Atzinums

Projekta ID
23-TA-1075
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
17.01.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
8. Pasākumam plānotais kopējais attiecināmais finansējums ir 23 490 000 euro (tai skaitā elastības finansējums – 7 538 111 euro), tai skaitā Eiropas Sociālā fonda Plus finansējums – 19 966 500 euro (tai skaitā elastības finansējums –  6 407 394 euro) un valsts budžeta finansējums – 3 523 500 euro (tai skaitā elastības finansējums – 1 130 717 euro). Pasākumam pieejamais kopējais attiecināmais finansējums ir 15 951 889 euro, tai skaitā Eiropas Sociālā fonda Plus finansējums – 13 559 106 euro un valsts budžeta finansējums – 2 392 783 euro. Maksimālais attiecināmais Eiropas Sociālā fonda Plus finansējuma apmērs nepārsniedz 85 procentus no projekta kopējā attiecināmā finansējuma.
Iebildums

Lūdzam precizēt noteikumu projekta 8.punktā minētā finansējuma apmēru saskaņā ar  Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gadam papildinājumu.
Piedāvātā redakcija

Pasākumam plānotais kopējais attiecināmais finansējums ir 23 490 000 euro (tai skaitā elastības finansējums – 7 538 110 euro), tai skaitā Eiropas Sociālā fonda Plus finansējums – 19 966 500 euro (tai skaitā elastības finansējums –  6 407 394 euro) un valsts budžeta finansējums – 3 523 500 euro (tai skaitā elastības finansējums – 1 130 716 euro). Pasākumam pieejamais kopējais attiecināmais finansējums ir 15 951 890 euro, tai skaitā Eiropas Sociālā fonda Plus finansējums – 13 559 106 euro un valsts budžeta finansējums – 2 392 784 euro. Maksimālais attiecināmais Eiropas Sociālā fonda Plus finansējuma apmērs nepārsniedz 85 procentus no projekta kopējā attiecināmā finansējuma.
2.
Noteikumu projekts
9. Projekta minimālā attiecināmo izmaksu kopsumma nav ierobežota. Maksimālais projekta īstenošanai pieejamais finansējums nedrīkst pārsniegt šo noteikumu 8. punktā noteikto pasākumam pieejamo kopējo attiecināmo finansējumu.
Iebildums

Lūdzam anotācijā skaidrot, uz ko attiecināms nosacījumus "projekta minimālā attiecināmo izmaksu kopsumma nav ierobežota", - uz projektu, ko īsteno Izglītības kvalitātes valsts dienests, vai projektu, ko īsteno pašvaldības noteikumu projekta 23.5. punktā minētās atbalstāmās darbības ietvaros.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
15. Sadarbības partneris atbalsta sniegšanā šo noteikumu 3. punktā minētajiem mērķa grupas izglītojamiem var iesaistīt valsts un pašvaldību institūcijas (tai skaitā pašvaldību vispārējās un profesionālās izglītības iestādes, pašvaldību dienestus, policiju), biedrības, nodibinājumus, jauniešu centrus, sociālos partnerus u. c. iestādes vai organizācijas, lai kopīgi apzinātu mērķa grupas izglītojamos, kuri ir reģistrēti izglītības iestādē, bet neattaisnoti kavē mācības un izglītības iestādi neapmeklē, vai lai sadarbotos mērķa grupas izglītojamo atbalsta pasākumu īstenošanā projekta ietvaros.
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka saskaņā ar Ministru kabineta 2023. gada 13. jūlija noteikumu Nr. 408 "Kārtība, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā" 4. punktu sadarbības partneris nav tiesīgs ar projekta īstenošanu saistītās tiesības un pienākumus nodot citai personai. Ievērojot minēto, lūdzam papildināt anotāciju ar atbilstošu skaidrojumu, ka tiks ievērota attiecīgā prasība.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
15. Sadarbības partneris atbalsta sniegšanā šo noteikumu 3. punktā minētajiem mērķa grupas izglītojamiem var iesaistīt valsts un pašvaldību institūcijas (tai skaitā pašvaldību vispārējās un profesionālās izglītības iestādes, pašvaldību dienestus, policiju), biedrības, nodibinājumus, jauniešu centrus, sociālos partnerus u. c. iestādes vai organizācijas, lai kopīgi apzinātu mērķa grupas izglītojamos, kuri ir reģistrēti izglītības iestādē, bet neattaisnoti kavē mācības un izglītības iestādi neapmeklē, vai lai sadarbotos mērķa grupas izglītojamo atbalsta pasākumu īstenošanā projekta ietvaros.
Iebildums
Lūdzam papildināt tekstu ar pirmsskolas izglītības iestādēm, jo atbalsts plānots arī pirmsskolas izglītības iestāžu izglītojamiem.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
18. Finansējuma saņēmējs šo noteikumu 14. punktā minētos sadarbības partnerus var iesaistīt projektā visā projekta īstenošanas laikā, slēdzot ar sadarbības partneri sadarbības līgumu.
Iebildums
Lūdzam anotācijā sniegt skaidrojumu, kā tiek interpretēts “var iesaistīt projektā visā projekta īstenošanas laikā”, vienlaikus norādot konkrētas prasības attiecībā uz projekta iesniegumā (tas ir - projekta plānošanas brīdī) norādāmo informāciju par sadarbības partneru iesaisti, ņemot vērā, ka pasākuma projekta iesniegumam ir piedāvāts un tiek virzīts specifiskais atbilstības kritērijs, kas saistīts ar sadarbības partneru iesaisti. 
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
19. Sadarbības līgumā iekļauj informāciju saskaņā ar normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā, paredzot tajā pušu tiesības, pienākumus un atbildību, un iekļaujot vismaz šādus saturiskās un finansiālās sadarbības nosacījumus:
Iebildums

Lūdzam papildināt noteikuma projektu ar punktu, kas skaidri nosaka sadarbības partnera veicamās darbības, resursus, ar kādiem tas iesaistās projektā, kā arī atbildību, ņemot vērā, ka noteikumu projekta 23.5. punktā minētās atbalstāmās darbības tiek ieviestas daudzpakāpju projekta ieviešanas shēmas veidā.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
19.6. pienākumu sadarbības partneriem nodrošināt projekta ietvaros īstenoto atbalstāmo darbību rezultātu ilgtspēju.
Iebildums
Lūdzam anotācijā skaidrot par kādu sadarbības partneru īstenoto darbību rezultātu ilgtspēju iet runa. 
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
23.5. iniciatīvu projektu un partnerības projektu īstenošana, tostarp nodrošinot darbu ar reemigrantiem, imigrantiem un mazākumtautībām:
Iebildums
Ņemot vērā Revīzijas iestādes projektā Nr. 8.3.4.0/16/I/001 veiktās revīzijas ietvaros konstatēto potenciālo interešu konflikta risku attiecībā uz jaunatnes iniciatīvu projektu atlases procesu, lūdzam ņemt vērā Revīzijas iestādes izteiktās rekomendācijas:
1. Lai mazinātu interešu konflikta risku, būtu jāapsver strukturālas izmaiņas un/vai jāievieš risku mazinošos pasākumus jaunatnes iniciatīvu projektu atlases procesā (piemēram: neatkarīgu, ar pašvaldību nesaistītu ekspertu piesaiste, IKVD aktīva iesaiste atlases procesā), ja šāda veida aktivitātes tiek turpinātas.
2. Nodrošināt, ka interešu konflikta riska pārbaudes ir dokumentētas arī finansējuma saņēmēja līmenī.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
24. Pasākumā ir attiecināmas šādas izmaksu pozīcijas:
Iebildums
Lai nodrošinātu, ka finansējums tiek jēgpilni novirzīts mērķa grupai, lūdzam noteikt procentuālo apmēru no kopējā attiecināmā finansējuma, ko plānots novirzīt mērķa grupai MK noteikumu projekta 23.3.apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību nodrošināšanai un secīgi papildināt anotāciju. 
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
25. Šo noteikumu 24.1. apakšpunktā minētās tiešās attiecināmās izmaksas ietver šādas izmaksu pozīcijas:
Iebildums
Lūdzam papildināt MK noteikumu projektu ar informāciju no anotācijas par to, kurām izmaksām un kādas tiks piemērotas vienkāršotās izmaksas un atrunāt, kā šīs izmaksas tiks attiecinātas līdz attiecīgās metodikas apstiprināšanai (t.sk., lūdzam norādīt, ka metodikas tiks saskaņotas ar vadošo iestādi).Vienlaikus lūdzam izvērtēt vienkāršoto izmaksu iespējami plašāku piemērošanu arī citām izmaksu pozīcijām. Ja piemērot vienkāršotās izmaksas papildus jau paredzētajam nav iespējams, lūdzam sniegt pamatojumu anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
25.4.1. konsultantu un ekspertu konsultāciju izmaksas šo noteikumu 23.1.4.1. apakšpunkta ietvaros;
Iebildums
Lūdzam skaidrot, kādas funkcijas un kā plānots attiecināt izmaksas par noteikumu projekta 25.4.1.punktā minētajiem konsultantiem un ekspertiem. Vai šīs izmaksas nav uzskatāmas par personāla īstenošanas izmaksām?
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
25.4.3. mācību pasākumu organizēšanas izmaksas šo noteikumu 23.1.4.3. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai;
Iebildums
Lūdzam izvērtēt iespēju mācību pasākumiem izmantot EK izstrādātās ES līmeņa likmes attiecībā uz apmācībām, kas noteiktas Eiropas Komisijas regulā 2023/1676 (2023. gada 7. jūlijs), ar ko Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2021/1060 papildina attiecībā uz vienību izmaksu, fiksētas summas maksājumu un vienotu likmju, kā arī finansējuma, kas nav saistīts ar izmaksām, noteikšanu saistībā ar izdevumiem, ko Komisija atmaksā dalībvalstīm.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
25.11.2. sadarbības partneriem šo noteikumu 23.7.2. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai saskaņā ar finansējuma saņēmēja izstrādāto finansējuma sadales kārtību šo noteikumu 35.5. apakšpunkta ietvaros;
Iebildums
Lūdzam skaidrot kāpēc tikai MK noteikumu projekta 25.11.2.apakšpunktā minētajām sadarbības partneru izmaksām tiks piešķirts finansējums saskaņā ar finansējuma saņēmēja izstrādāto finansējuma sadales kārtību.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
25.12.1. projekta vadības personāla atlīdzības izmaksas (izņemot virsstundas) šo noteikumu 23.9. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai, kas līdz atbildīgās iestādes izstrādātās vienkāršoto izmaksu metodikas apstiprināšanai ir attiecināmas kā faktiskās izmaksas;
Iebildums
Lūdzam projekta vadības un īstenošanas personāla atlīdzības izmaksām primāri izvērtēt iespēju piemērot Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) Nr. 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai (turpmāk - Regula Nr.2021/1060) 55. panta 1.punktā noteikto iespēju, tas ir  izmantot līdz 20% vienoto likmi, ņemot vērā, ka tas samazinās administratīvo slogu visiem iesaistītajiem.
Gadījumā, ja tiks pieņemts lēmums izstrādāt metodiku, lūdzam noteikumu projekta 25.12.1. un 25.12.2.punktu papildināt ar nosacījumu, ka līdz brīdim kamēr tiks apstiprināta vienkāršoto izmaksu metodika projekta tiešajās attiecināmajās personāla izmaksās var iekļaut to darbinieku atlīdzības izmaksas, kuri ne mazāk kā 30% no normālā darba laika veic pienākumus, kas saistīti ar projektu.
Vienlaikus lūdzam papildināt ar nosacījumu, ka attiecīgā metodika tiks saskaņota ar vadošo iestādi.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu projekts
25.13. jaunradītu darba vietu aprīkojuma, tai skaitā biroja mēbeļu un tehnikas, datorprogrammu un licences iegādes vai nomas izmaksas, aprīkojuma uzturēšanas un remonta izmaksas, vai esošo darba vietu atjaunošanas izmaksas, ja esošo darba vietu aprīkojums ir nolietojies un tiek norakstīts, ne vairāk kā 3 000 euro vienai darba vietai visā projekta īstenošanas laikā, ja projekta vadības vai īstenošanas personāls ir nodarbināts projektā normālo darba laiku uz darba līguma pamata. Ja projekta vadības vai īstenošanas personāls ir nodarbināts nepilnu darba laiku vai daļlaiku, jaunradītas darba vietas aprīkojuma iegādes vai nomas izmaksas ir attiecināmas proporcionāli darba slodzes procentuālajam sadalījumam; 
Iebildums
Lūdzam norādīt vai 25.13.apakšpunktā norādītās izmaksas attiecas uz finansējuma saņēmēju un/vai sadarbības partneri. Vēršam uzmanību, ka esošajā 25.13.apakšpunkta redakcijā izmaksas par darba vietas aprīkojumu ir attiecināmas tikai personālam ar kuru noslēgts darba līgums, bet nav attiecināmas personālam, kas pieņemts uz rīkojuma pamata (ierēdnim).
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu projekts
25.13. jaunradītu darba vietu aprīkojuma, tai skaitā biroja mēbeļu un tehnikas, datorprogrammu un licences iegādes vai nomas izmaksas, aprīkojuma uzturēšanas un remonta izmaksas, vai esošo darba vietu atjaunošanas izmaksas, ja esošo darba vietu aprīkojums ir nolietojies un tiek norakstīts, ne vairāk kā 3 000 euro vienai darba vietai visā projekta īstenošanas laikā, ja projekta vadības vai īstenošanas personāls ir nodarbināts projektā normālo darba laiku uz darba līguma pamata. Ja projekta vadības vai īstenošanas personāls ir nodarbināts nepilnu darba laiku vai daļlaiku, jaunradītas darba vietas aprīkojuma iegādes vai nomas izmaksas ir attiecināmas proporcionāli darba slodzes procentuālajam sadalījumam; 
Iebildums
Ņemot vērā Finanšu ministrijas vadlīniju Nr.1.2. "Vadlīnijas attiecināmo izmaksu noteikšanai Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gada plānošanas periodā" 33.punktu, jāņem vērā darbinieka iesaistes periods projektā pret projekta kopējo īstenošanas ilgumu.

Piedāvātā redakcija
25.13. jaunradītu darba vietu aprīkojuma, tai skaitā biroja mēbeļu un tehnikas, datorprogrammu un licences iegādes vai nomas izmaksas, aprīkojuma uzturēšanas un remonta izmaksas, vai esošo darba vietu atjaunošanas izmaksas, ja esošo darba vietu aprīkojums ir nolietojies un tiek norakstīts, ne vairāk kā 3 000 euro vienai darba vietai visā projekta īstenošanas laikā, ja projekta vadības vai īstenošanas personāls ir nodarbināts projektā normālo darba laiku uz darba līguma pamata. Ja projekta vadības vai īstenošanas personāls ir nodarbināts nepilnu darba laiku, darba vietas aprīkojuma iegādes vai nomas izmaksas ir attiecināmas proporcionāli darba slodzes procentuālajam sadalījumam. Ja projekta vadības vai īstenošanas personāls ir nodarbināts daļlaiku, darba vietas aprīkojuma iegādes vai nomas izmaksas ir attiecināmas proporcionāli darba slodzes procentuālajam sadalījumam un, ņemot vērā darbinieka iesaistes periodam projektā pret projekta kopējo īstenošanas ilgumu.
17.
Noteikumu projekts
25.14. veselības apdrošināšanas izmaksas finansējuma saņēmēja projekta vadības un īstenošanas personālam, ja veselības apdrošināšana paredzēta finansējuma saņēmēja iestādē, kas līdz atbildīgās iestādes izstrādātās vienkāršoto izmaksu metodikas personāla izmaksām apstiprināšanai ir attiecināmas kā faktiskās izmaksas. Ja personāls ir nodarbināts normālo darba laiku, veselības apdrošināšanas izmaksas ir attiecināmas 100 procentu apmērā. Ja personāls ir nodarbināts nepilnu darba laiku, veselības apdrošināšanas izmaksas nosakāmas atbilstoši nepilnā darba laika noslodzei. Veselības apdrošināšanas izmaksas ir attiecināmas tikai laikposmā, kad personāls ir nodarbināts projektā;
Iebildums
Lūdzam papildināt tekstu, ka izmaksas ir attiecināmas arī personālam, kas nodarbināts daļlaiku.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Noteikumu projekts
25.17. ārvalstu komandējumu izmaksas atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas nosaka kārtību, kādā atlīdzināmi ar komandējumiem saistītie izdevumi, finansējuma saņēmēja projekta vadītājam un projekta īstenošanas personālam šo noteikumu 23. punktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai, ja tās ir tieši saistītas ar projekta mērķi un ar projekta rezultāta sasniegšanu;
Iebildums
Lūdzam precīzi norādīt kuru 23.punkta apakšpunktos norādīto darbību ietvaros plānoti ārvalstu komandējumi. 
Piedāvātā redakcija
-
19.
Noteikumu projekts
25.20. pakalpojumu un preču piegādes izmaksas finansējuma saņēmējam šo noteikumu 23. punktā minēto atbalstāmo darbību nodrošināšanai, tai skaitā projektā īstenoto atbalstāmo darbību ieviešanas efektivitātes izvērtējumu izmaksas šo noteikumu 23.9. un 23.10. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību ietvaros, tulkošanas izmaksas šo noteikumu 23.7.1., 23.8. un 23.10. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai, kā arī pakalpojumu izmaksas horizontālā principa "Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana" darbību īstenošanai, tai skaitā ekspertu konsultācijas, zīmju valodas tulka, reāllaika transkripcijas, subtitru nodrošināšana šo noteikumu 23.7.1. un 23.8. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanā pēc nepieciešamības.
Iebildums
Lūdzam anotācijā detalizēti skaidrot tulkošanas izdevumu nepieciešamību. 
Piedāvātā redakcija
-
20.
Noteikumu projekts
28. Pievienotās vērtības nodoklis uzskatāms par attiecināmām izmaksām saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) Nr. 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai (turpmāk – Regula Nr. 2021/1060) 64. panta 1. punkta "c" apakšpunktā ietvertajiem nosacījumiem.
Iebildums
Ja pasākumā ir plānoti projekti ar kopējām attiecināmajām izmaksām, sākot ar 5 milj. EUR (t.sk. PVN), lai trešajai pusei būtu izsekojami, aicinām pie noteikumu projekta attiecīgā punkta papildināt ar skaidru nosacījumu, ka gadījumos, ja projekta kopējās attiecināmās izmaksas ir vismaz 5 milj. EUR (ieskaitot PVN), tās ir attiecināmas, ja vien nav atgūstamas saskaņā ar valsts normatīvajiem aktiem PVN jomā.
Piedāvātā redakcija
-
21.
Noteikumu projekts
35. Īstenojot projektu, finansējuma saņēmējs nodrošina:
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projektu ar punktu, kas uzdod finansējuma saņēmējam un/vai sadarbības partnerim uzkrāt informāciju par mērķa grupas dalībniekiem saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) Nr. 2021/1057, ar ko izveido Eiropas Sociālo fondu Plus (ESF+) un atceļ Regulu (ES) Nr. 1296/2013, I pielikumu, un Ministru kabineta 2023. gada 21. marta noteikumu Nr. 135 "Eiropas Savienības fondu projektu pārbaužu veikšanas kārtība 2021.–2027. gada plānošanas periodā" 1. pielikumā noteiktajam.
Piedāvātā redakcija
-
22.
Noteikumu projekts
35.6.1. izstrādā vienotu projektu atklāto konkursu nolikumu, tostarp vienotus vērtēšanas kritērijus;
Iebildums
Lūgums papildināt noteikumu projektu ar informāciju, kurš pieņem lēmumu par atklātā konkursa projektu apstiprināšanu- vai tas būs sadarbības partneris vai finansējuma saņēmējs. 
Veršam uzmanību, ka, ja noteikumu projekts paredz, ka tiek sniegts atbalsts gala labuma guvējam, institūcijai (ja tā ir publiska persona), kas pieņem lēmumu par atklātā konkursa projektu apstiprināšanu, ir saistošas gan Ministru kabineta 2017. gada 17. oktobra noteikumu Nr. 630 “Noteikumi par iekšējās kontroles sistēmas pamatprasībām korupcijas un interešu konflikta riska novēršanai publiskas personas institūcijā”, gan Komisijas regulas Nr. 2018/1046  61. panta prasības attiecībā uz korupcijas un interešu konflikta novēršanu. Lai nodrošinātu nepieciešamo prasību izpildi, lūdzam papildināt noteikumu projektu ar nosacījumu:
Finansējuma saņēmējam/ sadarbības partnerim ir pienākums līdz projekta iesnieguma iesniegšanai izstrādāt iekšējās kontroles sistēmu korupcijas un interešu konflikta riska novēršanai publiskas personas institūcijā atbilstoši Ministru kabineta 2017. gada 17. oktobra noteikumu Nr. 630 “Noteikumi par iekšējās kontroles sistēmas pamatprasībām korupcijas un interešu konflikta riska novēršanai publiskas personas institūcijā” prasībām, kas ietver arī:
1. pasākumus interešu konflikta riska kontrolei atbalsta piešķiršanas procedūrā un publiskajos iepirkumos (preventīvus pasākumus un konstatēšanas pasākumus interešu konflikta riska kontrolei, t. sk. paziņošanas procedūru, labošanas pasākumus) tai skaitā ietverot informāciju par interešu konflikta novēršanu saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. jūlija Regulas (ES, Euratom) 2018/1046 (2018. gada 18. jūlijs) par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012 Komisijas regulas Nr. 2018/1046  (turpmāk – Finanšu regula) 61. pantu;
2. krāpšanas un korupcijas risku novēršanas mehānismus;
3. iekšējās informācijas aprites un komunikācijas pasākumus par interešu konflikta, krāpšanas un korupcijas riska novēršanu;
4. ētikas kodeksu;
5. kārtību, kā darbiniekiem ir jārīkojas gadījumā, ja tie vēlas ziņot par iespējamiem pārkāpumiem (tai skaitā iespējamām koruptīvām darbībām), ietverot pasākumus, lai nodrošinātu ziņotāja anonimitāti un aizsardzību;
6. pasākumus aizliegto vienošanos riska kontrolei;
7. dubultā finansējuma novēršanas mehānismu pret citiem finansēšanas avotiem, tai skaitā pret Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmu 2021.–2027.gadam,  Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.–2020.gada plānošanas perioda darbības programmu "Izaugsme un nodarbinātība" un citiem ārvalstu finanšu instrumentiem;
8. trauksmes celšanas sistēmu;
9. procedūru disciplināratbildības piemērošanai;
10. ziņošanas mehānismu kompetentajām iestādēm par potenciāliem administratīviem vai kriminālpārkāpumiem.
Piedāvātā redakcija
-
23.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam papildināt anotācijas 1.3. sadaļu "Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi" ar informāciju, kā tiks nodrošināta demarkācija ar 4.3.6. specifiskā atbalsta mērķa "Veicināt nabadzības vai sociālās atstumtības riskam pakļauto cilvēku, tostarp vistrūcīgāko un bērnu, sociālo integrāciju" (turpmāk - 4.3.6.SAM) minētajiem trīs pasākumiem.
Piedāvātā redakcija
-
24.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums

Lūdzam šeit un tālāk anotācijā precizēt finansējumu atbilstoši Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gadam  papildinājumam (skat.piedāvāto redakciju pie noteikumu projekta 8.punkta izteiktā iebilduma).
Piedāvātā redakcija
-
25.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam anotācijas 1.3.sadaļas apakšsadaļā "Risinājuma apraksts" detalizēti aprakstīt izglītības iestāžu partnerības projektu organizēšanas kārtību. 
Piedāvātā redakcija
-
26.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Anotācijas 1.3.sadaļas apakšsadaļā "Risinājuma apraksts" 4.punktā pie atbalstāmajās darbības "Mācību programmu izstrāde, licencēšana un īstenošana" ir šāds teksts "Atbalsta īstenošanu pilotprojekta veidā akreditētās valsts, valsts augstskolu un pašvaldību profesionālās izglītības iestādēs plānots uzsākt 2024./ 2025. mācību gada sākumā, ja atbalstāmās darbības īstenošanai tiks rasts nepieciešamais papildu finansējums". Lūdzam skaidrot, ko nozīmē nosacījums, ja atbalstāmās darbības īstenošanai tiks rasts nepieciešamais finansējums? Vēršam uzmanību, ka jaunu programmu izstrāde un licencēšana ir jēgpilna tikai gadījumā, ja tās tiek tālāk aprobētas un īstenotas. 

 
Piedāvātā redakcija
-
27.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums

Lūdzam anotācijas 1.3.sadaļas apakšsadaļā "Risinājuma apraksts" skaidrot kāpēc mentora atbalsts paredzēts tikai jauniešiem nevis visai mērķa grupai.
Piedāvātā redakcija
-
28.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Ņemot vērā Ministru kabineta 2023. gada 13. jūlija sēdes protokollēmumā (prot. Nr. 36 85. § 3. punkts) noteikto SAM MK noteikumos ir jāparedz nepieciešamību finansējuma saņēmējam veikt projekta izmaksu un ieguvumu analīzi, ja projekta kopējās izmaksas ir lielākas par 1 miljonu euro, vai arī Atbildīgā iestāde SAM MK noteikumu anotācijā pamato kādēļ var nepiemērot minēto risinājumu.
Pašlaik SAM MK noteikumu projektā netiek plānots veikt izmaksu un ieguvumu analīzi un anotācijā norādītais "ņemot vērā ka izglītības nozares investīciju projektiem, kuros plānotais iznākums ir sociālās atstumtības un priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas riskam pakļautu izglītojamo iekļaušana, viņu labizjūtas veicināšana izglītības vidē, nav objektīvi nosakāma vērtība naudas izteiksmē, kas būtu izmantojama izmaksu un ieguvumu analīzes veikšanā" nav pietiekams pamatojums.
Līdz ar to, ņemot vērā Ministru kabineta 2023. gada 13. jūlija sēdes protokollēmumā (prot. Nr. 36 85. § 3. punkts) noteikto aicinām SAM MK noteikumos iekļaut nepieciešamību finansējuma saņēmējam veikt projekta izmaksu un ieguvumu analīzi vai MK noteikumu anotāciju papildināt ar izmaksu un ieguvumu analīzi kurā ar aprēķiniem un datiem pamatot ka sabiedrības sociālekonomiskie ieguvumi ir lielāki par šīm investīcijām.
 
Piedāvātā redakcija
-
29.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Lai nodrošinātu korektu informācijas atspoguļošanu anotācijas 3.sadaļā, lūdzam pārcelt informāciju no apakšsadaļas "Cita informācija" uz  6.1.punktu - attiecībā uz valsts budžeta ieņēmumos plānoto finansējumu, un 6.2.punktu - attiecībā uz valsts budžeta izdevumos plānoto finansējumu.
Vienlaikus, ņemot vērā, ka gadskārtējais valsts budžeta likums tiek plānots pilnos euro, lūdzam informāciju par 2027.gadu norādīt bez cipariem aiz komata.
Piedāvātā redakcija
-
30.
MK sēdes protokollēmuma projekts
2. Noteikt, ka līdz vienošanās par projekta īstenošanu noslēgšanai ar Centrālo finanšu un līgumu aģentūru 4.2.3.1. pasākuma "Integrēta "skola-kopiena" sadarbības programma atstumtības riska mazināšanai izglītības iestādēs" (turpmāk - 4.2.3.1. pasākums) īstenošanai nepieciešamo finansējumu attiecināmo izmaksu segšanai Izglītības kvalitātes valsts dienestam kā 4.2.3.1. pasākuma plānotajam finansējuma saņēmējam līdz 508 121 euro apmērā 2024. gadā nodrošina no 74. resora "Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmas 80.00.00 "Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai" normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.
Iebildums
Norādām, ka 2018. gada 17. jūlija Ministru kabineta noteikumu Nr. 421 "Kārtība, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas izmaiņas" 24.2. apakšpunkts paredz, ka no 80.00.00. programmas līdzekļus var pārdalīt izņēmuma kārtā pirms Eiropas Savienības fondu projektu iesnieguma apstiprināšanas sadarbības iestādē, ja Ministru kabinets, pamatojoties uz iesniegto argumentāciju un risku analīzi, ir pieņēmis lēmumu par konkrētā plānotā projekta izdevumu priekšfinansēšanu noteiktā apjomā un izdevumu pozīcijām atbilstoši projektā izvirzītajam mērķim. Norādām, ka šobrīd anotācijā nav sniegta informācija, kāpēc pirms projekta apstiprināšanas nepieciešams finansējums 508 121 euro apmērā, kas kavē projekta savlaicīgu sagatavošanu un iesniegšanu sadarbības iestādē pēc noteikumu projekta apstiprināšanas, kādam periodam un kādām izdevumu pozīcijām (pievienojot aprēķinus) minētais finansējums nepieciešams. 
Piedāvātā redakcija
-
31.
MK sēdes protokollēmuma projekts
4. Izglītības un zinātnes ministrijai sadarbībā ar Izglītības kvalitātes valsts dienestu un Valsts izglītības satura centru līdz 2024. gada 31. martam izstrādāt atbalsta piedāvājumu, paredzot izglītības iespējas arodizglītības programmās un profesionālās pamatizglītības programmās izglītojamiem ar nepabeigtu pamatizglītību. 
Iebildums
Ņemot vērā, ka noteikumu projekta 23.4.2.punkts paredz, ka viena no pasākuma ietvaros atbalstāmajām darbībām ir mācību programmu izstrāde, licencēšana un īstenošana, t.sk., arodizglītības programmu un profesionālās pamatizglītības programmu izstrāde, licencēšana un īstenošana akreditētās valsts, valsts augstskolu un pašvaldību profesionālās izglītības iestādēs, paredzot izglītības iespējas izglītojamiem ar nepabeigtu pamatizglītību, lūdzam skaidrot, kāpēc Ministru kabineta sēdes protokollēmuma projektā nepieciešams dot atsevišķu uzdevumu, lai nodrošinātu pasākuma īstenošanu. 
 
Piedāvātā redakcija
-
32.
Noteikumu projekts
5. Nacionālie rādītāji ir:
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka nacionālie rādītāji tiks uzkrāti Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā, lūdzam 5.2. un 5.3. apakšpunktos norādīto rādītāju nosaukumos neatsaukties uz noteikumu projekta punktiem. 
Piedāvātā redakcija
-
33.
Noteikumu projekts
5.3. šo noteikumu 23.5. apakšpunkta ietvaros īstenoto iniciatīvu projektu un partnerības projektu skaits, tostarp nodrošinot darbu ar reemigrantiem, imigrantiem un mazākumtautībām:
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā informāciju par rādītāju iespējams ievadīt tikai vienā līmenī (bez sīkāka iedalījuma), lūgums izvērtēt iespēju nacionālos rādītājus noteikumu projektā definēt vienā numerācijas līmenī. 
Piedāvātā redakcija
-
34.
Noteikumu projekts
6. Pasākumu īsteno kā ierobežotu projekta iesnieguma atlasi granta veidā.
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka grants ir atbalsta veids, nevis pasākuma īstenošanas veids. Ievērojot minēto, rosinām atsevišķā teikumā vai punktā noteikt, ka plānotais atbalsta veids ir grants.
Piedāvātā redakcija
-
35.
Noteikumu projekts
23.8. informācijas un publicitātes pasākumi par projekta īstenošanu, tai skaitā lai informētu par projektu kā par stratēģiski svarīgu, kā arī stratēģiski svarīgā projekta komunikācijas plāna, kuru finansējuma saņēmējs iesniedz informācijai atbildīgajā iestādē, izstrāde un īstenošana, kas paredz nodrošināt vismaz viena plašāka mēroga publicitātes pasākumu mediju intereses un sabiedrības uzmanības piesaistīšanai;
Priekšlikums

Lūdzam noteikumu projektu papildināt ar punktu, kas nosaka, ka visās stratēģiski svarīgā projekta komunikācijas aktivitātēs (īpaši, plašāka mēroga publicitātes pasākumi, preses relīzes) projekta īstenotājam ir jānodrošina cieša sadarbība ar atbildīgo nozares iestādi un EK pārstāvniecību Latvijā, saskaņā ar FM vadlīniju Nr. 1.4."Vadlīnijas Ministru kabineta noteikumu par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu izstrādei Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas periodā" 18.2.punktu.
Piedāvātā redakcija
-
36.
Noteikumu projekts
25.5. grupu supervīziju īstenošanas izmaksas šo noteikumu 23.2. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai;
Priekšlikums
Lūdzam rast iespēju izstrādāt vienkāršoto izmaksu metodiku supervīzijas pakalpojuma izmaksām, izmantojot Labklājības ministrijas 30.10.2023. apstiprināto vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodiku supervīzijas pakalpojuma izmaksām. 
Piedāvātā redakcija
-
37.
Noteikumu projekts
25.14. veselības apdrošināšanas izmaksas finansējuma saņēmēja projekta vadības un īstenošanas personālam, ja veselības apdrošināšana paredzēta finansējuma saņēmēja iestādē, kas līdz atbildīgās iestādes izstrādātās vienkāršoto izmaksu metodikas personāla izmaksām apstiprināšanai ir attiecināmas kā faktiskās izmaksas. Ja personāls ir nodarbināts normālo darba laiku, veselības apdrošināšanas izmaksas ir attiecināmas 100 procentu apmērā. Ja personāls ir nodarbināts nepilnu darba laiku, veselības apdrošināšanas izmaksas nosakāmas atbilstoši nepilnā darba laika noslodzei. Veselības apdrošināšanas izmaksas ir attiecināmas tikai laikposmā, kad personāls ir nodarbināts projektā;
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka veselības apdrošināšanas un redzes korekcijas līdzekļu kompensācijas izmaksas ietilpst personāla izmaksās, kas noteiktas noteikumu projekta 25.12. apakšpunktā.
Līdz ar to lūdzam precizēt noteikumu projekta redakciju.
Piedāvātā redakcija
-
38.
Noteikumu projekts
25.18. transporta pakalpojumu izmaksas (maksa par degvielu, transportlīdzekļa noma, transporta pakalpojumu pirkšana, sabiedriskā transporta izmantošana, izņemot darbiniekam piederoša personiskā transportlīdzekļa izmantošanas kompensāciju par nobraukto kilometru) finansējuma saņēmēja projekta vadības un īstenošanas personālam šo noteikumu 23. punktā minēto atbalstāmo darbību nodrošināšanai. Degvielas izmaksas vieglajam transportlīdzeklim un reģionālās starppilsētu nozīmes un reģionālās vietējās nozīmes sabiedriskā transporta izmaksas tiek segtas atbilstoši Finanšu ministrijas metodikā "Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika 1 km izmaksām darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam īstenošanai" iekļautajiem nosacījumiem;
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka Finanšu ministrijas metodika "Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika 1 km izmaksām darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam īstenošanai" attiecas uz izmaksām par degvielu un sabiedrisko transportu, lūdzam atsevišķi izdalīt apakšpunktu transporta izmaksām (maksa par degvielu, sabiedriskā transporta izmantošana), kurām piemēros Finanšu ministrijas izstrādāto vienas vienības izmaksu standarta likmi 1 km izmaksām un atsevišku apakšpunktu transporta pakalpojumu izmaksām (transportlīdzekļa noma, transporta pakalpojumu pirkšana). 
Piedāvātā redakcija
-
39.
Noteikumu projekts
25.19. projekta informācijas un publicitātes pasākumu izmaksas atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas nosaka kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā, šo noteikumu 23.7. un 23.8. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai;
Priekšlikums
25.19. apakšpunkts dublējas/pārklājas ar 25.11. apakšpunktu. Aicinām pārliecināties, vai kāds no minētajiem punktiem nav jādzēš, vai tie abi jāapvieno, vai 25.11. apakšpunkts nebūtu nosakāms šādā redakcijā: informatīvu un izglītojošu pasākumu organizēšanas izmaksas.
Piedāvātā redakcija
-
40.
Noteikumu projekts
35.2. vispārīgas un specifiskas darbības, datu uzkrāšanu un ziņošanu par rādītāju “Specifiskus atbalsta pakalpojumus saņēmušo personu ar invaliditāti skaits (darbavietu pielāgošana, ergoterapeita, surdotulka, mentora, specializētā transporta pakalpojumi, atbalsta personas)” (VINPI_08), kas veicina horizontālā principa "Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana" ievērošanu;
Priekšlikums

Lūdzam viennozīmīgai izpratnei papildināt noteikumu projekta 35.2. punktu ar tekstu, kas nosaka, ka finansējuma saņēmējs nodrošina vismaz 3 vispārīgas un 3 specifiskās horizontālā principa “Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana"  darbības, kas risinās identificētās mērķa grupas vajadzības un problēmas un veicinās vienlīdzību, iekļaušanu, nediskrimināciju un pamattiesību ievērošanu, saskaņā ar anotācijā sniegto informāciju.
Piedāvātā redakcija
-
41.
Noteikumu projekts
36. Projekta īstenošanas, kā arī ar starpinstitūciju sadarbību un ar izglītojamiem paredzētā atbalsta sniegšanu saistīto jautājumu uzraudzībai Izglītības un zinātnes ministrija izveido uzraudzības padomi, kurā uzaicina piedalīties Labklājības ministrijas, Valsts izglītības satura centra un Latvijas Pašvaldību savienības pārstāvjus. Uzraudzības padomes sastāvā ar padomdevēja tiesībām var iekļaut pārstāvjus no Latvijas Pedagogu domes, kā arī no citām biedrībām un nodibinājumiem, kuru darbība ir saistīta ar sociālās atstumtības riska grupu bērniem un jauniešiem. Padomes darbībā novērotāja statusā var piedalīties vadošās iestādes, sadarbības iestādes un atbildīgās iestādes pārstāvji. Projekta uzraudzības padomes darbību nosaka Izglītības un zinātnes ministrijas izstrādāts un apstiprināts nolikums. Pirmo projekta uzraudzības padomes sēdi sasauc ne vēlāk kā trīs mēnešus pēc vienošanās par projekta īstenošanu noslēgšanas. 
Priekšlikums
Lūdzam skaidrot anotācijā, uz kāda tiesiska pamata projekta īstenošanas, kā arī ar starpinstitūciju sadarbību un ar izglītojamiem paredzētā atbalsta sniegšanu saistīto jautājumu uzraudzību veic Izglītības un zinātnes ministrijas izveidota pasākuma uzraudzības padome. Vēršam uzmanību, ka šādu pārvaldību neparedz Eiropas Savienības fondu 2021.-2027.gada plānošanas perioda vadības likums un tam pakārtotie Ministru kabineta noteikumi. Proti, uzraudzības padomi paredzēts izveidot Izglītības un zinātnes ministrijai, kura neveiks finansējuma saņēmēja funkcijas, un saskaņā ar Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 12. panta trešās daļas 7. punktu pienākums nodrošināt projektu īstenošanas uzraudzību un kontroli ir noteikts sadarbības iestādei.
Papildus lūdzam svītrot vadošās iestādes dalību minētajā padomē novērotāja statusā.
Piedāvātā redakcija
-
42.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam skaidrot vai projektā paredzēts izmantot SAM 8.3.4. ietvaros izstrādāto  APUIS sistēmu, kurā tika glabāta visa informācija par individuāliem plāniem un jauniešu iniciatīvu projektiem, un ja netiks izmantota APUIS sistēma, tad lūdzam skaidrot kāpēc.
Piedāvātā redakcija
-
43.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ievērojot Regulas Nr. 2021/1060 53.panta 2.punktā noteikto, darbības vai projekti, kas ir daļa no darbības, kuri saņem atbalstu no Kohēzijas fonda, Eiropas Reģionālās attīstības fonda vai Eiropas Sociālā  fonda Plus un kuru kopējās izmaksas nepārsniedz 200 000 EUR, visas izmaksas tiek segtas ar vienu vienību, fiksētās summas maksājumu vai vienoto likmju veidā, izņemot darbības, kurām atbalsts kvalificējams kā komercdarbības (izņemot de minimis) atbalsts, t.sk. arī gadījumos, kad finansējuma saņēmējs sniedz atbalstu gala labuma guvējam, kuru projekti/līgumi ietekmē rādītāju pasē noteikto darbības līmeni un tā iznākuma rādītāju un kopējais finansējums ir līdz 200 000 EUR (ieskaitot).
Ņemot vērā anotācijā norādīto, ka projekta minimālā attiecināmo izmaksu kopsumma nav ierobežota, lūdzam skaidrot, vai neizpildās Regulas Nr.2021/1060 53.panta 2.punkta nosacījums par obligātu vienkāršoto izmaksu piemērošanu visām izmaksām.
Piedāvātā redakcija
-
44.
Anotācija (ex-ante)
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotācijas 2.1. sadaļu "Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt" ar norādi, ka Izglītības un zinātnes ministrija pildīs atbildīgās iestādes funkcijas, savukārt Izglītības kvalitātes valsts dienests pildīs finansējuma saņēmēja funkcijas.
 
Piedāvātā redakcija
-