Atzinums

Projekta ID
23-TA-1797
Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
18.04.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam precizēt anotācijas 1.3. sadaļā "Problēmas apraksts" iekļauto informāciju attiecībā uz valsts pārvaldes vienotā pakalpojumu centra pakalpojumu sniegšanas kārtību. Vēršam uzmanību, ka valsts pārvaldes vienotais pakalpojumu centra izstrādātais iekšējais normatīvais akts nevar paredzēt vienotu grāmatvedības uzskaites kārtību visiem pakalpojuma saņēmējiem (valsts budžeta iestādēm un budžeta nefinansētām iestādēm), jo Valsts pārvaldes iekārtas likuma 72. panta ceturtā daļa paredz, ka iekšējais normatīvais akts ir saistošs iestādei (tās struktūrvienībai, darbiniekiem) vai amatpersonām, attiecībā uz kurām tas izdots. Tas nozīmē, ka iekšējais normatīvais akts ir saistošs tikai iestādei pašai, kā arī tai padotām iestādēm (amatpersonām).
Atbilstoši minētajam lūdzam precizēt arī projektu.
 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Tiesu administrācija kopumā atbalsta uzkrājuma principa ieviešanu soda naudu uzskaitē, vienīgi izsaka iebildumu par to, ka projekts virzāms bez ietekmes. Norādām uz to, ka naudassodi, ko uzliek tiesu iestādes, netiek iekļauti IeM IC APAS sistēmā, līdz ar to, Tiesu administrācijai ir jāveic manuāla šo piemēroto naudassodu uzskaite zembilancē, pēc naudas saņemšanas grāmatošana bilancē un pārskaitīšana valsts budžetā. Ņemot vērā informāciju par 2023.gadā iemaksātajiem naudassodiem Valsts ieņēmumu dienesta kontā, tad konstatējams, ka tādi ir bijuši 4 432 gadījumi, kuru apstrādei ir nepieciešama viena amata vieta. Esošo resursu ietvaros slodzi sadalīt nav iespējams, jo tajā tika iekļauta jau nenodokļu ieņēmumu apstrāde, kuras apjoms  vērtējams divu slodžu apmērā un turpmāka esošā resursa piesātināšana ar papildus darba apjomu nav iespējama, jo būtiski palielina kļūdu un neprecizitāšu risku. Līdz ar to ietekme šīs normas iekļaušanai sastāda – 1 grāmatveža amata vieta un finansējums 25 690 eur apmērā ik gadu (amatalga, novērtēšanas prēmija, atvaļinājuma pabalsts, VSAOI – 24 385 eur, preču un pakalpojumu izdevumi vienai amata vietai 1 305 eur)
 
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ieslodzījuma vietu pārvalde (turpmāk-Pārvalde) saskaņā ar Administratīvās atbildības likuma 115.panta pirmās daļas 6.^1 punktu un Latvijas Sodu izpildes kodeksa 76^1., 76.^3 pantu veic administratīvā pārkāpuma procesu, kura ietvaros vainīgajai personai var piemērot naudas sodu, tomēr šī samaksātā nauda netiek ieskaitīta Pārvaldes budžetā. Ievērojot minēto, Pārvalde lūdz papildināt anotāciju ar skaidrojumu, kā naudas sodus uzskaitīt iestādei, kura sodus izraksta, bet ieņēmumus no tiem nesaņem.
Piedāvātā redakcija
-