgtu komercdarbības atbalsta esību, attiecībā uz atbalstu šādu izmaksu segšanai nebūtu jāpiemēro komercdarbības atbalsta regulējums.
Attiecīgi lūdzam pārskatīt un atbilstoši precizēt anotāciju. Gadījumā, ja atbilstoši iepriekš norādītajam, nav iespējams nodrošināt, ka atbalsts kādai izmaksu pozīcijai tiktu sniegts saskaņā ar EK lēmumu Nr.2012/21/ES, ņemot vērā to, ka attiecīgā darbība/pozīcija netiek izmantota tikai un vienīgi valsts apmaksāto veselības pakalpojumu nodrošināšanai, aicinām papildināt anotāciju un rīkojuma projektu, ar piemērojamā komercdarbības atbalsts nosacījumiem (piemēram, Komisijas regulas Nr.2023/2831, ņemot vērā, ka plānotais atbalsta apmērs ir salīdzinoši neliels, lai piemērotu minētā regulējuma nosacījumus), saskaņā ar kuru tiks piešķirts atbalsts tādu izmaksu segšanai, kas nav pieļaujamas saskaņā ar EK lēmuma Nr.2012/21/ES nosacījumiem.
Vienlaikus vēršam uzmanību uz Eiropas Komisijas sniegto skaidrojumu par elektromobiļu uzlādes staciju un ielu apgaismojumu finansēšanu saskaņā ar EK lēmumu Nr.2012/21/ES, kurā tika pausts, ka:
1. elektromobiļu uzlādes staciju izbūvi varētu finansēt saskaņā ar EK lēmumu Nr.2012/21/ES tikai tādā gadījumā, ja uzlādes stacijas tiek izmantotas ekskluzīvi 100% apmērā tikai tādu transportlīdzekļu uzlādei, kurus izmanto tikai slimnīca, pildot sev uzliktās valsts apmaksāto veselības pakalpojumu funkcijas, piemēram, neatliekamās medicīniskās palīdzības automašīnu, citu slimnīcas dienesta transportlīdzekļu vai e-ratiņkrēslu uzlādei. No minētā secināms, ka elektromobiļu uzlādes staciju izmantošanā vēl kādu citu transportlīdzekļu uzlādei (piemēram, darbinieku privātajiem transportlīdzekļiem) nebūtu atbalstāma no EK lēmuma Nr.2012/21/ES puses, tādējādi, ja tiks paredzēts piešķirt publisko finansējumu šādu elektromobiļu uzlādes staciju izmaksu segšanai, uz to proporcionāli plānotajai noslodzei būtu jāpiemēro cits komercdarbības atbalsta regulējums.
2. attiecībā uz ielu apgaismojuma uzlabošanu Eiropas Komisijas ieskatā šķiet maz ticams, ka šāda darbība tiktu uzskatīta par palīgdarbību slimnīcas darbībai, lai tiktu finansēta saskaņā ar EK lēmumu Nr.2012/21/ES, tāpēc atkarībā no plānotā pasākuma būtības uz to būtu jāpiemēro cits komercdarbības atbalsta regulējums. Skaidrojam, ka gadījumā, ja teritorijas apgaismojuma uzlabošanu varētu uzskatīt par darbību, ko valsts veic, īstenojot savas publiskās pilnvaras un tā būtu uzskatāma par publiski pieejamu infrastruktūru, kas izslēgtu komercdarbības atbalsta esību, attiecībā uz atbalstu šādu izmaksu segšanai nebūtu jāpiemēro komercdarbības atbalsta regulējums.
Attiecīgi lūdzam pārskatīt un atbilstoši precizēt anotāciju. Gadījumā, ja atbilstoši iepriekš norādītajam, nav iespējams nodrošināt, ka atbalsts kādai izmaksu pozīcijai tiktu sniegts saskaņā ar EK lēmumu Nr.2012/21/ES, ņemot vērā to, ka attiecīgā darbība/pozīcija netiek izmantota tikai un vienīgi valsts apmaksāto veselības pakalpojumu nodrošināšanai, aicinām papildināt anotāciju un rīkojuma projektu, ar piemērojamā komercdarbības atbalsts nosacījumiem (piemēram, Komisijas regulas Nr.2023/2831, ņemot vērā, ka plānotais atbalsta apmērs ir salīdzinoši neliels, lai piemērotu minētā regulējuma nosacījumus), saskaņā ar kuru tiks piešķirts atbalsts tādu izmaksu segšanai, kas nav pieļaujamas saskaņā ar EK lēmuma Nr.2012/21/ES nosacījumiem.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
Pielikumi
Priekšlikums
Nepieciešams TAP pievienoto pielikumu noformēt kā anotācijas pielikumu, vienlaikus anotāciju papildinot ar atsauci uz minēto pielikumu.
Piedāvātā redakcija
-