Projekta ID
25-TA-59Atzinuma sniedzējs
Latvijas Degvielas tirgotāju asociācija
Atzinums iesniegts
18.03.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
4. Aviācijas nozares uzturētas drošības rezerves
Iebildums
LDTA lūdz precizēt noteikumu projekta normas, kas attiecas uz aviācijas degvielas rezervju sistēmu:
1) No noteikumu projekta nav saprotams, vai kopējā patēriņā tiek ieskaitīts aviācijas degvielas apjoms un ir jāglabā rezerves, kuru patērē armija un robežsardze, savām vajadzībām, ne vietējiem un starptautiskiem pārvadājumiem (56.punkts), kad degvielu iegādājas no akcīzes noliktavas ar nodokļiem. Šos apjomus nav iespējams prognozēt ne vienu dienu uz priekšu. Līdz ar to lūdzam šo skaidrot un atbilstoši precizēt normas.
2) Lūdzam 34.punktā aizstāt vārdu “prognozēto" apjomu ar vārdiem "vidējo iepriekšējā gada” apjomu pa mēnešiem (kā norādīts 56.punktā) proporcionāli sadalītu uz 90 dienām. Norādām, ka nevar uz priekšu prognozēt patēriņa apjomus un šis princips nav piemērojams aviācijas degvielai.
3) 53.un 54.punktā norādītais princips - par prognozēto apjoma nepareizu prognozēšanu (plānošanu) komersantam 3 mēnešus pēc kārtas tiek saglabāta iztrūkuma maksa, kas faktiski ir soda nauda par nepareizu plānošanu uz priekšu - ir nepieņemams un neloģisks degvielas tirdzniecības nozarei. Lūdzam precizēt normas.
1) No noteikumu projekta nav saprotams, vai kopējā patēriņā tiek ieskaitīts aviācijas degvielas apjoms un ir jāglabā rezerves, kuru patērē armija un robežsardze, savām vajadzībām, ne vietējiem un starptautiskiem pārvadājumiem (56.punkts), kad degvielu iegādājas no akcīzes noliktavas ar nodokļiem. Šos apjomus nav iespējams prognozēt ne vienu dienu uz priekšu. Līdz ar to lūdzam šo skaidrot un atbilstoši precizēt normas.
2) Lūdzam 34.punktā aizstāt vārdu “prognozēto" apjomu ar vārdiem "vidējo iepriekšējā gada” apjomu pa mēnešiem (kā norādīts 56.punktā) proporcionāli sadalītu uz 90 dienām. Norādām, ka nevar uz priekšu prognozēt patēriņa apjomus un šis princips nav piemērojams aviācijas degvielai.
3) 53.un 54.punktā norādītais princips - par prognozēto apjoma nepareizu prognozēšanu (plānošanu) komersantam 3 mēnešus pēc kārtas tiek saglabāta iztrūkuma maksa, kas faktiski ir soda nauda par nepareizu plānošanu uz priekšu - ir nepieņemams un neloģisks degvielas tirdzniecības nozarei. Lūdzam precizēt normas.
Piedāvātā redakcija
-
