Atzinums

Projekta ID
24-TA-653
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
22.03.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Rīkojuma projekts
Iebildums
Nepieciešams precizēt MK rīkojuma projekta 1.punktu, norādot Veselības ministrijas budžeta apakšprogrammu, uz kuru tiks veikta apropriācijas pārdale no budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmas 20.00.00 “Veselības aprūpes pasākumu īstenošana”, attiecīgi precizējot informāciju MK sēdes protokollēmuma projekta 3.punktā un anotācijas 3.sadaļas “Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem” 6.punktā.
 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Rīkojuma projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka MK rīkojuma projekts paredz veikt apropriācijas pārdali, nepieciešams redakcionāli precizēt MK rīkojuma projekta 3.punktu, attiecīgi precizējot anotācijas 3.sadaļas “Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem” 6.punktu. Vienlaikus anotācijas 3.sadaļas “Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem” 6.punktā nepieciešams redakcionāli precizēt trešo rindkopu.
 
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Atbilstoši anotācijā noradītajai informācijai, lai metodiskās vadības institūcijas darbotos sasaistē ar aktuālajiem notikumiem veselības aprūpes jomā, kā arī, lai nodrošinātu efektīvu metodiskās vadības institūciju izstrādāto inovāciju ieviešanu, Veselības ministrijā un NVD plānots ieviest papildus pa vienai amata vietai - metodisko vadības institūciju koordinatoru un finansējums papildu amata vietām ir iekļauts rīkojuma projektā “Par finanšu līdzekļu apropriācijas pārdali no budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts  budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” 20.00.00 programmas “Veselības aprūpes pasākumu īstenošana”” (24-TA-213) (turpmāk - MK rīkojuma projekts). Ņemot vērā, ka MK rīkojuma projektā nav iekļauta informācija par finansējuma pārdali metodisko vadības institūciju koordinatoriem, nepieciešams precizēt anotāciju. Vienlaikus norādām, ka nav atbalstāma papildu valsts budžeta finansējuma piešķiršana no budžeta resora “74.Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmas 20.00.00 “Veselības aprūpes pasākumu īstenošana” amata vietu izveidei, jo plānotais pasākums nav tieši saistīts ar veselības aprūpes pakalpojumu sniegšanu.
 
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
4.1. Saistītie tiesību aktu projekti
Iebildums
 Nepieciešams anotācijas 4.sadaļas “Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu” 4.1.1.apakšpunktā precizēt TAP numuru, t.i. numura vietā “24-TA-213” lietojot numuru “24-TA-317”.
 
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
Pielikumi
Iebildums
Nepieciešams precizēt anotācijas pielikuma tabulu “Metodiskās vadības centru nodrošināšanas finansējuma sadalījums no 2024.gada 1.jūnija un turpmāk ik gadu”, jo finansējums ailē “Septiņiem metodiskajiem centriem (2024. gada sešiem mēnešiem)” aprēķināts 2024.gada sešiem mēnešiem, savukārt nosaukumā norādīts, ka finansējuma sadalījums no 2024.gada 1.jūnija un turpmāk ik gadu.
 
Piedāvātā redakcija
-
6.
Anotācija (ex-ante)
Pielikumi
Iebildums
 Ņemot vērā, ka anotācijas pielikumā pie pozīcijas “Darba grupas eksperts*** (ārpakalpojums)” ir norādīta atsauce “***”, bet skaidrojums nav sniegts, nepieciešams precizēt pielikumu.
 
Piedāvātā redakcija
-
7.
Anotācija (ex-ante)
Pielikumi
Iebildums
Anotācijas pielikumā norādīts, ka klīniskajām auditoram ir piemērots koeficients 1,07 un vienas vienības izmaksas veido 53 500 euro. Nepieciešams papildināt pielikumu ar detalizētu aprēķinu, vienlaikus norādot pamatojumu noteiktajam  koeficientam 1,07.
 
Piedāvātā redakcija
-
8.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Iebildums
Nepieciešams MK sēdes protokollēmuma projekta 4.punktā svītrot gadus un vārdus “2025. un 2026.gadam”.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Rīkojuma projekts
Priekšlikums
Nepieciešams MK rīkojuma projekta 2.punktā svītrot “2024.gadam”.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lai arī anotācijā un MK rīkojuma projektā sniegta informācija, ka “Nacionālajam veselības dienestam finansējuma piešķiršanā ievērot Eiropas Komisijas 2011. gada 20. decembra lēmumu "Par Līguma par Eiropas Savienības darbību 106. panta 2. punkta piemērošanu valsts atbalstam attiecībā uz kompensāciju par sabiedriskajiem pakalpojumiem dažiem uzņēmumiem, kuriem uzticēts sniegt pakalpojumus ar vispārēju tautsaimniecisku nozīmi" (2012/21/ES) atbilstoši ar finansējuma saņēmējiem noslēgtajiem pilnvarojuma līgumiem.”, lūdzam papildus skaidrot, vai metodisko centru darbības nodrošināšanas pakalpojums ir tāds pakalpojums, kas tieši attiecināms uz valsts nodrošināto veselības aprūpes pakalpojumu jomu un metodisko centru vadības nodrošināšana nav attiecināma uz tiem veselības aprūpes pakalpojumiem, kurus veselības aprūpes iestādes sniedz kā pakalpojumus tirgū. Vēršam uzmanību, ka tikai tādā gadījumā, ja metodisko centru darbības nodrošināšana ir tieši attiecināma uz valsts nodrošināto veselības aprūpes pakalpojumu jomu, uz to iespējams attiecināt Eiropas Komisijas 2011.gada 20.decembra lēmumā "Par Līguma par Eiropas Savienības darbību 106. panta 2. punkta piemērošanu valsts atbalstam attiecībā uz kompensāciju par sabiedriskajiem pakalpojumiem dažiem uzņēmumiem, kuriem uzticēts sniegt pakalpojumus ar vispārēju tautsaimniecisku nozīmi" (2012/21/ES) noteikto.
Gadījumā, ja metodisko centru darbības nodrošināšana nav tieši attiecināma uz valsts nodrošināto veselības aprūpes pakalpojumu jomu (un līdz ar to nav skatāma kā vispārējas tautsaimnieciskas nozīmes pakalpojums), aicinām anotācijā skaidrot, vai attiecīgā darbība ir definēta kā valsts deleģētā funkcija un tādējādi tā nav uzskatāma par saimniecisko pakalpojumu, vai arī tomēr metodisko centru darbības nodrošināšana ir pakalpojums, kas izriet no saimnieciskās darbības un tādā gadījumā, attiecīgi, atbalsta piešķiršana metodisko centru darbības nodrošināšanai ir kvalificējama kā komercdarbības atbalsts, un, piešķirot atbalstu, tiks piemērots komercdarbības atbalsta regulējums (piemēram, Komisijas 2023.gada 13.decembra regula Nr.2023/2831 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam).
 
Piedāvātā redakcija
-
11.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka anotācijai ir pievienots tikai viens pielikums, nepieciešams anotācijas 3.sadaļas “Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem” 6.punktā svītrot “Nr.1”.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Anotācija (ex-ante)
Pielikumi
Priekšlikums
Nepieciešams precizēt anotācijas pielikumu,  jo pie atsauces “**” divas reizes ir lietoti cipari “5.2.”.
Piedāvātā redakcija
-