Atzinums

Projekta ID
24-TA-1363
Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
04.06.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
MK vēstules projekts
Priekšlikums
Pēdējo rindkopu lūdzam papildināt ar šādu tekstu: 
"Satversmes tiesa ir secinājusi, ka saskaņā ar tiesību virsvadības principu valsts ir saistīta ar tiesībām un var rīkoties tikai tiesību normu noteiktajos ietvaros. Turklāt likums un tiesības ir saistošas ikvienai valsts institūcijai, arī likumdevējam pašam. No tiesiskas valsts principa ir atvasināms arī labas likumdošanas princips. Demokrātiskas tiesiskas valsts varas atzariem, tostarp likumdevējam, ir jātiecas uz to, lai ikvienas personas uzticēšanās valstij un tiesībām, kā arī demokrātiska procesa izpratne arvien pieaugtu. Labas likumdošanas principa ievērošana sekmē šā mērķa sasniegšanu. Satversmes tiesa ir atzinusi, ka ikvienam lēmumam, kas attiecas uz valsts un sabiedrības dzīvē nozīmīgu jautājumu, Satversme izvirza noteiktas prasības, kas nodrošina lēmumu pieņemšanu atbilstoši demokrātiskas tiesiskas valsts principiem. Saskaņā ar pašvaldības, tiesiskuma un labas likumdošanas principiem valsts institūciju pienākums ir, izstrādājot administratīvi teritoriālo reformu, ievērot tiesību normās noteikto kārtību. Turklāt demokrātiskā tiesiskā Pieņemtajiem lēmumiem ir jābūt rūpīgi izdiskutētiem, nesasteigtiem un pamatotiem, ņemot vērā jautājuma nozīmīgumu un attiecīgo administratīvo teritoriju iedzīvotāju tiesības un likumiskās intereses."
Atsauces uz Satversmes tiesas spriedumiem:
Satversmes tiesas 2020. gada 15. maija spriedums lietā Nr. 2019-17-05, 13.1. punkts;
Satversmes tiesas 2012. gada 3. februāra spriedums lietā Nr. 2011-11-01, 16. punkts;
Satversmes tiesas 2019. gada 6. marta spriedums lietā Nr. 2018-11-01,18.1. punkts;
Satversmes tiesas 2017. gada 19. oktobra spriedums lietā Nr. 2016-14-01, 25.2. punkts;
Satversmes tiesas 2018. gada 14. decembra spriedums lietā Nr. 2018-09-0103, 14.3. punkts.
Piedāvātā redakcija
-
2.
MK vēstules projekts
Priekšlikums
Ierosinām rindkopā par kritēriju izslēgšanu minēt, ka Satversmes tiesa ir atzinusi, ka administratīvi teritoriālās reformas pamatā esošie kritēriji ir vērsti uz reformas mērķa sasniegšanu.
Piedāvātā redakcija
-
3.
MK vēstules projekts
Priekšlikums
Lūdzam rindkopā, kur sniegta atsauce uz Eiropas vietējo pašvaldību hartu, ietvert informāciju arī, ka  Eiropas vietējo pašvaldību hartas 4. panta sestā daļa noteic, ka plānošanas un lēmumu pieņemšanas procesā par jautājumiem, kas tieši attiecas uz vietējo varu, ar tām nepieciešams konsultēties, cik iespējams savlaicīgi un atbilstošā veidā.
Piedāvātā redakcija
-
4.
MK vēstules projekts
Priekšlikums
Pēc teikuma, kur ir ceturtā atsauce, lūdzam minēt, ka Administratīvo teritoriju un apdzīvoto vietu likuma 6. panta piektā daļa paredz, ka apvienojot vai sadalot administratīvo teritoriju, kā arī grozot tās robežu, izvērtē valsts un pašvaldības iedzīvotāju intereses, Ministru kabineta atzinumu un ieinteresēto pašvaldību domju lēmumus.
Piedāvātā redakcija
-
5.
MK vēstules projekts
Priekšlikums
Rindkopā, kur ir sniegta informācija, ka Ministru kabinets Saeimai iesniedz atzinumu, minēt, ka attiecīgais atzinums ir iesniegts, ņemot vērā Administratīvo teritoriju un apdzīvoto vietu likuma 6. panta piektā daļa paredzēto.
Piedāvātā redakcija
-