Atzinums

PAZIŅOJUMS:
LVRTC informē, ka 27. aprīlī plkst. 00.00 (naktī no 26. uz 27. aprīli) uzsāks eParaksta sistēmu migrāciju uz jaunu tehnoloģisko platformu un tā ilgs aptuveni diennakti. Līdz ar pāreju uz jaunu tehnoloģisko platformu, eParaksta lietotājiem 27. aprīlī būs ierobežota eParaksta rīku darbība, bet pēc darbības atsākšanas visiem eParaksts mobile lietotājiem būs jāizveido jauna eParaksta parole. Tā kā darbu laikā nebūs pieejami eParaksta pakalpojumi, aicinām ieplānot veikt darbības sistēmās un dokumentu parakstīšanu savlaicīgi, jo 27. aprīlī organizācijas sistēmās e-Identitātes apliecināšana un parakstīšana nebūs iespējama. Vairāk informācijas eparaksts.lv portālā.
Projekta ID
22-TA-194
Atzinuma sniedzējs
Valsts kanceleja
Atzinums iesniegts
07.03.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Iebildums
Valsts kanceleja iebilst protokollēmuma 4. punktam. Minētais punkts ir svītrojams.
Saskaņā ar normatīvajiem aktiem Valsts kancelejas kompetencē  nav centralizēto iepirkumu rīkošana, vēl jo vairāk Valsts kancelejas kompetencē nav autotransporta līdzekļu iegāde vai transporta pakalpojumu sniegšana. Ievērojot minēto, arī no informatīvā ziņojuma (19.lpp.) ir izslēdzams teksts “Valsts kancelejai savas kompetences ietveros jāuzsāk centralizētu iepirkumu organizēšanu”, jo Valsts kancelejas kompetence ir noteikta Valsts pārvaldes iekārtas likuma 26.pantā, Valsts civildienesta likuma  4.panta otrajā daļā, Ministru kabineta 2003. gada 20. maija noteikumu Nr. 263 "Valsts kancelejas nolikums" un minētajos normatīvajos aktos nav noteikts, ka Valsts kancelejas kompetencē būtu centralizētu iepirkumu rīkošana vai autotransporta līdzekļu iegādi vai transporta pakalpojumu sniegšanu.
Vienlaikus vēršam uzmanību, ka saskaņā ar Ministru kabineta 2021. gada 7. septembra noteikumu Nr. 606 "Ministru kabineta kārtības rullis" 47. punktu informatīvais ziņojums ir informācija vai pārskats par Ministru kabineta kompetencē esoša jautājuma risināšanas gaitu, par Ministru kabineta atbalstīta plānošanas dokumenta īstenošanu vai tiesību akta izpildi, un tajā neietver konceptuālus jautājumus.
Ievērojot minēto, informatīvā ziņojumā nevar ietvert konceptuālus jautājumus, tostarp, lai izšķirtos par rīcību kādas nozares (iepirkumu) īstenošanā.
Attiecībā uz “cilvēkresursu risināšanu kā prioritārā pasākums budžeta izskatīšanas ietvaros” norādām, ka “Valsts pārvaldes reformu plāna 2020” 2.virziens  “Nodrošināt valsts pārvaldē nodarbināto skaita samazināšanu un uzraudzību” ir paredzējis nodarbināto skaita samazinājumu par 6% trīs gadu laika periodā, ko uzraudzīja Valsts kanceleja. Vienlaikus Saeimas Publisko izdevumu un revīzijas komisijas 2021.gada 1.decembra sēdes protokolā Nr. 192 lēma, ka Valsts kancelejai jāizstrādā un jāiesniedz komisijai valsts pārvaldē strādājošo darbinieku skaita samazināšanas grafiku turpmākajiem trīs gadiem, ņemot vērā to, ka samazinājuma grafikam jābūt vērstam uz OECD vidējā rādītāja sasniegšanu trīs gadu laikā.
Ievērojot minēto, cilvēkresursu risināšanas (palielinājuma) jautājums nevar būt Valsts kancelejas dienas kārtībā.
 
Piedāvātā redakcija
-