Projekta ID
24-TA-2163Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
23.09.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka sākotnēji protokollēmuma 4. punkts paredzēja izstrādāt transporta jomas (domēna) arhitektūras aprakstu, kurā iekļaujas plānotā Robežšķērsošanas un kontroles procesa elektronizētas pārvaldības sistēma (turpmāk – RKPEPS) un nepieciešamā integrācija ar Transportlīdzekļu un konteineru automātiskās identificēšanas sistēmu un Valsts robežsardzes elektroniskās informācijas sistēmu, kā arī muitas informācijas sistēmām (Elektroniskā muitas datu apstrādes sistēmu EMDAS, Baltijas valstu (Latvijas, Lietuvas, Igaunijas) kravu skenēšanas iekārtu datu apmaiņas sistēmu BAXE II, u.c.), un kuras ieviešanas un pilnveidošanas plāna ietvaros tiks īstenotas robežas šķērsošanas risinājumu projekta abas kārtas. Vēlamies vērst uzmanību uz to, ka par transporta jomas arhitektūras aprakstu (domēnu) atbildīgā ir Satiksmes ministrija un Finanšu ministrija nevar uzņemties atbildību par transporta jomas arhitektūras aprakstu kopumā. Vienlaikus informējam, ka Finanšu ministrijas/Valsts ieņēmumu dienesta atbildībā esošajā nodokļu un muitas domēna aprakstā plānots ietvert minētās integrācijas aprakstu.
Vienlaikus no labas projekta pārvaldības puses uzskatām, ka saprātīgi būtu jau sākotnēji Satiksmes ministrijai (valsts akciju sabiedrībai “Latvijas valsts radio un televīzijas centrs”) uzsākot 1.posma realizāciju izstrādāt plānoto abu posmu kopējā risinājuma arhitektūru, nevis tā kā tas tiek piedāvāts šobrīd - pirms 2. posma uzsākšanas. Jāņem vērā būtisks apstāklis, ka abu posmu realizācija ir jāuzsāk vienlaikus.
Ņemot vērā iepriekš minēto, lūdzam precizēt protokollēmu un attiecīgi arī informatīvo ziņojumu.
Vienlaikus no labas projekta pārvaldības puses uzskatām, ka saprātīgi būtu jau sākotnēji Satiksmes ministrijai (valsts akciju sabiedrībai “Latvijas valsts radio un televīzijas centrs”) uzsākot 1.posma realizāciju izstrādāt plānoto abu posmu kopējā risinājuma arhitektūru, nevis tā kā tas tiek piedāvāts šobrīd - pirms 2. posma uzsākšanas. Jāņem vērā būtisks apstāklis, ka abu posmu realizācija ir jāuzsāk vienlaikus.
Ņemot vērā iepriekš minēto, lūdzam precizēt protokollēmu un attiecīgi arī informatīvo ziņojumu.
Piedāvātā redakcija
4. Satiksmes ministrijai (valsts akciju sabiedrībai “Latvijas valsts radio un televīzijas centrs”) izstrādāt transporta jomas arhitektūras aprakstu, tās ieviešanas plāna ietvaros paredzot robežas šķērsošanas risinājumu projekta abu kārtu īstenošanai.
