Atzinums

Projekta ID
22-TA-1059
Atzinuma sniedzējs
Iekšlietu ministrija
Atzinums iesniegts
20.06.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
          Anotācijā norādīts, ka Lauku atbalsta dienests informāciju par atbalsta pretendentu iegūst no valsts informācijas sistēmas “Sodu reģistrs”, papildu informācijas  nepieciešamības gadījumā rakstiski lūdzot Iekšlietu ministriju sniegt papildus informāciju.
          Atbilstoši Sodu reģistra likuma 2.pantam, Sodu reģistrs ir valsts informācijas sistēma, kuras pārzinis un turētājs ir Iekšlietu ministrijas Informācijas centrs.
 
Piedāvātā redakcija
Lūdzu precizēt projekta anotāciju, aizstājot vārdus “Iekšlietu ministriju” ar vārdiem “Iekšlietu ministrijas Informācijas centru”.
 
2.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
         Projekta 57.punktā noteikti kritēriji, lai atbalsta pretendenta vai atbalsta saņēmēja – fiziska vai privāto tiesību juridiskas personas – iesniegto projektu noraidītu vai atbalstu neizmaksātu.
         Projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojumā (anotācijā) (turpmāk – anotācija) norādīts, ka Lauku atbalsta dienests informāciju par atbalsta pretendentu iegūst no valsts informācijas sistēmas “Sodu reģistrs” (turpmāk - Sodu reģistrs), papildu informācijas  nepieciešamības gadījumā rakstiski lūdzot Iekšlietu ministriju sniegt papildus informāciju.
          Ziņas par personu izdarītajiem administratīvajiem pārkāpumiem vai noziedzīgiem nodarījumiem tiek uzkrātas  Sodu reģistrā, kura izveidošanas mērķis ir vienotās uzskaites izveide par noziedzīgus nodarījumus un administratīvos pārkāpumus izdarījušām personām, lai veicinātu šo nodarījumu un pārkāpumu novēršanu un atklāšanu, kā arī par tiem personai noteiktā soda izpildes un tiesību ierobežojumu kontroli.
          Atbilstoši Sodu reģistra likuma 21.panta pirmajai daļai, Sodu reģistrā iekļautās ziņas sniedz izziņas veidā vai tiešsaistes datu pārraides režīmā, ja tiek identificēts ziņu pieprasītājs.
 
Piedāvātā redakcija
         Ņemot vērā minēto, kā arī to, ka tiesību normai ir jābūt skaidrai un saprotamai, lai tās lietotājs un piemērotājs gūtu nepārprotamu priekšstatu par savām tiesībām, pienākumiem un juridiskām sekām, lūdzu precizēt projekta anotāciju, norādot projekta 57.punktā ietvertās informācijas saņemšanas veidu.
 
3.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Papildināt anotāciju,  skaidrojot, kāda papildu informācija nepieciešamības gadījumā varētu tikt iegūta no Iekšlietu ministrijas Informācijas centra.
Piedāvātā redakcija
-