Atzinums

Projekta ID
24-TA-1502
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
02.10.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Nav atbalstāma nelimitētu saistību uzņemšanās valsts budžetam, līdz ar to šajā punktā  attiecībā uz valsts budžeta līdzfinansējuma apmēru ir svītrojami vārdi “nav mazāks par”, attiecīgi precizējot Ministru kabineta noteikumu projekta punkta redakciju un informāciju anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka, ņemot vērā Līguma par Eiropas Savienības darbību (turpmāk - Līgums) 109. pantā noteikto, komercdarbības atbalsta gadījumā, piemērojot Regulu Nr. 651/2014, ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzītas par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu, Eiropas Komisijas lēmums nav nepieciešams, jo atbilstoši Regulas Nr.651/2014 53.panta 1.punktā noteiktajam, atbalsts kultūrai un kultūrvēsturiskā mantojuma saglabāšanai ir saderīgs ar iekšējo tirgu Līguma 107. panta 3. punkta nozīmē un ir atbrīvots no Līguma 108. panta 3. punktā noteiktās paziņošanas prasības, ja ir izpildīti šajā pantā un I nodaļā paredzētie nosacījumi. Attiecīgi lūdzam svītrot noteikumu projekta 34.3.apakšpunktā iekļauto teikuma daļu: "vai kad ir pieņemts Eiropas Komisijas lēmums, ar kuru paziņotais valsts atbalsts komercdarbībai ir atzīts par saderīgu ar iekšējo tirgu". Lūdzam atbilstoši precizēt arī anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka noteikumu projekta 41.punktā noteiktās darbību izmaksas ir pretrunā ar 46.punktā noteiktajām attiecināmajām darbību izmaksām. Lai noteikumu projektā būtu skaidras prasības par izmaksu attiecināšanu un atbilstību Komisijas regulas Nr. 651/2014 53. panta 3 punkta apakšpunktos noteiktajiem atbalsta veidiem un Komisijas regulas Nr. 651/2014 53. panta 4. vai 5. punktā noteiktajām izmaksām, lūdzam noteikumu projekta 41. punktu un apvienot ar 46.punktu un izvērtēt, vai atbalsta programmā noteiktais izmaksu sadalījums ir korekts, tai skaitā, vai noteikumu projekta 36.11. apakšpunktā un 39.punktā (atbilstoši noteikumu projekta 46.punktā noteiktajam) noteiktās izmaksas ir ieguldījumu izmaksas.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Vēršam Jūsu uzmanību uz to, ka gadījumā, ja atbalsts kvalificējas kā komercdarbības atbalsts un tiek sniegts, piemērojot Regulas Nr. 651/2014 53.pantu, uz to neattiecas Regulas Nr. 651/2014 6. panta 2. punktā minētā stimulējošās ietekmes prasība, ja ir izpildīti visi Regulas Nr. 651/2014  53. pantā noteiktie nosacījumi, un izmaksas var attiecināt arī tad, ja tās radušās pirms projekta iesnieguma iesniegšanas sadarbības iestādē vai pirms šo noteikumu spēkā stāšanās dienas.
Ņemot vērā iepriekš minēto, lūdzam izvērtēt, vai nepieciešams noteikt stingrākas prasības kā nosaka Eiropas Komisija, nosakot īsāku izmaksu attiecināmības periodu.  Ja atbalsta programmas izstrādātājs plāno piemērot stingrākas prasības, lūdzam pamatot to anotācijā.
Savukārt, gadījumā, ja stingrākas prasības nav plānots noteikt, aicinām izvērtēt, vai noteikumu projekta 34.2. apakšpunktā būtu nepieciešams svītrot vārdus: “ja projekts nav saistīts ar komercdarbības atbalsta saņemšanu,” un 34.3. apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Atkārtoti lūdzam papildināt anotāciju ar skaidrojumu kādi noteikumu projekta 36.4.4. apakšpunktā minētie teritorijas labiekārtošanas darbi potenciāli varētu būt nepieciešami teritorijas un objektu funkcionalitātes nodrošināšanai.
Piedāvātā redakcija
-