Atzinums

Projekta ID
21-TA-839
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
26.06.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Atbildot uz Finanšu ministrijas 2023.gada 24.aprīļa izteikto iebildumu (izziņas 27.punkts), noteikumu projekta anotācija ir papildināta ar informāciju, ka augstākā banga kopumā skar 648 zemes vienības, tai skaitā 242 (136 ha platībā) privātpersonu īpašumā esošās zemes vienības (fizisko un juridisko personu īpašumā esošās zemes vienības kopā), un ka saskaņā ar Ministru kabineta 2018.gada 28.augusta sēdes protokollēmuma (prot. Nr.40 25.§) “Noteikumu projekts “Grozījumi Ministru kabineta 2012.gada 10.aprīļa noteikumos Nr.263 "Kadastra objekta reģistrācijas un kadastra datu aktualizācijas noteikumi”” 6.punktā doto uzdevumu Tieslietu ministrija izvērtēs nepieciešamību noteikt kārtību, kādā atbilstoši jūras krasta līnijas un jūras augstākās bangas vietas izmaiņām nosaka un aktualizē jūras piekrastes ūdeņus un jūras piekrastes sauszemes daļu un no tās izrietošās īpašuma tiesību izmaiņas.
Lūdzam sniegt skaidrojumu par minētā uzdevuma virzību/ izpildes gaitu.

Lai arī noteikumu projekts nenoteic kārtību par īpašumtiesību izmaiņām, nevaram piekrist anotācijā norādītajam, ka ar noteikumu projektu netiek uzlikti pienākumu vai kāds papildus slogs nekustamo īpašumu īpašniekiem (noteikumu projekts tiešā veidā neuzliek pienākumus nekustamo īpašumu īpašniekiem, bet līdz ar noteikumu projekta spēkā stāšanos, proti, līdz ar augstākās bangas robežas noteikšanu atbilstoši noteikumu projekta pielikumam, faktiski mainīsies konkrēto privātpersonu īpašumā esošo nekustamo īpašumu īpašumtiesības, jo atbilstoši Civillikuma 1104.pantam jūras piekraste pieder valstij līdz tai vietai, kuru sasniedz jūras augstākās bangas).
Ņemot vērā minēto, uzskatām, ka noteikumu projekta tālākā virzība būtu veicama vienlaikus ar risinājumu par īpašumtiesību izmaiņām.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Ņemot vērā izziņas  31.punktā un 34.punktā norādīto VARAM informāciju un veiktos precizējumus anotācijā un MK protokollēmumā, kā arī to, ka nav sniegta informācija, ka noteikumu projektu būtu iespējams īstenot esošo budžeta līdzekļu ietvaros, ir secināms, ka noteikumu projektā norādītās normas ir iespējams īstenot tikai saņemot papildu valsts budžeta finansējumu. Līdz ar to uzskatām, ka noteikumu projekta turpmāka virzība ir iespējama tikai tad, ja likumprojekta “Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam” sagatavošanas procesā tiks atbalstīts nepieciešamais papildu finansējums tā īstenošanai, lai neradītu situāciju, ka tiek pieņemti normatīvie akti, kuru izpildi nav iespējams nodrošināt nepietiekamā finansējuma dēļ.
 
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
1.2. Mērķis
Priekšlikums
Norādām, ka izziņas 31.punktā VARAM norādījis, ka precizēts noteikumu projekta stāšanās spēkā datums, proti, noteikumi stājas spēkā 2024. gada 1.janvārī, taču anotācijas 1.2.punktā norādīts, ka spēkā stāšanās termiņš ir 2023. gada 30. jūnijs. Lūdzam precizēt.
 
Piedāvātā redakcija
-