Projekta ID
23-TA-1266Atzinuma sniedzējs
Latvijas Pašvaldību savienība
Atzinums iesniegts
26.07.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Rīkojuma konsolidētā versija
Iebildums
Pieņemot grozāmo Rīkojumu "Par informācijas sabiedrības attīstības pamatnostādņu ieviešanu publiskās pārvaldes informācijas sistēmu jomā (mērķarhitektūras 59.0 versija)" (projekts TA-1133) Ministru kabinets savu Nr.46 2021.gada 8.jūnija protokola Nr46. §31 uzdeva sekojošo:
"2. Ekonomikas ministrijai, sagatavojot attīstības plānošanas dokumentu projektus nākamajam periodam uzņēmējdarbības vides pilnveidošanas jomā, iekļaut uzdevumu mazināt administratīvo slogu uzņēmējiem un izvērtēt, kādas atskaites netiks pieprasītas no juridiskajām personām valsts statistikas vajadzībām, nodrošinot informāciju no valsts informācijas sistēmās jau pieejamajiem datiem.
3. Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijai nodrošināt koordinējošo lomu tehnoloģisko risinājumu attīstības projektos, lai izveidotu vienota starpresoru pakalpojuma izveidi, kas integrētu saimnieciskās darbības adreses deklarēšanu un īres līguma reģistrēšanas pakalpojumu atbilstoši informācijas iesniegšanas vienreizes principam, neliekot līdzīga satura datus iesniegt vairākām institūcijām.
4. Lai risinātu Latvijas Pašvaldību savienības atzinumā norādītos problēmjautājumus, Valsts ieņēmumu dienestam sadarbībā ar Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministriju sešu mēnešu laikā sagatavot un noteiktā kārtībā iesniegt izskatīšanai Ministru kabinetā informatīvo ziņojumu."
Tā kā neviens no citētajiem uzdevumiem joprojām pēc būtības nav izpildīts, lūdzam sniegt informāciju- kad un kādā veidā atbildīgās valsts institūcijas plāno šos uzdevumus paveikt.
"2. Ekonomikas ministrijai, sagatavojot attīstības plānošanas dokumentu projektus nākamajam periodam uzņēmējdarbības vides pilnveidošanas jomā, iekļaut uzdevumu mazināt administratīvo slogu uzņēmējiem un izvērtēt, kādas atskaites netiks pieprasītas no juridiskajām personām valsts statistikas vajadzībām, nodrošinot informāciju no valsts informācijas sistēmās jau pieejamajiem datiem.
3. Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijai nodrošināt koordinējošo lomu tehnoloģisko risinājumu attīstības projektos, lai izveidotu vienota starpresoru pakalpojuma izveidi, kas integrētu saimnieciskās darbības adreses deklarēšanu un īres līguma reģistrēšanas pakalpojumu atbilstoši informācijas iesniegšanas vienreizes principam, neliekot līdzīga satura datus iesniegt vairākām institūcijām.
4. Lai risinātu Latvijas Pašvaldību savienības atzinumā norādītos problēmjautājumus, Valsts ieņēmumu dienestam sadarbībā ar Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministriju sešu mēnešu laikā sagatavot un noteiktā kārtībā iesniegt izskatīšanai Ministru kabinetā informatīvo ziņojumu."
Tā kā neviens no citētajiem uzdevumiem joprojām pēc būtības nav izpildīts, lūdzam sniegt informāciju- kad un kādā veidā atbildīgās valsts institūcijas plāno šos uzdevumus paveikt.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Rīkojuma konsolidētā versija
Iebildums
Latvijas Pašvaldību savienība noteikti atbalsta nepieciešamību automatizēt Valsts ieņēmumu dienesta pamatdarbības procesus, tomēr automatizējot pamatdarbības procesus, tiem būtu jāsniedz arī bāzes izdevumu ietaupījums, savukārt šī projekta plānotie budžeta ietaupījumi ir nelieli. Ar Ministru kabineta 2021. gada 8. jūnija rīkojumu Nr. 407 apstiprinātajā "Nodokļu pakalpojumu automatizācija" Projekta aprakstā ir paredzēts, ka VID izdevumu ietaupījums šī projekta rezultātā būs tikai 25 818 euro gadā, pie fakta, ka tiks ieguldīti vairāk kā 3 miljoni informāciju tehnoloģiju risinājumos. Savukārt grozījumu projektā, piešķirot papildus resursus IT izstrādēm, VID izdevumu ietaupījuma palielinājums netiek paredzēts.
Bet IT projekta uzturēšanai tiek paredzēts, ka būs nepieciešami papildus 320 391 euro gadā, no kuriem tikai 25 818 euro tiks segti no esošo izdevumu ietaupījuma.
Tā kā kopējais IT projekta finansējums ir 3 788 513 euro, lūdzam pamatot šāda IT projekta uzturēšanai nepieciešamos izdevumus - katru gadu- 320 391 euro. Kā arī sniegt skaidrojumu- kāpēc pie būtiska ieguldījumu apjoma, IT projektā tiek plānots tik niecīgs ietaupījums VID kārtējos izdevumos.
Tā kā pēdējos gados VID ir ieguldīti ļoti būtiski finanšu resursi IT projektos ne tikai no ES fondu finansējuma, bet arī no valsts budžeta, lūdzam sniegt informāciju par 2019.-2023.gados ieguldīto un plānoto ieguldījumu kopsummu VID IT sistēmās, kā arī kopējos plānotos šo projektu uzturēšanas izdevumus katrā nākamājā gadā.
Bet IT projekta uzturēšanai tiek paredzēts, ka būs nepieciešami papildus 320 391 euro gadā, no kuriem tikai 25 818 euro tiks segti no esošo izdevumu ietaupījuma.
Tā kā kopējais IT projekta finansējums ir 3 788 513 euro, lūdzam pamatot šāda IT projekta uzturēšanai nepieciešamos izdevumus - katru gadu- 320 391 euro. Kā arī sniegt skaidrojumu- kāpēc pie būtiska ieguldījumu apjoma, IT projektā tiek plānots tik niecīgs ietaupījums VID kārtējos izdevumos.
Tā kā pēdējos gados VID ir ieguldīti ļoti būtiski finanšu resursi IT projektos ne tikai no ES fondu finansējuma, bet arī no valsts budžeta, lūdzam sniegt informāciju par 2019.-2023.gados ieguldīto un plānoto ieguldījumu kopsummu VID IT sistēmās, kā arī kopējos plānotos šo projektu uzturēšanas izdevumus katrā nākamājā gadā.
Piedāvātā redakcija
-