Atzinums

Projekta ID
22-TA-544
Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
01.04.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
1.2. Mērķis
Iebildums
Noteikumu projekta 2. punkts paredz, ka noteikumi stājas spēkā 2022. gada 1. maijā. Lūdzam anotācijas 1.2. sadaļā “Pamatojums” skaidrot, vai laika periods (proti, mazāk nekā mēnesis, ņemot vērā, ka projekts šobrīd ir saskaņošanas stadijā) ir pietiekams, lai gaisa pārvadātāji varētu sagatavoties drošības maksas piemērošanai. 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Noteikuma projekta anotācijas 1.3. sadaļas risinājuma aprakstā minēts: “Saskaņā ar Regulas Nr. 300/2008 Nr.300/2008 5. pantu katra dalībvalsts var noteikt, kādos apstākļos un cik lielā apmērā to drošības pasākumu, kas veikti saskaņā ar šo regulu, lai aizsargātu civilo aviāciju no nelikumīgas iejaukšanās aktiem, izmaksas būtu jāsedz valstij, lidostām, gaisa pārvadātājiem, citām atbildīgajām aģentūrām vai lietotājiem. Ar Regulu Nr.300/2008 noteikts, ka jebkuras drošības izmaksas vai pārskaitījumus tieši attiecina uz izmaksām attiecīgo drošības pakalpojumu nodrošināšanai un aprēķina, lai atgūtu ne vairāk kā attiecīgās izmaksas.” Aicinām veikt izvērtējumu par minētās regulas normas ieviešanu noteikumu projektā, kā arī iespējamo normā paredzētās rīcības brīvības (proti, rīcības brīvības dalībvalstij regulēt, kā tiek segtas drošības pasākumu izmaksas) izmantošanu, un nepieciešamības gadījumā attiecīgi aizpildīt anotācijas 5.1. sadaļu un 5.4. sadaļas 1. tabulu.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Aicinām skaidrības labad noteikumu projekta anotācijā norādīt, ka noteikumu projekta 1.1. apakšpunkts (noteikumu 4.3. apakšpunkts) ir speciālā norma attiecībā uz tranzīta un transfēra pasažieriem iepretim 4.1. apakšpunktam, kas piemērojams attiecīgi visiem pasažieriem, kas nav tranzīta un transfēra pasažieri. Aicinām arī uzsvērt, ka noteikumu projekts paredz, ka tranzīta un transfēra pasažieri drošības maksu maksā ar gaisa pārvadātāju starpniecību, kā arī skaidrot, kādēļ attiecībā uz tranzīta un transfēra pasažieriem nav paredzēta iespēja drošības maksu maksāt bez gaisa pārvadātāju starpniecības (kā tas ir paredzēts 4.2. apakšpunktā attiecībā uz citiem pasažieriem). Papildus lūdzam izvērstāk pamatot, kādēļ arī attiecībā uz transfēra un tranzīta pasažieriem, kuri ir atbrīvojami no drošības pārbaudēm lidostās, tomēr ir piemērojama drošības maksa un nav paredzēts atbrīvojums no drošības maksas.
Attiecīgi aicinām precizēt anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam anotācijā izvērstāk pamatot, kādēļ izvēlēts tieši šāds risinājums (drošības maksas paredzēšana) transfēra un tranzīta pasažieru apkalpošanas uzraudzības nodrošināšanai. Anotācijas 1.3. sadaļā norādīts, ka alternatīvie risinājumi nav izvērtēti, attiecīgi lūdzam norādīt pamatojumu tam, kādēļ tādi nav izvērtēti, vai arī, ja tomēr ir izvērtēti, aicinām to norādīt anotācijā un pamatot, kādēļ šis risinājums ir atbilstošs un nepieciešams, lai sasniegtu mērķi, un kāpēc ar citu līdzekli (piemēram, finansējuma nodrošināšana līdzšinējā veidā vai citā veidā) nav iespējams tikpat efektīvi to sasniegt. Papildus lūdzam atspēkot noteikumu Nr. 823 anotācijā minēto iemeslu drošības maksas atbrīvojumam tranzīta un transfēra pasažieriem: “No drošības maksas tiek atbrīvoti tranzīta/transfēra pasažieri, jo tie maksu par drošību veic pirmajā izlidošanas lidostā.”
Attiecīgi aicinām precizēt anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Priekšlikums
Vēršam uzmanību uz neuzmanības kļūdu noteikumu projekta spēkā stāšanās punktā (2. punktā), attiecīgi lūdzam svītrot pēdiņas un skaitļa vārdu “16.”.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Aicinām noteikumu projekta anotāciju papildināt ar skaidrojumu, vai sakarā ar paredzētajiem grozījumiem nav jāveic grozījumi arī citos normatīvajos aktos (piemēram, Ministru kabineta 2021. gada 21. decembra noteikumi Nr. 891 “Valsts aģentūras "Civilās aviācijas aģentūra" publisko maksas pakalpojumu cenrādis”).
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Norādām, ka atbilstoši Euro ieviešanas kārtības likumam tiesību aktos lietojams Eiropas Savienības vienotās valūtas vienības nosaukums „euro” (piemēram, 0,49 euro), vārdu euro rakstot slīprakstā. Aicinām izvērtēt iespēju precizēt noteikumu projekta 1.1. apakšpunktu (noteikumu 4.3. apakšpunktu), attiecīgi izdarot grozījumus citos noteikumu punktos, kuros minēts drošības maksas apmērs.
Piedāvātā redakcija
-