Atzinums

Projekta ID
23-TA-1101
Atzinuma sniedzējs
Valsts kanceleja
Atzinums iesniegts
23.05.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam precizēt Informatīvā ziņojumā norādītās izmaksas četrām jaunajām amata vietām atlīdzībai, ņemot vērā elektroniskajā sarakstē sniegtās norādes izmaksu sagatavotājiem (Būvniecības valsts kontroles birojam). 
Papildus vēršam uzmanību, ka Valsts kanceleja iebilst izdevumiem dzīvības apdrošināšanai, jo tādus neparedz ārējais normatīvais akts.
Saskaņā ar Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likuma (turpmāk – AL)  37.pantu ir noteikts, ka “(1) Valsts vai pašvaldības institūcija var apdrošināt amatpersonu (darbinieku) veselību atbilstoši tai piešķirtajiem finanšu līdzekļiem, bet obligāti apdrošina amatpersonu (darbinieku) veselību vai amatpersonas (darbiniekus) apdrošina pret nelaimes gadījumiem šajā likumā noteiktajos gadījumos, ja šīs amatpersonas (darbinieki), veicot amata (dienesta, darba) pienākumus, ir pakļautas reālam dzīvības vai veselības apdraudējumam (riskam). Valsts un pašvaldību institūcijas neapdrošina to amatpersonu (darbinieku) veselību, kurām šajā likumā noteikta apmaksāta veselības aprūpe”, kā arī minētajā panta daļās ir uzskaitītas konkrētas iestādes un nodarbinātie, kuriem veselības apdrošināšana vai apdrošināšana pret nelaimes gadījumiem ir obligāta. Vēršam uzmanību, ka Būvniecības valsts kontroles biroja nodarbinātie nav minēti  AL 37.pantā.
Vērtējot iesniegtos detalizētos aprēķinus tiek ietvertas izmaksas dzīvības apdrošināšanai. Kā pamatojums minētai izdevumu pozīcijai ir norādīts “Saskaņā ar Biroja Darba kārtības noteikumiem”. Vēršama  uzmanība, ka saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likuma 72.panta trešo daļu   “Iekšējam normatīvajam aktam jāatbilst ārējiem normatīvajiem aktiem, vispārējiem tiesību principiem (to skaitā valsts pārvaldes principiem un administratīvā procesa principiem) un starptautisko tiesību normām, kā arī iekšējiem normatīvajiem aktiem, kurus izdevusi augstāka iestāde vai amatpersona”, kas nozīmē, ka iestādes izdotie iekšējie normatīvie akti nedrīkst būt pretrunā (tai skaitā paredzēt vairāk labvēlīgākus nosacījumus) nekā to paredz ārējais normatīvais akts. Kā noradīts iepriekš, tad AL neparedz dzīvības apdrošināšanu.   Vienlaikus nav arī saprotams kāds risks darbinieka dzīvībai veicot uzticētos amata pienākumus ir pakalpojumu vadītājiem un sistēmu analītiķiem, jo minētie pienākumi ir saistīti ar IT sistēmu izstrādi.  Papildus informējam, ka 
 
Piedāvātā redakcija
-
2.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka Informatīvā ziņojumā ir norādīts par papildus nepieciešamajām amata vietām lūdzam papildināt MK protokollēmumu ar atsevišķu punktu šādā redakcijā: 

"Pieņemt zināšanai, ka risinājuma administrēšanai būs nepieciešamas papildus 4 jaunas amata vietas Būvniecības valsts kontroles birojā. Precīzāka informācija par brīdi no kura būs nepieciešamas jaunās 4 amata vietas tiks norādīts likumprojekta “Grozījumi Atbalsta likumā” anotācijā".
Piedāvātā redakcija
"Pieņemt zināšanai, ka risinājuma administrēšanai būs nepieciešamas papildus 4 jaunas amata vietas Būvniecības valsts kontroles birojā. Precīzāka informācija par brīdi no kura būs nepieciešamas jaunās 4 amata vietas tiks norādīts likumprojekta “Grozījumi Atbalsta likumā” anotācijā"