Projekta ID
24-TA-613Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
13.02.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka noteikumu projekta 9.punktā šobrīd tiek norādīts, ka paredzēts arī pašvaldību budžetu līdzfinansējums, lūdzam precizēt nacionālā līdzfinansējuma sadalījumu pa finansējuma avotiem, norādot paredzēto valsts budžeta līdzfinansējuma apmēru un pašvaldību budžeta līdzfinansējuma apmēru.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka noteikumu projekta 10.punktā šobrīd tiek norādīts, ka paredzēts arī pašvaldību budžetu līdzfinansējums, lūdzam precizēt nacionālā līdzfinansējuma sadalījumu pa finansējuma avotiem, norādot paredzēto valsts budžeta līdzfinansējuma apmēru un pašvaldību budžeta līdzfinansējuma apmēru.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Ņemot vērā, ka noteikumu projekta 9. un 10.punktā šobrīd tiek norādīts, ka paredzēts arī pašvaldību budžetu līdzfinansējums, lūdzam anotācijas 3.sadaļas 6.punktā precizēt nacionālā līdzfinansējuma sadalījumu pa finansējuma avotiem, norādot paredzēto valsts budžeta līdzfinansējuma apmēru un pašvaldību budžeta līdzfinansējuma apmēru, jo šobrīd anotācijas 3.sadaļas 6.punktā tiek norādīts, ka paredzēts tikai valsts budžeta līdzfinansējums, vienlaicīgi precizējot anotācijas 3.sadaļā norādīto informāciju 2.1., 2.3., 3.1., 3.3., 5.1., 5.3. apakšpunktos norādīto kopējo pasākuma finansējuma sadalījumu pa gadiem un finansējuma avotiem, izdalot gan valsts budžeta līdzfinansējuma apmēru, gan pašvaldību budžeta līdzfinansējuma apmēru.
Tā pat lūdzam papildināt anotāciju ar skaidrojumu, kā tiks piesaistīts projektam pašvaldību līdzfinansējums, ja finansējuma saņēmējs būs VARAM, un vai tas būs kā sadarbības partneru finansējums, vai tas nāks no visām pašvaldībām utt., jo patreiz nav skaidrs pašvaldību līdzfinansējuma piesaistes mehānisms.
Tā pat lūdzam papildināt anotāciju ar skaidrojumu, kā tiks piesaistīts projektam pašvaldību līdzfinansējums, ja finansējuma saņēmējs būs VARAM, un vai tas būs kā sadarbības partneru finansējums, vai tas nāks no visām pašvaldībām utt., jo patreiz nav skaidrs pašvaldību līdzfinansējuma piesaistes mehānisms.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka 2024. gada 30. septembrī stājusies spēkā Eiropas Parlamenta un Padomes 2024. gada 23. septembra Regula (ES, Euratom) 2024/2509 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam (pārstrādāta redakcija) (turpmāk - Regula 2024/2509). Saskaņā ar Regulas 2024/2509 279. pantu tā atceļ iepriekšējo “Finanšu regulu” – Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. jūlija Regula (ES, Euratom) 2018/1046 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012. Aicinām atbilstoši precizēt atsauci noteikumu projekta 25.4. apakšpunktā. Vēršam uzmanību, ka saskaņā ar Regulas 2024/2509 279. pantu atsauces uz atcelto regulu uzskata par atsaucēm uz Regulu 2024/2509, un tās lasa saskaņā ar atbilstības tabulu Regulas 2024/2509 II pielikumā.
Piedāvātā redakcija
25.4. un šo noteikumu 13. punktā minētais sadarbības partneris (ja attiecināms) nodrošina interešu konflikta neesību saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2024. gada 23. septembra Regulas (ES, Euratom) 2024/2509 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam (pārstrādāta redakcija), 61. panta prasībām, kā arī paraksta interešu konflikta neesības apliecinājumu;
5.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam izvērst anotācijā skaidrojumu, par plānoto sinerģiju ar Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma (turpmāk - AF) plāna investīcijām.
Piemēram, skaidrojot, kāpēc nepieciešama vēl 400 Valsts un pašvaldību vienoto klientu apkalpošanas centru (VPVKAC) darbinieku izglītošana, kas sniedz atbalstu iedzīvotājiem digitālo risinājumu izmantošanā, ja AF 2.3.2.1.i. investīcijas “Digitālās prasmes iedzīvotājiem t.sk. jauniešiem” īstenošanu” Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrijas (turpmāk - VARAM) projekta ietvaros, jau ir paredzēta VARAM projekta sadarbības partneru – pašvaldību – izvirzīto mācību īstenotāju — mentoru mācības, vienlaikus paredzot pēc projekta noslēguma sadarbības partneriem nodrošināt projekta rezultātu ilgtspēja, tai skaitā nodrošinot digitālo pašapkalpošanās prasmju mācību pasākumus iedzīvotājiem vismaz 3 gadus pēc projekta beigām.
Tāpat lūdzam skaidrot sinerģiju 4.2.4.3.pasākuma ietvaros plānoto monitoringa ietvara izveidei un aprobēšanai praksē ar 2.3.2.1.i. investīcijas “Digitālās prasmes iedzīvotājiem t.sk. jauniešiem” īstenošanu” VARAM projekta ietvaros plānoto darbību, kas paredz monitoringa izveidi, lai nomērītu sabiedrības digitālās pašapkalpošanās prasmes un sekotu līdzi paradumu maiņai izmantot primāros publiskos un privātos pakalpojumus digitālā veidā, mācību programmu, materiālus, mācību kursus un moduļus (klātienes un tālmācības) par dažādām digitālo prasmju tēmām (kā izmantot primāri nepieciešamos elektroniskos pakalpojumus, izmantot drošu elektronisko parakstu, valsts pakalpojumu izmantošanu savu pamattiesību īstenošanai u.c.).
Piemēram, skaidrojot, kāpēc nepieciešama vēl 400 Valsts un pašvaldību vienoto klientu apkalpošanas centru (VPVKAC) darbinieku izglītošana, kas sniedz atbalstu iedzīvotājiem digitālo risinājumu izmantošanā, ja AF 2.3.2.1.i. investīcijas “Digitālās prasmes iedzīvotājiem t.sk. jauniešiem” īstenošanu” Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrijas (turpmāk - VARAM) projekta ietvaros, jau ir paredzēta VARAM projekta sadarbības partneru – pašvaldību – izvirzīto mācību īstenotāju — mentoru mācības, vienlaikus paredzot pēc projekta noslēguma sadarbības partneriem nodrošināt projekta rezultātu ilgtspēja, tai skaitā nodrošinot digitālo pašapkalpošanās prasmju mācību pasākumus iedzīvotājiem vismaz 3 gadus pēc projekta beigām.
Tāpat lūdzam skaidrot sinerģiju 4.2.4.3.pasākuma ietvaros plānoto monitoringa ietvara izveidei un aprobēšanai praksē ar 2.3.2.1.i. investīcijas “Digitālās prasmes iedzīvotājiem t.sk. jauniešiem” īstenošanu” VARAM projekta ietvaros plānoto darbību, kas paredz monitoringa izveidi, lai nomērītu sabiedrības digitālās pašapkalpošanās prasmes un sekotu līdzi paradumu maiņai izmantot primāros publiskos un privātos pakalpojumus digitālā veidā, mācību programmu, materiālus, mācību kursus un moduļus (klātienes un tālmācības) par dažādām digitālo prasmju tēmām (kā izmantot primāri nepieciešamos elektroniskos pakalpojumus, izmantot drošu elektronisko parakstu, valsts pakalpojumu izmantošanu savu pamattiesību īstenošanai u.c.).
Piedāvātā redakcija
-
6.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Lūdzam precizēt anotācijas 3.sadaļas 6.punktā norādīto valsts budžeta līdzfinansējumu 2029.gadam, vienlaikus precizējot arī kopsummu 2029.gadam, jo šobrīd saskaitot kopā norādītās summas valsts budžeta līdzfinansējumam veidojas summa 650 300 euro apmērā, kas ir par 1 euro mazāk nekā norādītais valsts budžeta finansējums 650 301 euro, un kopējais finansējums 2029.gadam veidojas 1 560 721 euro apmērā, kas ir par 1 euro mazāk nekā norādīts anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
7.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Noteikumu projekts "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021. – 2027. gadam 4.2.4. specifiskā atbalsta mērķa "Veicināt mūžizglītību, jo īpaši piedāvājot elastīgas prasmju pilnveides un pārkvalifikācijas iespējas visiem, ņemot vērā uzņēmējdarbības un digitālās prasmes, labāk prognozējot pārmaiņas un vajadzību pēc jaunām prasmēm, pamatojoties uz darba tirgus vajadzībām, atvieglojot karjeras maiņu un sekmējot profesionālo mobilitāti" 4.2.4.3. pasākuma "Digitālo prasmju pilnveide" īstenošanas noteikumi"
Priekšlikums
Lūdzam papildināt MK sēdes protokollēmuma projektu ar jaunu punktu, kurš noteiktu, ka tiek atļauts Centrālajai finanšu un līgumu aģentūrai izsludināt un īstenot projektu iesniegumu atlasi pirms Eiropas Komisijas lēmuma par grozījumiem Eiropas Savienības Kohēzijas politikas programmā 2021.-2027.gadam apstiprināšanu, savukārt vienošanos par projekta īstenošanu slēgt, tikai pēc pozitīva Eiropas Komisijas lēmuma par grozījumiem Eiropas Savienības Kohēzijas politikas programmā 2021.-2027.gadam apstiprināšanu.
Piedāvātā redakcija
-