Projekta ID
24-TA-128Atzinuma sniedzējs
Satiksmes ministrija
Atzinums iesniegts
07.02.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Informatīvā ziņojuma 3.1. apakšsadaļā "Militārais pielietojums un civilās aizsardzības vajadzības" ietvertie kritēriji nav precīzi aprakstīti un tos būs grūti izmantot. Ņemot vērā minēto, lūdzam svītrot informatīvā ziņojuma 3.1. apakšsadaļas 1) un 2) kritēriju, jo tie ir atsevišķi pasākumi, kuriem vajadzību noteiks Aizsardzības ministrija atbilstoši specifiskiem kritērijiem, savukārt, jebkurai būvei tos noteiks projektēšanas stadijā. Papildus lūdzam izteikt informatīvā ziņojuma 3.1. apakšsadaļas 3) un 4) kritēriju jaunā redakcijā.
Piedāvātā redakcija
1) mobilitātes infrastruktūra ir Latvijas un ES ārējās robežas, valsts pierobežas joslā ar Krieviju un Baltkrieviju;
2) tiek attīstīta mobilitātes infrastruktūra, lai nodrošinātu spēju ātri reaģēt un pārvietoties gan operatīvajiem dienestiem , gan lielizmēra militārajiem transportlīdzekļiem, kas nodrošina 70-80 kravu (aptuveni 60 tonnas) pārvietošanu;
3) autoceļiem, kas nodrošina būtisku transportlīdzekļu plūsmu, bet ir posmi bez apbraukšanas iespējas, vai tās nenodrošinās vismaz pusi no nepieciešamās slodzes, nepieciešams apvedceļš;
4) ūdens šķēršļa jauna šķērsošanas infrastruktūra.
2) tiek attīstīta mobilitātes infrastruktūra, lai nodrošinātu spēju ātri reaģēt un pārvietoties gan operatīvajiem dienestiem , gan lielizmēra militārajiem transportlīdzekļiem, kas nodrošina 70-80 kravu (aptuveni 60 tonnas) pārvietošanu;
3) autoceļiem, kas nodrošina būtisku transportlīdzekļu plūsmu, bet ir posmi bez apbraukšanas iespējas, vai tās nenodrošinās vismaz pusi no nepieciešamās slodzes, nepieciešams apvedceļš;
4) ūdens šķēršļa jauna šķērsošanas infrastruktūra.
2.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Informatīvā ziņojuma 3.2. apakšsadaļā "Civilais pielietojums" ietvertie kritēriji nav precīzi un tos būs grūti pielietot, jo kritērijiem jābūt prioritārā kārtībā. Civilās pielietojamības definīcija noteic, ka reģionālās attīstības vajadzībām šiem objektiem jānodrošina administratīvo centru sasniedzamība un darba vietu un pakalpojumu sasniedzamība. Vēršam uzmanību, ka nav iespējams kā infrastruktūru aprakstīt atbilstošu pakalpojumu tīklu, ja to paredzēts attiecināt uz mobilitātes infrastruktūru.
Ņemot vērā minēto, lūdzam svītrot informatīvā ziņojuma 3.2. apakšsadaļas pirmajā teikumā vārdus "kā arī atbilstošs pakalpojumu tīkls", kā arī 1), 2), 5), 6), 7) un 8) kritēriju, jo šiem kritērijiem ir jānodrošina svarīgākās mobilitātes infrastruktūras nodrošināšana.
Ņemot vērā minēto, lūdzam svītrot informatīvā ziņojuma 3.2. apakšsadaļas pirmajā teikumā vārdus "kā arī atbilstošs pakalpojumu tīkls", kā arī 1), 2), 5), 6), 7) un 8) kritēriju, jo šiem kritērijiem ir jānodrošina svarīgākās mobilitātes infrastruktūras nodrošināšana.
Piedāvātā redakcija
Otrajā posmā tiks vērtēta priekšlikumu atbilstība to civilajam pielietojumam, kur atbilstoši reģionālās attīstības vajadzībām šiem objektiem jānodrošina administratīvo centru sasniedzamība, darba vietu un pakalpojumu sasniedzamība. Lai pašvaldību identificētās vajadzības tiktu virzītas tālākai izskatīšanai, tām neatkarīgi no to īpašnieka/pārvaldītāja ir jāatbilst sekojošiem kritērijiem:
1) ceļu investīciju projekts nodrošina novada centra sasniedzamību ar novada teritoriālajām vienībām;
2) esoša tilta vai pārvada vispārējā inspekcija vai speciālā inspekcija ir konstatējusi, ka nepieciešami neatliekami būvniecības darbi, ceļa vai tā posma vizuālais vērtējums ir “ļoti slikts” vai “slikts” vai analoģisks vērtējums citā vērtēšanas skalā atbilstoši pašvaldības apstiprinātai metodikai (kritērijs neattiecas uz gadījumu, kad projekts paredz jauna, tilta, pārvada, ceļa vai tā posma būvniecību).
1) ceļu investīciju projekts nodrošina novada centra sasniedzamību ar novada teritoriālajām vienībām;
2) esoša tilta vai pārvada vispārējā inspekcija vai speciālā inspekcija ir konstatējusi, ka nepieciešami neatliekami būvniecības darbi, ceļa vai tā posma vizuālais vērtējums ir “ļoti slikts” vai “slikts” vai analoģisks vērtējums citā vērtēšanas skalā atbilstoši pašvaldības apstiprinātai metodikai (kritērijs neattiecas uz gadījumu, kad projekts paredz jauna, tilta, pārvada, ceļa vai tā posma būvniecību).