Atzinums

Projekta ID
23-TA-2700
Atzinuma sniedzējs
Iekšlietu ministrija
Atzinums iesniegts
08.05.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Likumprojekts (grozījumi)
Priekšlikums
Lūdzam papildināt normu aiz vārda "nēsāšanas" ar vārdiem “pārvadāšanas, pārsūtīšanas un realizēšanas”.

Tāpat atkārtoti izsakām priekšlikumu papildināt normu ar regulējumu, kādu paredz Administratīvās atbildības likuma 24. panta trešā un ceturtā daļa attiecībā uz brīdi, ar kuru persona, kas nav izpildījusi sodu, uzskatāma par administratīvi nesodītu - ja sods nav izpildīts, persona uzskatāma par administratīvi sodītu vēl gadu pēc soda izpildes noilguma termiņa beigām.

Pašlaik likumprojekts paredz regulēt tikai situāciju, kad persona sodu ir izpildījusi. Proti, šāda persona licenci varēs saņemt gadu pēc soda izpildes. Vienlaikus likumprojekts neparedz regulējumu situācijai, kad persona, kas sodu nav izpildījusi un ir uzskatāma par nesodītu, varēs arī saņemt licenci.

Neparedzot attiecīgi regulējumu situācijai, kad persona nav izpildījusi administratīvo sodu, bet ir pagājis gads kopš soda izpildes noilguma termiņa beigām, un persona ir uzskatāma par administratīvi nesodītu, šādām personām būs liegta iespēja pieteikties licencei.
Piedāvātā redakcija
"5) nav administratīvi sodīti par alkohola, narkotisko, psihotropo, toksisko vai citu apreibinošo vielu ietekmē izdarītiem pārkāpumiem, par atteikšanos no medicīniskās pārbaudes alkohola koncentrācijas noteikšanai, no narkotisko vai citu apreibinošo vielu ietekmes pārbaudes, kā arī nav administratīvi sodīti par ieroču un munīcijas, to sastāvdaļu un speciālo līdzekļu iegādāšanās, glabāšanas, nēsāšanas, pārvadāšanas, pārsūtīšanas un realizēšanas noteikumu pārkāpumiem — kamēr nav pagājis gads pēc administratīvā soda izpildes vai, ja sods nav izpildīts, kamēr nav pagājis gads pēc soda izpildes noilguma termiņa beigām.".
2.
Likumprojekts (grozījumi)
Priekšlikums
Lai praksē radītu nepārprotamu izpratni par informācijas apjomu, kādu Aizsardzības ministrija ir tiesīga pieprasīt no Iekšlietu ministrijas Informācijas centra pārziņā esošā Sodu reģistra kontekstā ar Stratēģiskas nozīmes preču aprites likuma 5. panta sestās daļas 3. punktu, kā arī, ievērojot Aizsardzības ministrijas sniegto atbildi uz Iekšlietu ministrijas iepriekš izteikto attiecīgo priekšlikumu, atkārtoti izsakām priekšlikumu projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojumā (anotācijā) norādīt konkrētus Krimināllikuma un nozaru likumu pantus, kuros ir noteikti būtiski pārkāpumi vai attiecīgi skaidrot jēdzienu "būtiski attiecīgo nozari regulējošos normatīvo aktu pārkāpumi, kā arī vides aizsardzības, konkurences un darba tiesību būtiski pārkāpumi".
 
Piedāvātā redakcija
-