Projekta ID
24-TA-1632Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
25.09.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Priekšlikums
Lūdzam noteikumu projekta 32. punktā, ar kuru Ministru kabineta 2023. gada 18. aprīļa noteikumi Nr. 198 "Tiešo maksājumu piešķiršanas kārtība lauksaimniekiem" tiek papildināti ar 357.1 pantu šādā redakcijā: "Ja Valsts darba inspekcija, īstenojot valsts uzraudzību un kontroli darba tiesisko attiecību un darba aizsardzības jomā, konstatē neatbilstības šo noteikumu 8.1 pielikumā noteiktajām sociālo nosacījumu sistēmas prasībām, tā ne retāk kā vienu reizi gadā informē Lauku atbalsta dienestu par tām neatbilstībām, par kurām ir pieņemts lēmums, kas kļuvis izpildāms" vārdu "lēmums" aizstāt ar vārdu "nolēmums".
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Noteikumu projekta anotācijā ir minēts, ka "tālākus atbalsta samazinājumus LAD īstenos saskaņā ar regulas 2021/2116 85. panta 6. punktu, piemērojot lauksaimniekam atbalsta samazinājumu 10 procentu apmērā, ja tiek konstatēta atkārtota neatbilstība vienreiz trijos gados, bet ja neatbilstība tiek atzīta par tīšu neatbilstību, atbalsta kopsumma ir samazināma par 15 procentiem no tiešo maksājumu intervenču un lauku attīstības platībatkarīgo intervenču atbalsta kopsummas". Ņemot vērā to, ka Latvijas administratīvās atbildības sistēmā vairs netiek vērtēta personas attieksme pret izdarīto likumpārkāpumu (attieksmei par izdarīto likumpārkāpumu nav nozīmes), aicinām projekta anotācijā sniegt skaidrojumu, vai un kādos gadījumos atbalsta kopsumma ir samazināma par 15 procentiem, ņemot vērā Latvijas tiesisko regulējumu.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Priekšlikums
Aicinām atkārtoti izvērtēt noteikumu projekta anotācijas 5.4. apakšsadaļas 1. tabulā ietvertos skaidrojumus par no Eiropas Savienības tiesību aktiem izrietošo rīcības brīvību izmantošanu (neizmantošanu).
5.4. apakšsadaļas 1. tabulā par rīcības brīvību norāda to, kā ir izmantota Eiropas Savienības tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas Eiropas Savienības tiesību akta normas, sniedzot atbilstošu pamatojumu. Savukārt 5.4. apakšsadaļas 1. tabulā kā rīcības brīvība nekorekti norādīti dalībvalstu pienākumi.
Piemēram, bet ne tikai, Regulas 2021/2115 14. pants nesatur rīcības brīvības tvērumu, nosakot dalībvalstīm pienākumu izveidot sociālo nosacījumu sistēmu, kuru īsteno atbilstoši dalībvalstī piemērotajām kontroles un izpildes sistēmām sociālo un nodarbinātības tiesību aktu jomā. Kā arī Regulas 2021/2115 IV pielikums nesatur rīcības brīvību dalībvalstij pārņemt vai ieviest tiesību akta normās regulēto. Attiecīgi lūdzam pārskatīt un korekti aizpildīt anotācijas 5.4. apakšsadaļas 1. tabulas sadaļu par rīcības brīvību.
5.4. apakšsadaļas 1. tabulā par rīcības brīvību norāda to, kā ir izmantota Eiropas Savienības tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas Eiropas Savienības tiesību akta normas, sniedzot atbilstošu pamatojumu. Savukārt 5.4. apakšsadaļas 1. tabulā kā rīcības brīvība nekorekti norādīti dalībvalstu pienākumi.
Piemēram, bet ne tikai, Regulas 2021/2115 14. pants nesatur rīcības brīvības tvērumu, nosakot dalībvalstīm pienākumu izveidot sociālo nosacījumu sistēmu, kuru īsteno atbilstoši dalībvalstī piemērotajām kontroles un izpildes sistēmām sociālo un nodarbinātības tiesību aktu jomā. Kā arī Regulas 2021/2115 IV pielikums nesatur rīcības brīvību dalībvalstij pārņemt vai ieviest tiesību akta normās regulēto. Attiecīgi lūdzam pārskatīt un korekti aizpildīt anotācijas 5.4. apakšsadaļas 1. tabulas sadaļu par rīcības brīvību.
Piedāvātā redakcija
-