Projekta ID
23-TA-1727Atzinuma sniedzējs
Valsts kanceleja
Atzinums iesniegts
18.07.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Rīkojuma projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt šādas piemaksas par darbu paaugstināta riska apstākļos apmēra samērīgumu attiecībā pret citām amatpersonām darbiniekiem valsts pārvaldē, kurām attiecīgi šādas piemaksas maksimālais apmērs ir noteikts 25% apmērā no tām noteiktās mēnešalgas.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Rīkojuma projekts
Iebildums
Attiecībā uz darbiniekiem (personas kurām nav speciālās dienesta pakāpes un kuru mēnešalgas apmēru nosaka saskaņā ar Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likums) kopējais mēnesī noteikto piemaksu apmērs nedrīkst pārsniegt 30% (izņemot virsstundu darbu). Atlīdzības sistēmas mērķis ir virzība uz skaidru atlīdzības sistēmu ar maksimālu stabilitāti un ienākumu prognozējamību nodarbinātajam, līdz ar ko primāri ir nosakāma mēnešalga, t.sk. izmantojot visas skalas dotās priekšrocības un tikai pēc tam nosakot dažāda veida piemaksas.
Vēršam uzmanību, ka, ja konkrētajā nodarbinātības jomā ir iespējami potenciāli riski un lai piemērotu piemaksu par risku, ir nepieciešams veikt darba vides risku izvērtējumu (Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likuma 15.panta otrā daļa). Piemaksa par paaugstinātu slodzi ir vērtējama kā piemaksa par papildus pienākumu apjomu, kam var tikt noteikta piemaksa līdz 30% apmērā no noteiktās mēnešalgas.
Vienlaikus vēršam uzmanību, ka “piemaksa par darbu paaugstināta riska apstākļos” nevar būt motivējoša, bet gan tā ir paredzēta kā kompensācija par potenciālām sekām, kuras var iestāties veicot darba pienākumus.
Attiecībā uz amatpersonām ar speciālām dienesta pakāpēm vēršam uzmanību, ka saskaņā ar Valsts un pašvaldību amatpersonu un darbinieku atlīdzības likuma 15.panta otrajā daļā noteikto, lai piemērotu piemaksu par paaugstinātu risku ir nepieciešams darba vides risku novērtējums.
Saskaņā ar 13.12.2016. Ministru kabineta noteikumiem Nr. 810 “ Noteikumi par Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm amatu klasifikāciju ” 19. saime “Robežpārbaude”” aprakstā noteikts, ka “…saimē ietilpst amati, kuru veicēju pienākumos ir Latvijas Republikas valsts robežas šķērsojošo personu robežpārbaude robežšķērsošanas vietās (izņemot vietējās pierobežas satiksmes robežšķērsošanas vietas un robežšķērsošanas vietas, kur valsts robežas šķērsošana notiek neregulāri)”. Ņemot vērā minēto nav skaidrs vai nosakot minēto piemaksu netiek veikta papildus samaksa par pienākumiem, kuri jau šobrīd ir noteikti amatpersonas amata pienākumos, tādējādi ejot ceļu nevis palielināt mēnešalgu, bet gan padarot kopējo sistēmu komplicētāku un neskaidrāku, t.i. to papildinot tikai ar dažāda veida piemaksām.
Vēršam uzmanību, ka, ja konkrētajā nodarbinātības jomā ir iespējami potenciāli riski un lai piemērotu piemaksu par risku, ir nepieciešams veikt darba vides risku izvērtējumu (Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likuma 15.panta otrā daļa). Piemaksa par paaugstinātu slodzi ir vērtējama kā piemaksa par papildus pienākumu apjomu, kam var tikt noteikta piemaksa līdz 30% apmērā no noteiktās mēnešalgas.
Vienlaikus vēršam uzmanību, ka “piemaksa par darbu paaugstināta riska apstākļos” nevar būt motivējoša, bet gan tā ir paredzēta kā kompensācija par potenciālām sekām, kuras var iestāties veicot darba pienākumus.
Attiecībā uz amatpersonām ar speciālām dienesta pakāpēm vēršam uzmanību, ka saskaņā ar Valsts un pašvaldību amatpersonu un darbinieku atlīdzības likuma 15.panta otrajā daļā noteikto, lai piemērotu piemaksu par paaugstinātu risku ir nepieciešams darba vides risku novērtējums.
Saskaņā ar 13.12.2016. Ministru kabineta noteikumiem Nr. 810 “ Noteikumi par Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm amatu klasifikāciju ” 19. saime “Robežpārbaude”” aprakstā noteikts, ka “…saimē ietilpst amati, kuru veicēju pienākumos ir Latvijas Republikas valsts robežas šķērsojošo personu robežpārbaude robežšķērsošanas vietās (izņemot vietējās pierobežas satiksmes robežšķērsošanas vietas un robežšķērsošanas vietas, kur valsts robežas šķērsošana notiek neregulāri)”. Ņemot vērā minēto nav skaidrs vai nosakot minēto piemaksu netiek veikta papildus samaksa par pienākumiem, kuri jau šobrīd ir noteikti amatpersonas amata pienākumos, tādējādi ejot ceļu nevis palielināt mēnešalgu, bet gan padarot kopējo sistēmu komplicētāku un neskaidrāku, t.i. to papildinot tikai ar dažāda veida piemaksām.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam izvērtēt šādas piemaksas par darbu paaugstināta riska apstākļos apmēra samērīgumu attiecībā pret citām amatpersonām darbiniekiem valsts pārvaldē, kurām attiecīgi šādas piemaksas maksimālais apmērs ir noteikts 25% apmērā no tām noteiktās mēnešalgas.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Attiecībā uz darbiniekiem (personas kurām nav speciālās dienesta pakāpes un kuru mēnešalgas apmēru nosaka saskaņā ar Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likums) kopējais mēnesī noteikto piemaksu apmērs nedrīkst pārsniegt 30% (izņemot virsstundu darbu). Atlīdzības sistēmas mērķis ir virzība uz skaidru atlīdzības sistēmu ar maksimālu stabilitāti un ienākumu prognozējamību nodarbinātajam, līdz ar ko primāri ir nosakāma mēnešalga, t.sk. izmantojot visas skalas dotās priekšrocības un tikai pēc tam nosakot dažāda veida piemaksas.
Vēršam uzmanību, ka, ja konkrētajā nodarbinātības jomā ir iespējami potenciāli riski un lai piemērotu piemaksu par risku, ir nepieciešams veikt darba vides risku izvērtējumu (Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likuma 15.panta otrā daļa). Piemaksa par paaugstinātu slodzi ir vērtējama kā piemaksa par papildus pienākumu apjomu, kam var tikt noteikta piemaksa līdz 30% apmērā no noteiktās mēnešalgas.
Vienlaikus vēršam uzmanību, ka “piemaksa par darbu paaugstināta riska apstākļos” nevar būt motivējoša, bet gan tā ir paredzēta kā kompensācija par potenciālām sekām, kuras var iestāties veicot darba pienākumus.
Attiecībā uz amatpersonām ar speciālām dienesta pakāpēm vēršam uzmanību, ka saskaņā ar Valsts un pašvaldību amatpersonu un darbinieku atlīdzības likuma 15.panta otrajā daļā noteikto, lai piemērotu piemaksu par paaugstinātu risku ir nepieciešams darba vides risku novērtējums.
Saskaņā ar 13.12.2016. Ministru kabineta noteikumiem Nr. 810 “ Noteikumi par Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm amatu klasifikāciju ” 19. saime “Robežpārbaude”” aprakstā noteikts, ka “…saimē ietilpst amati, kuru veicēju pienākumos ir Latvijas Republikas valsts robežas šķērsojošo personu robežpārbaude robežšķērsošanas vietās (izņemot vietējās pierobežas satiksmes robežšķērsošanas vietas un robežšķērsošanas vietas, kur valsts robežas šķērsošana notiek neregulāri)”. Ņemot vērā minēto nav skaidrs vai nosakot minēto piemaksu netiek veikta papildus samaksa par pienākumiem, kuri jau šobrīd ir noteikti amatpersonas amata pienākumos, tādējādi ejot ceļu nevis palielināt mēnešalgu, bet gan padarot kopējo sistēmu komplicētāku un neskaidrāku, t.i. to papildinot tikai ar dažāda veida piemaksām.
Vēršam uzmanību, ka, ja konkrētajā nodarbinātības jomā ir iespējami potenciāli riski un lai piemērotu piemaksu par risku, ir nepieciešams veikt darba vides risku izvērtējumu (Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likuma 15.panta otrā daļa). Piemaksa par paaugstinātu slodzi ir vērtējama kā piemaksa par papildus pienākumu apjomu, kam var tikt noteikta piemaksa līdz 30% apmērā no noteiktās mēnešalgas.
Vienlaikus vēršam uzmanību, ka “piemaksa par darbu paaugstināta riska apstākļos” nevar būt motivējoša, bet gan tā ir paredzēta kā kompensācija par potenciālām sekām, kuras var iestāties veicot darba pienākumus.
Attiecībā uz amatpersonām ar speciālām dienesta pakāpēm vēršam uzmanību, ka saskaņā ar Valsts un pašvaldību amatpersonu un darbinieku atlīdzības likuma 15.panta otrajā daļā noteikto, lai piemērotu piemaksu par paaugstinātu risku ir nepieciešams darba vides risku novērtējums.
Saskaņā ar 13.12.2016. Ministru kabineta noteikumiem Nr. 810 “ Noteikumi par Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm amatu klasifikāciju ” 19. saime “Robežpārbaude”” aprakstā noteikts, ka “…saimē ietilpst amati, kuru veicēju pienākumos ir Latvijas Republikas valsts robežas šķērsojošo personu robežpārbaude robežšķērsošanas vietās (izņemot vietējās pierobežas satiksmes robežšķērsošanas vietas un robežšķērsošanas vietas, kur valsts robežas šķērsošana notiek neregulāri)”. Ņemot vērā minēto nav skaidrs vai nosakot minēto piemaksu netiek veikta papildus samaksa par pienākumiem, kuri jau šobrīd ir noteikti amatpersonas amata pienākumos, tādējādi ejot ceļu nevis palielināt mēnešalgu, bet gan padarot kopējo sistēmu komplicētāku un neskaidrāku, t.i. to papildinot tikai ar dažāda veida piemaksām.
Piedāvātā redakcija
-
