Atzinums

Projekta ID
22-TA-552
Atzinuma sniedzējs
Labklājības ministrija
Atzinums iesniegts
18.02.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Rīkojuma projekts
Iebildums
Labklājības ministrija informē, ka tās kompetencē esoša un/ vai plānota atbalsta sniegšana nav iespējama esošo valsts budžeta līdzekļu ietvaros. Tā kā pašreizējā Plāna izstrādes stadijā nav saprotama pasākumu būtība, nav iespējams noteikt papildu nepieciešamo finansējumu šo pasākumu īstenošanai.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Rīkojuma projekts
Iebildums
Labklājības ministrija nesaskaņo Plāna projektu, jo nav skaidra vairāku pasākumu būtība un to iespējamais īstenošanas mehānisms, kas noteikti kā ministrijas atbildības uzdevumi, attiecīgi Labklājības ministrija nevar uzņemties to īstenošanu. Piemēram, nav saprotams, kādā veidā tiek plānota Plāna projekta 2.10.pasākuma un 2.17.pasākuma nodrošināšana, kādu pabalstu piešķiršanas lēmumus var pieņemt Labklājības ministrija, kā ministrija varēs ierosināt šo lēmumu pieņemšanu, kas kalpos par pamatu lēmuma pieņemšanai par atbalsta sniegšanu vai noraidīšanu, kādā veidā šie pabalsti tiks piešķirti (gan no personu sasniegšanas viedokļa, gan no to statusa viedokļa) u.tml. Vēršam uzmanību, ka pabalsti šobrīd var tikt izmaksāti tikai tādā gadījumā, ja personām ir noteikts alternatīvās personas statuss vai bēgļa statuss. Ja plānā bija paredzēta šo pabalstu izmaksa, tad attiecīgi precizējams arī uzdevums. Taču tā kā atbilstoši sākotnējam priekšlikumam kā atbildīgā institūcija 2.17.pasākumam bija noteikta Finanšu ministrija, un priekšlikums aptvēra atbalsta sniegšanu 6 mēnešu periodā, Labklājības ministrija secina, ka Iekšlietu ministrija piedāvā jauna pabalsta izmaksu, kura nosacījumi Labklājības ministrijai nav zināmi. Tādēļ lūdzam svītrot Labklājības ministriju no atbildīgo institūciju saraksta 2.17.pasākumā un kā atbildīgo institūciju norādīt vai nu Finanšu ministriju, vai Iekšlietu ministriju. Tāpat informējam, ka personām, ja tām netiks noteikts statuss, nebūs pieejami tiesību aktos paredzētie sociālie pakalpojumi. Lai piešķirtu mērķētus sociālos pakalpojumus personām, kuras ieradušās no Ukrainas, būs nepieciešams izstrādāt attiecīgus tiesību aktus un piešķirt papildu finanšu resursus. Arī pašvaldībām ir tiesības pārskatīt pakalpojumu piešķiršanas nosacījumus, taču arī šādā gadījumā ir jāparedz papildu finanšu piešķiršana. Līdztekus vēršam uzmanību, ka pirms Plāna projekta virzības uz Ministru kabinetu ir nepieciešama atsevišķa tiešsaistes tikšanās ar Labklājības un Iekšlietu ministrijas pārstāvjiem, lai pārrunātu virkni neskaidro jautājumu par pasākumu saturu, kompetenču sadalījumu un praktisko pasākumu ieviešanas iespējamību. Aicinām Iekšlietu ministriju pēc iespējas ātrāk organizēt minēto sanāksmi.
Piedāvātā redakcija
-