Atzinums

Projekta ID
22-TA-1903
Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
25.08.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Izdoti saskaņā ar Likuma par budžetu un finanšu vadību 5. panta devīto daļu, Sodu reģistra likuma 21. panta četri prim daļu un sesto daļu.
Iebildums
Sodu reģistra likuma 21. panta 4.1 daļa noteic, ka daudzvalodu standarta veidlapu izsniedz par maksu saskaņā ar Ministru kabineta noteikto maksas pakalpojumu cenrādi. Savukārt Sodu reģistra likuma 21. panta sestā daļa noteic, ka ziņu sniegšana no Sodu reģistra ir maksas pakalpojums, un to sniedz saskaņā ar Ministru kabineta noteikto maksas pakalpojumu cenrādi.
Vēršam uzmanību uz to, ka nav skaidrs, kas tiek saprasts ar Sodu reģistra likuma 21. panta 4.1 un sestajā daļā paredzēto regulējumu, proti, vai tā ir atsauce uz Ministru kabineta noteikumiem, vai tas ir pilnvarojums Ministru kabinetam izdot noteikumus.
Atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumu Nr. 108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi" 62. punktā noteiktajam likumprojektā neietver atsauces uz zemāka juridiskā spēka normatīvo aktu. Savukārt pilnvarojumu Ministru kabinetam izdot noteikumus izstrādā atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumu Nr. 108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi" 47. punktā noteiktajām prasībām. Proti, pilnvarojumu izdot ārēju normatīvo aktu veido, izmantojot vienu no šādiem paņēmieniem: 1) frāze "Ministru kabinets nosaka" un normatīvā akta satura galveno virzienu apraksts; 2) normatīvā akta satura galveno virzienu apraksts un frāze "nosaka Ministru kabinets"; 3) frāze "Ministru kabinets izdod noteikumus, kuros" un normatīvā akta satura galveno virzienu apraksts.
Turklāt vēršam uzmanību arī uz to, ka Ministru kabineta noteikumu projekta pirmo punktu izstrādā atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumu Nr. 108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi" 100. punktā noteiktajām prasībām. Proti, Ministru kabineta noteikumu projekta pirmajā punktā secīgi raksta vārdus “noteikumi nosaka” un likumā noteikto pilnvarojumu Ministru kabinetam.
Ievērojot minēto, lūdzam izvērtēt Ministru kabineta noteikumu projektā "Iekšlietu ministrijas Informācijas centra maksas pakalpojumu cenrādis" (turpmāk – projekts) ietvertajā norādē, uz kāda likuma pamata projekts sagatavots, paredzēto atsauci uz Sodu reģistra likuma 21. panta 4.1 un sesto daļu un svītrot to vai precizēt projekta 1. punktu, kā arī papildināt projekta sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (turpmāk – anotācija) ar atbilstošu skaidrojumu.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
No anotācijas 1.3. apakšsadaļā ietvertās informācijas izriet, ka projekta pielikumā ir ietverts maksas pakalpojums atbilstoši grozījumam par Sodu reģistra likuma 21. panta piektās daļas izslēgšanu, kas stāsies spēkā 2023. gada 1. janvārī. Savukārt projektā nav regulējuma par to, ka kāds regulējums stāsies spēkā 2023. gada 1. janvārī. Līdz ar to iespējama situācija, ka pēc projekta spēkā stāšanās līdz 2022. gada 31. decembrim par vienu un to pašu pakalpojumu varēs piemērot gan valsts nodevu, gan projekta pielikumā noteikto maksu. Ievērojot minēto, lūdzam izvērtēt projektā paredzēto regulējumu un nepieciešamības gadījumā precizēt to, kā arī papildināt anotācijas 1.3. apakšsadaļu ar atbilstošu skaidrojumu.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iekšlietu ministrijas Informācijas centra maksas pakalpojumu cenrādis
Priekšlikums
Vēršam uzmanību uz to, ka Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumu Nr. 108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi" 2.2. apakšpunkts noteic, ka normatīvā akta projekta tekstu raksta ievērojot juridisko terminoloģiju. Ievērojot minēto, kā arī to, ka Invaliditātes likumā tiek lietots termins "persona ar invaliditāti", lūdzam precizēt projekta pielikuma 1. piezīmes 2. punktā lietoto terminu "invalīdi".
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iekšlietu ministrijas Informācijas centra maksas pakalpojumu cenrādis
Priekšlikums
Ievērojot, ka projekta pielikuma 10. punkta ievaddaļā ir minēti vārdi "Ziņu sniegšana tiešsaistes režīmā no Iekšlietu ministrijas Informācijas centra uzturētajām informācijas sistēmām", lūdzam svītrot projekta 10.1. un 10.2. apakšpunktā vārdus "Ziņu sniegšana tiešsaistes režīmā no Iekšlietu ministrijas Informācijas centra uzturētajām informācijas sistēmām".
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iekšlietu ministrijas Informācijas centra maksas pakalpojumu cenrādis
Priekšlikums
Vēršam uzmanību uz to, ka Sodu reģistra likuma 21. panta 4.1 daļa noteic, ka daudzvalodu standarta veidlapu izsniedz pēc pieprasījuma, ja personai tika izsniegta izziņa par sodāmības neesību. Ievērojot minēto, lūdzam izvērtēt projekta pielikuma 8. punktā minēto vārdu "daudzvalodu standarta veidlapas izsniegšana izziņai par sodāmības neesamību" un projekta pielikuma 9. punktā minēto vārdu "daudzvalodu standarta veidlapas, kas parakstīta ar drošu elektronisko parakstu, izsniegšana izziņai par sodāmības neesamību" lietošanu un attiecīgi precizēt tos. Atbilstoši minētajam lūdzam precizēt arī anotācijā ietverto informāciju.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iekšlietu ministrijas Informācijas centra maksas pakalpojumu cenrādis
Priekšlikums
Lūdzam precizēt projekta pielikuma 3. un 4. punktā paredzēto maksas pakalpojumu, jo nav skaidrs, kas ir tajā minētie normatīvie akti.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ievērojot, ka šobrīd ir 2022. gada augusts, lūdzam izvērtēt anotācijas 1.3. apakšsadaļā ietverto atsauci uz Informācijas sabiedrības attīstības pamatnostādnēm 2014.-2020. gadam, kas atbalstītas ar Ministru kabineta 2013. gada 14. oktobra rīkojumu Nr. 468 "Par Informācijas sabiedrības attīstības pamatnostādnēm 2014.-2020. gadam", un attiecīgi precizēt to.
Piedāvātā redakcija
-