Projekta ID
24-TA-128Atzinuma sniedzējs
Kultūras ministrija
Atzinums iesniegts
05.02.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Ņemot vērā UNESCO 1954.gada konvencijā “Par kultūras vērtību aizsardzību bruņota konflikta gadījumā" ietvertos kultūras vērtību aizsardzības principus, lūdzam informatīvā ziņojuma projekta 4.1.sadaļas 6.punkta c) apakšpunktu izteikt šādā redakcijā: "pakalpojumu infrastruktūras objekti krīzes situācijā veic arī citu funkciju, piemēram, nodrošinot vietu kultūras vērtību drošai uzglabāšanai, pārtikas produktu rezervju un citu resursu glabāšanai un izsniegšanai".
Piedāvātā redakcija
c) pakalpojumu infrastruktūras objekti krīzes situācijā veic arī citu funkciju, piemēram, nodrošinot vietu kultūras vērtību drošai uzglabāšanai, pārtikas produktu rezervju un citu resursu glabāšanai un izsniegšanai.
2.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Ņemot vērā UNESCO 1954.gada konvencijā “Par kultūras vērtību aizsardzību bruņota konflikta gadījumā" ietvertos kultūras vērtību aizsardzības principus, lūdzam informatīvā ziņojuma projekta 4.2.sadaļas 4.apakšpunkta otro rindkopu izteikt šādā redakcijā: "Divējādas lietojamības principi var tikt attiecināti uz pašvaldību publiskās kultūras infrastruktūras, piemēram, bibliotēku un kultūras centru, attīstības projektiem. Vienlaikus jāuzsver, ka kultūras pieminekļu ēkās, saskaņā ar starptautiskiem principiem par kultūras vērtību aizsardzību, divējāda lietojamība pieļaujama tikai gadījumos, ja tā neapdraud vai nesamazina to kultūrvēsturisko vērtību (atbilstoši UNESCO Konvencijā “Par kultūras vērtību aizsardzību bruņota konflikta gadījumā” noteiktajam par kultūras vērtībām, kas aizsargājamas militāra konflikta gadījumā, uzskatāms kustams vai nekustams īpašums, kam ir svarīga visu tautu kultūras mantojuma nozīme, piemēram, ar reliģiju saistīti vai nesaistīti arhitektūras, mākslas vai vēstures pieminekļi, arheoloģiskie izrakumi, ēku ansambļi ar vēsturisku vai māksliniecisku vērtību, mākslas darbi, manuskripti, grāmatas un citi priekšmeti ar māksliniecisku, vēsturisku vai arheoloģisku vērtību, zinātniskas kolekcijas un svarīgas grāmatu vai arhīvu kolekcijas, vai augstākminēto vērtību reprodukciju kolekcijas; ēkas, kuru galvenais un faktiskais mērķis ir aizsargāt vai eksponēt kultūras vērtības, piemēram, muzeji, lielas bibliotēkas un arhīvu depozitāriji, kā arī novietnes, kas bruņota konflikta gadījumā paredzētas kultūras vērtību saglabāšanai; centri, kuros atrodas liels kultūras vērtību daudzums)."
Piedāvātā redakcija
Divējādas lietojamības principi var tikt attiecināti uz pašvaldību publiskās kultūras infrastruktūras, piemēram, bibliotēku un kultūras centru, attīstības projektiem. Vienlaikus jāuzsver, ka kultūras pieminekļu ēkās, saskaņā ar starptautiskiem principiem par kultūras vērtību aizsardzību, divējāda lietojamība pieļaujama tikai gadījumos, ja tā neapdraud vai nesamazina to kultūrvēsturisko vērtību (atbilstoši UNESCO Konvencijā “Par kultūras vērtību aizsardzību bruņota konflikta gadījumā” noteiktajam par kultūras vērtībām, kas aizsargājamas militāra konflikta gadījumā, uzskatāms kustams vai nekustams īpašums, kam ir svarīga visu tautu kultūras mantojuma nozīme, piemēram, ar reliģiju saistīti vai nesaistīti arhitektūras, mākslas vai vēstures pieminekļi, arheoloģiskie izrakumi, ēku ansambļi ar vēsturisku vai māksliniecisku vērtību, mākslas darbi, manuskripti, grāmatas un citi priekšmeti ar māksliniecisku, vēsturisku vai arheoloģisku vērtību, zinātniskas kolekcijas un svarīgas grāmatu vai arhīvu kolekcijas, vai augstākminēto vērtību reprodukciju kolekcijas; ēkas, kuru galvenais un faktiskais mērķis ir aizsargāt vai eksponēt kultūras vērtības, piemēram, muzeji, lielas bibliotēkas un arhīvu depozitāriji, kā arī novietnes, kas bruņota konflikta gadījumā paredzētas kultūras vērtību saglabāšanai; centri, kuros atrodas liels kultūras vērtību daudzums).