Projekta ID
24-TA-1424Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
30.01.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību uz to, ka nozares vai Ekonomikas ministrijai nav noteikta tāda valsts pārvaldes funkcija, kas paredz veikt prasmju fonda pārvaldītāja funkcijas. Pasākumā plānotā darbība, kas noteikta noteikumu projekta 25.1.apakšpunktā, kvalificējama kā saimnieciska darbība un atbalsts šīs darbības veikšanai būtu piešķirams, ievērojot komercdarbības atbalsta regulējuma nosacījumus.
Papildus, atbilstoši sanāksmē runātajam, lūdzam noteikumu projektā paredzēt, vai fonda pārvaldītājs kā ārpakalpojuma sniedzējs tiks izvēlēts saskaņā ar normatīvajiem aktiem publisko iepirkumu jomā, īstenojot atklātu, pārredzamu, nediskriminējošu, sociāli atbildīgu un konkurenci neierobežojošu iepirkuma procedūru, tādējādi izslēdzot ekonomisko priekšrocību prasmju fonda pārvaldītāja līmenī. Lūdzam arī papildināt noteikumu projektu, norādot kādas darbības pasākuma ietvaros veiks prasmju fonda pārvaldītājs. Ja plānots veikt iepirkumu (kas ļautu izslēgt komercdarbības atbalstu pārvaldītāja līmenī), lūdzam atbilstoši precizēt noteikumu projekta 2.9.apakšpunktu un anotāciju. Vienlaikus, vēršam uzmanību, ka praksē fonda pārvaldītājs parasti ir viens juridiskais subjekts. Tāpat norādām uz pretrunu pasākumā, jo noteikumu projekta 49.punktā finansējuma saņēmējs ir norādīts kā de minimis atbalsta piešķīrējs, taču tam, mūsuprāt, būtu jābūt fonda pārvaldītājam. Atbilstoši lūdzam precizēt noteikumu projektu un anotāciju.
Papildus, atbilstoši sanāksmē runātajam, lūdzam noteikumu projektā paredzēt, vai fonda pārvaldītājs kā ārpakalpojuma sniedzējs tiks izvēlēts saskaņā ar normatīvajiem aktiem publisko iepirkumu jomā, īstenojot atklātu, pārredzamu, nediskriminējošu, sociāli atbildīgu un konkurenci neierobežojošu iepirkuma procedūru, tādējādi izslēdzot ekonomisko priekšrocību prasmju fonda pārvaldītāja līmenī. Lūdzam arī papildināt noteikumu projektu, norādot kādas darbības pasākuma ietvaros veiks prasmju fonda pārvaldītājs. Ja plānots veikt iepirkumu (kas ļautu izslēgt komercdarbības atbalstu pārvaldītāja līmenī), lūdzam atbilstoši precizēt noteikumu projekta 2.9.apakšpunktu un anotāciju. Vienlaikus, vēršam uzmanību, ka praksē fonda pārvaldītājs parasti ir viens juridiskais subjekts. Tāpat norādām uz pretrunu pasākumā, jo noteikumu projekta 49.punktā finansējuma saņēmējs ir norādīts kā de minimis atbalsta piešķīrējs, taču tam, mūsuprāt, būtu jābūt fonda pārvaldītājam. Atbilstoši lūdzam precizēt noteikumu projektu un anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka 4.2.4.1. pasākuma "Atbalsts nozaru vajadzībās balstītai pieaugušo izglītībai" otrās kārtas projektu iesniegumu vērtēšanai nav tikuši paredzēti resursi starptautisku ekspertu iesaistei, lūdzam izmaksas ekspertu piesaistei paredzēt 4.2.4.1.pasākuma 2.kārtas vai kāda cita Izglītības un zinātnes ministrijas pārziņā esoša pasākuma vai investīcijas ietvaros (kur tas saturiski būtu atbilstoši).
Vienlaikus aicinām Izglītības un zinātnes ministriju nepieciešamības gadījumā organizēt sanāksmi ar Finanšu ministrijas un Centrālās finanšu un līgumu aģentūras pārstāvjiem, t.sk. nepieciešamības gadījumā izskatot arī citus pasākuma ieviešanas risinājumus.
Vienlaikus aicinām Izglītības un zinātnes ministriju nepieciešamības gadījumā organizēt sanāksmi ar Finanšu ministrijas un Centrālās finanšu un līgumu aģentūras pārstāvjiem, t.sk. nepieciešamības gadījumā izskatot arī citus pasākuma ieviešanas risinājumus.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam saglabāt iepriekšējās noteikumu projekta redakcijas (2.0 redakcija) 37.3. apakšpunktā noteikto, ka prasmju fonda atbalstu var saņemt komersants, uz kuru nav attiecināmi Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 22. pantā noteiktie izslēgšanas noteikumi.
Vēršam uzmanību, ka Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 22. pants tiešā veidā ietver norādi uz projekta iesniedzējiem, taču ņemot vērā, ka minētajā pantā noteiktās prasības ir nacionāli pārņemtas no Eiropas Parlamenta un Padomes 2024. gada 23. septembra Regulas (ES, Euratom) 2024/2509 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam (pārstrādāta redakcija), 138. panta, un nevar tikt pieļauts, ka Eiropas Savienības fondu finansējums tiek piešķirts personām (tostarp gala labuma guvējiem), kuri atbilstu kādam no izslēgšanas noteikumiem, noteikumu projektā nepieciešams saglabāt prasību, ka uz komersantiem - prasmju fonda atbalsta saņēmējiem, - (kuri nav uzskatāmi par projekta iesniedzējiem) nav attiecināmi Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 22. pantā noteiktie izslēgšanas noteikumi.
Turklāt arī anotācijas 1.3. sadaļas apakšsadaļā "Risinājuma apraksts" saglabāta informācija, ka finansējuma saņēmējs izvērtē komersantus atbilstoši Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 22. pantā noteiktajiem projekta iesniedzēju izslēgšanas nosacījumiem.
Papildus atkārtoti lūdzam svītrot noteikumu projekta 41.3. apakšpunktu, ņemot vērā, ka minētā prasība par nodokļu un nodevu parāda neesamību izriet no Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 22. panta pirmās daļas "d" punktā minētā izslēgšanas noteikuma, un izrietoši citos normatīvajos aktos, tostarp likumā "Par nodokļiem un nodevām", ietvertajām prasībām, kā arī vienotajiem projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem. Lūdzam pēc nepieciešamības precizēt arī anotāciju.
Vēršam uzmanību, ka Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 22. pants tiešā veidā ietver norādi uz projekta iesniedzējiem, taču ņemot vērā, ka minētajā pantā noteiktās prasības ir nacionāli pārņemtas no Eiropas Parlamenta un Padomes 2024. gada 23. septembra Regulas (ES, Euratom) 2024/2509 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam (pārstrādāta redakcija), 138. panta, un nevar tikt pieļauts, ka Eiropas Savienības fondu finansējums tiek piešķirts personām (tostarp gala labuma guvējiem), kuri atbilstu kādam no izslēgšanas noteikumiem, noteikumu projektā nepieciešams saglabāt prasību, ka uz komersantiem - prasmju fonda atbalsta saņēmējiem, - (kuri nav uzskatāmi par projekta iesniedzējiem) nav attiecināmi Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 22. pantā noteiktie izslēgšanas noteikumi.
Turklāt arī anotācijas 1.3. sadaļas apakšsadaļā "Risinājuma apraksts" saglabāta informācija, ka finansējuma saņēmējs izvērtē komersantus atbilstoši Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 22. pantā noteiktajiem projekta iesniedzēju izslēgšanas nosacījumiem.
Papildus atkārtoti lūdzam svītrot noteikumu projekta 41.3. apakšpunktu, ņemot vērā, ka minētā prasība par nodokļu un nodevu parāda neesamību izriet no Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 22. panta pirmās daļas "d" punktā minētā izslēgšanas noteikuma, un izrietoši citos normatīvajos aktos, tostarp likumā "Par nodokļiem un nodevām", ietvertajām prasībām, kā arī vienotajiem projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem. Lūdzam pēc nepieciešamības precizēt arī anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lai izslēgtu komercdarbības atbalsta sniegšanu finansējuma saņēmējam, lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju, kura valsts pārvaldes uzdevuma pildīšanu nodrošinās finansējuma saņēmējs. Vēršam uzmanību, ka līdzdarbības līgumu finansējuma saņēmējs var noslēgt tikai par nesaimniecisku darbību veikšanu, tas ir darbībām, kas ir nozares vai Ekonomikas ministrijai deleģētās valsts pārvaldes funkcija. Skaidrojam, ka prasmju fonda izveide un pārvaldība nav valsts pārvaldes funkcija. Papildus skatīt komentāru pie noteikumu projekta 2.9.apakšpunkta.
Papildus vēršam uzmanību uz to, ka šobrīd pieejamā informācija anotācijā un noteikumu projektā, kā arī saņemtie skaidrojumi sanāksmēs, neļauj veikt fonda izvērtējumu komercdarbības atbalsta kontekstā. Attiecīgi pirms tiek uzsākta prasmju fonda izveide un darbība, ir jānodrošina, ka tiek ievērots Komercdarbības atbalsta kontroles likuma 10. pantā noteiktais, tas ir, jāveic grozījumi noteikumu projektā, saskaņojot tos ar Finanšu ministriju.
Papildus vēršam uzmanību uz to, ka šobrīd pieejamā informācija anotācijā un noteikumu projektā, kā arī saņemtie skaidrojumi sanāksmēs, neļauj veikt fonda izvērtējumu komercdarbības atbalsta kontekstā. Attiecīgi pirms tiek uzsākta prasmju fonda izveide un darbība, ir jānodrošina, ka tiek ievērots Komercdarbības atbalsta kontroles likuma 10. pantā noteiktais, tas ir, jāveic grozījumi noteikumu projektā, saskaņojot tos ar Finanšu ministriju.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Ņemot vērā anotācijas 1.3. sadaļas apakšsadaļas "Risinājuma apraksts" punktā "Sinerģija, papildinātība un demarkācja ar citiem pasākumiem" minēto, lūdzam Izglītības un zinātnes ministriju izvērtēt Eiropas Savienības fondu revīzijas iestādes 2025. gada 20. janvāra vēstulē Nr. 6.4-15/14/173 “Par saskaņotās procedūras darba uzdevuma Nr.27.3 ziņojumu” un Saskaņotās procedūras darba uzdevuma Nr. 27.3 ziņojumā izteiktos secinājumus un atgādinām, ka ministrijai, plānojot atbalstāmās darbības specifiskā atbalsta mērķa īstenošanai, jānodrošina, ka tās nepārklājas gan konkrētā specifiskā atbalsta mērķa dažādu projektu ietvaros, gan arī citu ārvalstu finanšu instrumentu, tai skaitā Eiropas Savienības fondu, ietvaros.
Lūdzam atbilstoši papildināt noteikumu projekta 52.punktu ar citiem anotācijā minētajiem Eiropas Savienības fondu 2021.-2027.gada plānošanas perioda pasākumiem, kas tieši attiecas uz nodarbinātu personu mūžizglītību un sniedz tiešu atbalstu nodarbinātām personām, t.i. 4.2.4.2.pasākumu "Atbalsts pieaugušo individuālajās vajadzībās balstītai pieaugušo izglītībai", 4.2.4.3.pasākumu "Digitālo prasmju pilnveide" un 6.1.1.5.pasākumu "Nodarbināto prasmju paaugstināšana un atbalsts kvalifikācijas iegūšanai, atbalsts darbaspēka mācībām saskaņā ar uzņēmumu pieprasījumu", kā arī Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2.3.2.1.i. investīciju personu digitālo prasmju uzlabošanai. Vēršam uzmanību, ka šis nepieciešams, lai nodrošinātu, ka netiek segtas izmaksas par saturiski līdzīgām apmācībām no diviem publiskā finansējuma avotiem. lūdzam atbilstoši precizēt informāciju arī anotācijā.
Vienlaikus, lūdzam papildināt anotāciju ar izvērtējumu, vai fakts, ka 4.2.4.1.pasākuma 2.kārtas projekta ietvaros viena persona var atkārtoti piedalīties vairākās mācībās, neapdraud pasākuma uzraudzības rādītāju sasniegšanu, ņemot vērā, ka tajos ieskaitāmas unikālas personas.
Lūdzam atbilstoši papildināt noteikumu projekta 52.punktu ar citiem anotācijā minētajiem Eiropas Savienības fondu 2021.-2027.gada plānošanas perioda pasākumiem, kas tieši attiecas uz nodarbinātu personu mūžizglītību un sniedz tiešu atbalstu nodarbinātām personām, t.i. 4.2.4.2.pasākumu "Atbalsts pieaugušo individuālajās vajadzībās balstītai pieaugušo izglītībai", 4.2.4.3.pasākumu "Digitālo prasmju pilnveide" un 6.1.1.5.pasākumu "Nodarbināto prasmju paaugstināšana un atbalsts kvalifikācijas iegūšanai, atbalsts darbaspēka mācībām saskaņā ar uzņēmumu pieprasījumu", kā arī Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2.3.2.1.i. investīciju personu digitālo prasmju uzlabošanai. Vēršam uzmanību, ka šis nepieciešams, lai nodrošinātu, ka netiek segtas izmaksas par saturiski līdzīgām apmācībām no diviem publiskā finansējuma avotiem. lūdzam atbilstoši precizēt informāciju arī anotācijā.
Vienlaikus, lūdzam papildināt anotāciju ar izvērtējumu, vai fakts, ka 4.2.4.1.pasākuma 2.kārtas projekta ietvaros viena persona var atkārtoti piedalīties vairākās mācībās, neapdraud pasākuma uzraudzības rādītāju sasniegšanu, ņemot vērā, ka tajos ieskaitāmas unikālas personas.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka atbalsta programmas ietvaros atbalsts gala labuma guvējiem tiks sniegts kā de minimis atbalsts saskaņā ar Eiropas Komisijas regulu Nr.2023/2831 un attiecīgi ir svītrota nepieciešamība vērtēt grūtībās nonākoša komersanta pazīmes saskaņā ar Eiropas Komisijas regulas Nr.651/2014 nosacījumiem, lūdzam dzēst noteikumu projekta 2.12.apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 5.2.2.apakšpunktā rādītāja nosaukumu “dalībnieki, kuri sešus mēnešus pēc aiziešanas atrodas labākā darba tirgus situācijā” atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) 2021/1057, ar ko izveido Eiropas Sociālo fondu Plus (ESF+) un atceļ Regulu (ES) Nr. 1296/2013 1.pielikumā iekļautajam nosaukumam.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 9.punktā projekta iesniegumā maksimāli pieļaujamā finansējuma apmēru, jo kopsummā veidojas matemātiska neprecizitāte saskaitot dažādos finansējuma avotus.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Atkārtoti lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju par to, kurš pēcurzaudzibas periodā uzraudzīs noteikumu projekta 20.punktā iekļauto ilgtspējas nosacījumu, un kādas būs sekas, ja netiks ievērots ilgtspējas nosacījums. Vēršam uzmanību, ka saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021.gada 24.jūnija Regulas (ES) 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai, 65.panta 2.punktu saistībā ar darbībām, kurām piešķirts atbalsts no Eiropas Sociālā fonda Plus (turpmāk – ESF+), dalībvalsts atmaksā iemaksas, kas no fondiem saņemtas darbībai, ja uz tām saskaņā ar noteikumiem par valsts atbalstu attiecas investīciju saglabāšanas pienākums.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lai novērstu dubultā finansējuma risku, lūdzam izvērtēt un nepieciešamības gadījumā svītrot noteikumu projekta 28.2. apakšpunktā atsauci uz 25.8. apakšpunktu, ņemot vērā, ka noteikumu projekta 28.8. apakšpunkts paredz finansējuma saņēmēja komunikācijas un vizuālās identitātes pasākumu izmaksas kā atsevišķu izmaksu pozīciju.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt iespēju dzēst noteikumu projekta 41.2.apakšpunktā izvirzīto nosacījumu attiecībā uz Eiropas Komisijas regulas Nr.651/2014 1.panta 4.punkta a) apakšpunktā minēto izvērtēšanu, jo komersantam kā gala labuma guvējam atbalsts tiks piešķirts atbilstoši Eiropas Komisijas regulai Nr.2023/2831 nosacījumiem nevis Eiropas Komisijas regulai Nr.651/2014.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt, vai noteikumu projekta 42.1.4.apakšpunktāminēto informāciju tehniski iespējams uzkrāt KPVIS, t.i., vai tā ir kvanitificējama. Lūdzam izvērtēt iespēju šos datus uzkrāt ārpus KPVIS, pie finansējuma saņēmēja.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 42.5. apakšpunkta redakciju. Vēršam uzmanību, ka noteikumu projekta 42.1. apakšpunktā minēto datu uzkrāšanai jau ir nodrošināta Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmas atbilstoša funkcionalitāte, tāpēc 42.5. apakšpunktā minētā individuālo mācību kontu platforma tam nav nepieciešama. Ja individuālo mācību kontu platformas lietošana paredzēta konkrētam mērķim, kas nav saistīts ar pienākumu uzkrāt datus Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā (turpmāk - KPVIS), lūdzam atbilstoši precizēt noteikumu projekta 42.5. apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka noteikumu projektā ir ietverti pasākuma 2.kārtas ieviešanas un uzraudzības nosacījumi, aicinām precizēt noteikumu projekta 45.punktu, aizvietot vārdu salikumu "pirmās kārtas" ar "otrās kārtas". Lūdzam veikt atbilstošus labojumus arī anotācijā.
Piedāvātā redakcija
Pasākuma otrās kārtas ietvaros finansējuma saņēmējs var saņemt avansa maksājumu saskaņā ar normatīvajiem aktiem par valsts budžeta līdzekļu plānošanas kārtību Eiropas Savienības fondu projektu īstenošanai un maksājumu veikšanai 2021.–2027. gada plānošanas periodā, ievērojot šādus nosacījumus
15.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 46. punktu par komersanta tiesībām apstrīdēt un pārsūdzēt arī lēmumu par neatbilstību prasmju fonda atbalsta piešķiršanas nosacījumiem, t.i., kad tiek noraidīts komersanta pieteikums. Lūdzam atbilstoši precizēt arī anotāciju.
Papildus lūdzam izvērtēt, vai noteikumu projekta 42.8. apakšpunktā būtu nosakāms, ka tajā minētā apliecinājuma parakstīšanas pienākums attiecas arī uz tiem, kuri iesaistās lēmuma pieņemšanas procesā par prasmju fonda atbalsta piešķiršanu komersantam.
Papildus lūdzam izvērtēt, vai noteikumu projekta 42.8. apakšpunktā būtu nosakāms, ka tajā minētā apliecinājuma parakstīšanas pienākums attiecas arī uz tiem, kuri iesaistās lēmuma pieņemšanas procesā par prasmju fonda atbalsta piešķiršanu komersantam.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām precizēt noteikumu projekta 51.punkta redakciju svītrojot vārdus "Ja atbalsts komersantam tiek piešķirts saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 2023/2831,", jo pasākuma ietvaros paredzēts piešķirt atbalstu tikai saskaņā ar Komisijas 2023.gada 13.decembra Regulu (ES) 2023/2831 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam (turpmāk – Komisijas regula Nr. 2023/2831).
Piedāvātā redakcija
-
17.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt nepieciešamību precizēt noteikumu projekta 54.punktu, lai šo noteikumu ietvaros saņemto de minimis atbalstu varētu kumulēt ne tikai ar citu de minimis atbalstu, bet arī ar citu komercdarbības atbalstu. Ja ir plānota kumulācija arī ar citu komercdarbības atbalstu, aicinām noteikumu projektā iekļaut kumulācijas nosacījumus, piemēram, šādā redakcijā:
Šo noteikumu ietvaros saņemto de minimis atbalstu piešķirto de minimis atbalstu drīkst kumulēt ar citu de minimis atbalstu, tai skaitā attiecībā uz vienām un tām pašām attiecināmajām izmaksām, līdz Komisijas regulas Nr.2023/2831 3.panta 2.punktā noteiktajam attiecīgajam robežlielumam, kā arī drīkst kumulēt ar citu komercdarbības atbalstu, tai skaitā attiecībā uz vienām un tām pašām attiecināmajām izmaksām, ja netiek pārsniegta attiecīgā maksimālā atbalsta intensitāte vai atbalsta summa, kāda noteikta komercdarbības atbalsta programmā vai Eiropas Komisijas lēmumā. De minimis atbalstu ar citu de minimis atbalstu par vienām un tām pašām izmaksām var apvienot, ja pēc atbalstu apvienošanas atbalsta vienībai vai izmaksu pozīcijai attiecīgā maksimālā atbalsta intensitāte nepārsniedz 100%.
Ja par vienām un tām pašām projekta attiecināmajām izmaksām tiek piešķirts atbalsts vairāku komercdarbības atbalsta programmu ietvaros, atbalsta saņēmējs iesniedz informāciju par plānoto un piešķirto atbalstu, tai skaitā par tām pašām attiecināmajām izmaksām, norādot atbalsta piešķiršanas datumu (tai skaitā plānoto atbalsta piešķiršanas datumu), atbalsta intensitāti, atbalsta sniedzēju, atbalsta pasākumu vai investīciju un plānoto vai piešķirto atbalsta summu.
Gadījumā, ja plānota atbalsta kumulācija tikai ar citu de minimis atbalstu, noteikumu projekta 54.punkta redakcijā lūdzam skaidri noteikt, ka kumulācija ar citu valsts atbalstu nav pieļauta.
Šo noteikumu ietvaros saņemto de minimis atbalstu piešķirto de minimis atbalstu drīkst kumulēt ar citu de minimis atbalstu, tai skaitā attiecībā uz vienām un tām pašām attiecināmajām izmaksām, līdz Komisijas regulas Nr.2023/2831 3.panta 2.punktā noteiktajam attiecīgajam robežlielumam, kā arī drīkst kumulēt ar citu komercdarbības atbalstu, tai skaitā attiecībā uz vienām un tām pašām attiecināmajām izmaksām, ja netiek pārsniegta attiecīgā maksimālā atbalsta intensitāte vai atbalsta summa, kāda noteikta komercdarbības atbalsta programmā vai Eiropas Komisijas lēmumā. De minimis atbalstu ar citu de minimis atbalstu par vienām un tām pašām izmaksām var apvienot, ja pēc atbalstu apvienošanas atbalsta vienībai vai izmaksu pozīcijai attiecīgā maksimālā atbalsta intensitāte nepārsniedz 100%.
Ja par vienām un tām pašām projekta attiecināmajām izmaksām tiek piešķirts atbalsts vairāku komercdarbības atbalsta programmu ietvaros, atbalsta saņēmējs iesniedz informāciju par plānoto un piešķirto atbalstu, tai skaitā par tām pašām attiecināmajām izmaksām, norādot atbalsta piešķiršanas datumu (tai skaitā plānoto atbalsta piešķiršanas datumu), atbalsta intensitāti, atbalsta sniedzēju, atbalsta pasākumu vai investīciju un plānoto vai piešķirto atbalsta summu.
Gadījumā, ja plānota atbalsta kumulācija tikai ar citu de minimis atbalstu, noteikumu projekta 54.punkta redakcijā lūdzam skaidri noteikt, ka kumulācija ar citu valsts atbalstu nav pieļauta.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka 2024. gada 30. septembrī stājusies spēkā Eiropas Parlamenta un Padomes 2024. gada 23. septembra Regula (ES, Euratom) 2024/2509 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam (pārstrādāta redakcija) (turpmāk - Regula 2024/2509). Saskaņā ar Regulas 2024/2509 279. pantu tā atceļ iepriekšējo “Finanšu regulu” – Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. jūlija Regula (ES, Euratom) 2018/1046 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012.
Lūdzam atbilstoši precizēt noteikumu projekta 3.pielikumā minēto regulas atsauci uz aktuālo Regulu 2024/2509.
Lūdzam atbilstoši precizēt noteikumu projekta 3.pielikumā minēto regulas atsauci uz aktuālo Regulu 2024/2509.
Piedāvātā redakcija
-
19.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka Eiropas Savienības fondu 2021.-2027. gada plānošanas perioda vadības likums nosaka, ka sadarbības iestāde pieņem lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu, apstiprināšanu ar nosacījumu vai noraidīšanu, pamatojoties uz vērtēšanas komisijas, kuras sastāvā ir sadarbības iestādes pārstāvis, vismaz viens pārstāvis no atbildīgās iestādes, kuras pārziņā ir attiecīgais specifiskā atbalsta mērķis, un attiecīgās nozares ministrijas pārstāvis (ja attiecināms), sniegto atzinumu, lūdzam precizēt noteikumu projekta anotācijas rindkopu: “Saskaņā ar Eiropas Savienības fondu regulējumu ES fondu projekts tiek izvērtēts un apstiprināts ar sadarbības iestādes lēmumu, kas ir administratīvs akts un ko izdod CFLA kā valsts pārvaldes iestāde. Minētā procesa ietvaros CFLA lēmums un tā sagatavotāji un lēmuma izdevējs atbilst likumā “Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā” noteiktajam amatpersonas statusa regulējumam.”
Piedāvātā redakcija
-
20.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Tā kā ar šo noteikumu projektu ir plānots izpildīt Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 58.atskaites punktu “Prasmju fondu koncepcijas izstrāde” un 59.mērķi “Prasmju fondu izmēģinājuma projekti”, informējam, ka 27.01.2025. noteikumu projekts un anotācija ir nosūtīti saskaņošanai Eiropas Komisijai. Lūdzam ņemt vērā, ka noteikumu projektā un/vai anotācijā var rasties nepieciešamība veikt precizējumus pēc Eiropas Komisijas atbildes saņemšanas.
Piedāvātā redakcija
-
21.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam precizēt anotācijā norādīto ESF+ finansējuma apjomu 151.intervences kodam un ESF+ sekundārajām tēmām atbilstoši noteikumu projektā minētajam ESF+ apjomam un atbilstoši Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gadam papildinājumā noteiktajam.
Piedāvātā redakcija
-
22.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam svītrot anotācijas 1.3. sadaļas apakšsadaļā "Risinājuma apraksts" minēto, ka civiltiesiska līguma ietvaros amatpersonas statuss nav piemērojams. Nav saprotams minētās norādes mērķis. Turklāt vēršam uzmanību, ka neatkarīgi no tā, kādās tiesiskajās attiecībās iestājas valsts amatpersona, tai jebkurā gadījumā ir pienākums ievērot normatīvajos aktos noteiktās prasības valsts amatpersonas darbībā.
Piedāvātā redakcija
-
23.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ņemot vērā to, ka pasākumā komercdarbības atbalsts komersantiem tiek piešķirts saskaņā ar Komisijas regulu Nr.2023/2831 (kā tas noteikts noteikumu projekta 49.punktā), lūdzam pārskatīt anotācijas daļā "Novērtējums par komercdarbības atbalstu pasākumā un ar komercdarbības atbalsta piešķiršanu un saņemšanu saistītie nosacījumi" iekļauto informāciju par nosacījumiem, kas piemērojami attiecībā uz atbalsta sniegšanu gala labuma guvējiem - komersantiem. Vēršam uzmanību, ka daļa no nosacījumiem, kas iekļauti anotācijā un attiecas uz gala labuma guvējiem - komersantiem, neatbilst noteikumu projektam, proti, nav izmantota vienota terminoloģija, pasākumā nav attiecināmas prasības, kas izrietēja no Komisijas 2014.gada 17.jūnija Regulas (ES) Nr.651/2014, ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108.pantu, par stimulējošās ietekmes nosacījumu, kā arī pasākumā nav plānota vienošanās pirms komersanta pieprasījuma iesniegšanas par atbalsta apmēru. Turklāt anotācijā iekļautais nosacījums par kumulācijas normu ievērošanu, neatbalstāmo nozaru un darbību uzskaites nodalīšanu un pieejamā de minimis atbalsta apmēra aprēķināšanas periodu neatbilst noteikumu projektā iekļautajām normām.
Piedāvātā redakcija
-
24.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Aicinām noteikumu projekta anotācijā sadaļā "1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi"dzēst ietverto teikumu: "Ja privāto finansējumu nodrošina prasmju fonda konceptuālajā aprakstā norādītie komersanti, attiecīgi būtu skatāmi to bankas kontos esošie līdzekļi un tad papildus starp projekta iesniedzēju un komersantiem jābūt juridiskai vienošanās, par šo finanšu līdzekļu novirzīšanu projekta īstenošanai, ko tad pievieno kā apliecinājumu projekta iesniegumam.", ņemot vērā to, ka iepriekšējā teikumā jau ir sniegts skaidrojums, kāda informācija būtu ietverama finansējuma esamības/nodrošināšanas pamatojumā. Vienlaikus vēršam uzmanību, ka bankas konta izraksts apliecina finanšu līdzekļu esamību uz noteikto brīdi, bet negarantē, to pieejamību ilgākā laika periodā.
Piedāvātā redakcija
-
25.
Anotācija (ex-ante)
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Priekšlikums
Ņemot vērā noteikumu projekta 56.punktā noteiktās atbalsta intensitātes, kas noteiktas dažādas vērtējot komersanta lielumu un to, ka atbalstu komersantam plānots piešķirt ar Komisijas regulu Nr.2023/2831, lūdzam papildināt anotāciju ar skaidrojumu, kāpēc noteikumu projekts paredz stingrākas prasības kā noteiktas Komisijas regulā Nr.2023/2831.
Piedāvātā redakcija
-
