Atzinums

Projekta ID
22-TA-3488
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
01.03.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
1.1. Pamatojums
Iebildums
Rīkojuma projektā un anotācijā norādīts, ka 1/3 domājamās daļas no zemes vienības Dzirnavu ielā 105, Rīgā, īpašuma tiesības ir nostiprinātas Latvijas valstij sabiedrības ar ierobežotu atbildību “Publisko aktīvu pārvaldītājs Possessor” personā, taču no rīkojuma projektam pievienotās zemesgrāmatas izdrukas un Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmas (turpmāk - NĪVKIS) izriet, ka īpašnieks ir juridiska persona A/S "Privatizācijas aģentūra" (šobrīd sabiedrība ar ierobežotu atbildību “Publisko aktīvu pārvaldītājs Possessor”).
Ņemot vērā minēto, lai īstenotos rīkojuma projekta mērķis nodot valsts nekustamā īpašuma valdījuma tiesības, nemainot īpašnieku, lūdzam izvērtēt iespēju labot zemesgrāmatas un NĪVKIS datus, vai arī skaidrot anotācijā minēto datu nesakritību.
Papildus norādām, ka tā kā rīkojuma projekta mērķis ir valdījuma tiesību nodošanu no SIA "Publisko aktīvu pārvaldītājs Possessor" Latvijas Investīciju un attīstības aģentūrai, lūdzam izvērtēt, vai anotācijā norādītais tiesiskais pamatojums, kas paredz valsts nekustamā īpašuma pārvaldīšanas tiesību nodošanu (Ministru kabineta 06.12.2011. noteikumu Nr. 934 "Noteikumi par valsts nekustamā īpašuma pārvaldīšanas principiem un kārtību, kā arī kārtību, kādā apkopojama informācija par valsts nekustamo īpašumu pārvaldīšanu un valsts iestāžu lietotajiem nekustamajiem īpašumiem" 5. punkts un Publiskas personas finanšu līdzekļu un mantas izšķērdēšanas novēršanas likuma 6.² panta otrā daļa) konkrētajā gadījumā ir tiesiski korekts. 
Vienlaikus norādām, ja tomēr rīkojuma projektā norādītā nekustamā īpašuma īpašnieks ir juridiska persona SIA "Publisko aktīvu pārvaldītājs Possessor", nevis Latvijas valsts SIA "Publisko aktīvu pārvaldītājs Possessor" personā, tad, ievērojot Publiskas personas finanšu līdzekļu un mantas izšķērdēšanas novēršanas likuma 3.panta 1.punktā noteikto pienākumu rīkoties ar finanšu līdzekļiem un mantu lietderīgi, kapitālsabiedrības mantu nevar nodot publiskas personas īpašumā bez atlīdzības, bet gan tikai  bezatlīdzības lietošanā publiskas personas institūcijai saskaņā ar 5.panta pirmo daļu.
 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Rīkojuma projektā un anotācijā norādīts, ka 1/3 domājamās daļas no zemes vienības Dzirnavu ielā 105, Rīgā, īpašuma tiesības ir nostiprinātas Latvijas valstij sabiedrības ar ierobežotu atbildību “Publisko aktīvu pārvaldītājs Possessor” personā, taču no rīkojuma projektam pievienotās zemesgrāmatas izdrukas un Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmas (turpmāk - NĪVKIS) izriet, ka īpašnieks ir juridiska persona A/S "Privatizācijas aģentūra" (šobrīd sabiedrība ar ierobežotu atbildību “Publisko aktīvu pārvaldītājs Possessor”).
Ņemot vērā minēto, lai īstenotos rīkojuma projekta mērķis nodot valsts nekustamā īpašuma valdījuma tiesības, nemainot īpašnieku, lūdzam izvērtēt iespēju labot zemesgrāmatas un NĪVKIS datus, vai arī skaidrot anotācijā minēto datu nesakritību.
Papildus norādām, ka tā kā rīkojuma projekta mērķis ir valdījuma tiesību nodošanu no SIA "Publisko aktīvu pārvaldītājs Possessor" Latvijas Investīciju un attīstības aģentūrai, lūdzam izvērtēt, vai anotācijā norādītais tiesiskais pamatojums, kas paredz valsts nekustamā īpašuma pārvaldīšanas tiesību nodošanu (Ministru kabineta 06.12.2011. noteikumu Nr. 934 "Noteikumi par valsts nekustamā īpašuma pārvaldīšanas principiem un kārtību, kā arī kārtību, kādā apkopojama informācija par valsts nekustamo īpašumu pārvaldīšanu un valsts iestāžu lietotajiem nekustamajiem īpašumiem" 5. punkts un Publiskas personas finanšu līdzekļu un mantas izšķērdēšanas novēršanas likuma 6.² panta otrā daļa) konkrētajā gadījumā ir tiesiski korekts. 
Vienlaikus norādām, ja tomēr rīkojuma projektā norādītā nekustamā īpašuma īpašnieks ir juridiska persona SIA "Publisko aktīvu pārvaldītājs Possessor", nevis Latvijas valsts SIA "Publisko aktīvu pārvaldītājs Possessor" personā, tad, ievērojot Publiskas personas finanšu līdzekļu un mantas izšķērdēšanas novēršanas likuma 3.panta 1.punktā noteikto pienākumu rīkoties ar finanšu līdzekļiem un mantu lietderīgi, kapitālsabiedrības mantu nevar nodot publiskas personas īpašumā bez atlīdzības, bet gan tikai  bezatlīdzības lietošanā publiskas personas institūcijai saskaņā ar 5.1 panta pirmo daļu.
Piedāvātā redakcija
-