Atzinums

Projekta ID
22-TA-1689
Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
06.07.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Iebildums
Noteikumu projekts paredz papildināt noteikumu 8.punktu, kas noteic kādi dati jāiesniedz datu noliktavā ar 8.3.8. apakšpunktu, nosakot, ka par amatpersonu (darbienieku) jāiesniedz informācijas par izglītības pakāpi, izglītības grādu, specialitāti, profesonālo kvalifikāciju, izglītībs iestādi un pabeigšanas gadu. Līdz šim noteikumos minētā informācija tika iesniegta kā papildinformācija par personu, kas iecelta ierēdņa amatā, neaptverot darbiniekus. Līdz ar to tiek paplašināts informācijas apjoms un subjektu loks.
Vienlaikus jānorāda, ka noteikumu projekta anotācijā nav sniegts detalizētāks pamatojums minētā grozījuma nepieciešamībai, vien norādīts uz saistību ar 2021. gada 16. novembra likumu "Grozījumi Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likumā" un 2022. gada 2. jūnija likumā "Grozījumi Valsts civildienesta likumā", kas stāsies spēkā 2022. gada 1. jūlijā, kas tomēr nesniedz priekšstatu par konkrēto personas datu apstrādes nepieciešamību un attiecināšanu arī uz darbiniekiem.
Vēršam uzmanību, ka saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2016. gada 27. aprīļa (ES) regulas Nr. 2016/679 par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46/EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula) (turpmāk – Regula) 4. panta 1. punktu “personas dati” ir jebkura informācija, kas attiecas uz identificētu vai identificējamu fizisku personu. Identificējama fiziska persona ir tāda, kuru var tieši vai netieši identificēt, jo īpaši atsaucoties uz identifikatoru, piemēram, minētās personas vārdu, uzvārdu, identifikācijas numuru un atrašanās vietas datiem. Savukārt personas datu apstrāde ir jebkura ar personas datiem vai personas datu kopumiem veikta darbība vai darbību kopums, ko veic ar vai bez automatizētiem līdzekļiem, piemēram, vākšana, reģistrācija, organizēšana, strukturēšana, glabāšana, pielāgošana vai pārveidošana, atgūšana, aplūkošana, izmantošana, izpaušana, nosūtot, izplatot vai citādi darot tos pieejamus, saskaņošana vai kombinēšana, ierobežošana, dzēšana vai iznīcināšana. Papildus tiesiskā pamata nodrošināšanai, pārzinim ir jāievēro arī citi Regulas noteiktie nosacījumi, piemēram, Regulas 5.panta 1.punkta a) un b) apakšpunkts, kas noteic, ka dati tiek apstrādāti likumīgi, godprātīgi un datu subjektam pārredzamā veidā, kā arī dati tiek vākti konkrētos, skaidros un leģitīmos nolūkos. Ņemot vērā minēto, lūdzam papildināt noteikumu projekta anotāciju ar attiecīgu skaidrojumu par fizisko personu datu apstrādes mērķi.
 
Piedāvātā redakcija
-