Atzinums

Projekta ID
22-TA-1080
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
30.09.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Svītrojama likumprojekta 3.pantā paredzētā norma papildināt Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likuma (turpmāk – likuma) 9.pantu ar (13) daļu (attiecīgi precizējot likumprojekta 7.pantā paredzēto normu par minētās normas stāšanos spēkā) un likumprojekta 6.pantā paredzētā norma papildināt likuma 15.1 panta pirmo daļu ar 7.punktu, ņemot vērā, ka anotācijas 3.sadaļā norādīts, ka nepieciešami papildu valsts budžeta līdzekļi, atbilstoši precizējot arī anotāciju. Norādām, ka, ja likumprojektā iekļauto normu īstenošanai nepieciešams papildu valsts budžeta finansējums, tad jautājums par papildu valsts budžeta līdzekļu piešķiršanu ir skatāms Ministru kabinetā gadskārtējā valsts budžeta likumprojekta un vidēja termiņa budžeta ietvara likumprojekta sagatavošanas un izskatīšanas procesā kopā ar visu ministriju un centrālo valsts iestāžu iesniegtajiem prioritāro pasākumu pieteikumiem atbilstoši valsts budžeta finansiālajām iespējām. Līdz ar to minētie grozījumi likumā veicami tikai pēc tam, kad Ministru kabinets ir atbalstījis priekšlikumu par papildu valsts budžeta līdzekļu piešķiršanu minēto normu īstenošanai. Vienlaikus attiecībā par anotācijas 3.sadaļas 6.2.apakšpunktā norādīto – “Ja minētais prioritārais pasākums netiks atbalstīts, tad tiks iesniegts priekšlikums pagarināt šī pasākuma ieviešanas termiņu”, uzskatām, ka nav atbalstāms likumprojektā iestrādāt tiesību normas, kurām nav nodrošināts finansējums.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Nepieciešams precizēt anotācijas 3.sadaļas 4. un 5.ailes 1. un 2.punktu, norādot likumprojekta īstenošanai plānoto finansējumu atbilstoši likumam par “Par vidēja termiņa budžeta ietvaru 2022., 2023. un 2024. gadam”.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Nepieciešams precizēt anotācijas 3.sadaļas 3. un 5.ailē norādīto finansējumu, ņemot vērā, ka atbilstoši anotācijas 3.sadaļas 6.2.apakšpunktā norādītajai informācija papildu valsts budžeta finansējums nepieciešams no 2023.gada.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Ņemot vērā anotācijas 3.sadaļas 6.2.apakšpunktā minēto, ka jautājums par papildu nepieciešamā finansējuma piešķīrumu LM (SIVA) tiks izskatīts Ministru kabinetā likumprojekta “Par valsts budžetu 2023.gadam” un likumprojekta “Par vidēja termiņa budžeta ietvaru 2023., 2024. un 2025.gadam” sagatavošanas un izskatīšanas procesā kopā ar visu ministriju un citu centrālo valsts iestāžu iesniegtajiem prioritāro pasākumu pieteikumiem, nepieciešams norādīt Labklājības ministrijas iesniegtā (ar Labklājības ministrijas 30.jūnija vēstuli Nr.30-1-03/939 “Par labklājības nozares prioritārajiem pasākumiem”) prioritārā pasākuma 2023. – 2025.gadam nosaukumu un numuru.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Ņemot vērā, ka likumprojektam veidojas finansiālā ietekme uz valsts budžetu, anotācijas 3.sadaļā nepieciešams sniegt detalizētus aprēķinus nepieciešamajam papildu valsts budžeta finansējumam.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Anotācijas 3.sadaļas 6.2. punktā norādīts, ka MK, atbalstot konceptuālo ziņojumu, tiks atbalstīts papildus finansējuma piešķīrums pasākumu īstenošanai. Norādām, ka konceptuālā ziņojuma izskatīšana un atbalstīšana Ministru kabinetā nenozīmē, ka vienlaikus tiks piešķirts papildu valsts budžeta finansējums, jo jautājums par papildu finansējuma piešķiršanu skatāms gadskārtējā valsts budžeta likumprojekta un vidēja termiņa budžeta ietvara likumprojekta sagatavošanas procesā. Attiecīgi nepieciešams precizēt norādīto informāciju.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Ņemot vērā, ka nav sniegta informācija, pēc kādiem kritērijiem tiks noteikti konkrētie pakalpojumi, kuriem paredzēta valsts budžeta mērķdotācija, un kādā apmērā mērķdotācija plānota, lūdzam anotācijas 3.sadaļas 6.2.punktā “Cita informācija” norādīt finansiālo ietekmi uz pašvaldību budžetu saistībā ar jauno sociālo pakalpojumu - atelpas brīža un ģimenes asistenta pakalpojumu (1.panta 43. un 44.punkts) ieviešanu, ko paredzēts nodrošināt pašvaldībās attiecīgi no 2026.gada 1.janvāra un 2028.gada 1.janvāra.
 
Piedāvātā redakcija
-
8.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka Tukuma novads ietilpst Kurzemes plānošanas reģionā, līdz ar to anotācijas 3.tabulā precizējamas attiecīgajā plānošanas reģionā iekļautās pašvaldības, dienas aprūpes centru skaits un klientu vietu skaits.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka Ogres novads ietilpst Vidzemes  plānošanas reģionā, līdz ar to anotācijas 2.tabulā precizējamas attiecīgajā plānošanas reģionā iekļautās pašvaldības, dienas aprūpes centru skaits un klientu vietu skaits.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka pēc 2021.g. jūlijā veiktās administratīvi teritoriālās reformas Rugāju novads ir iekļauts Balvu novadā, lūdzam precizēt anotācijas 2.tabulā ietverto Latgales plānošanas reģiona pašvaldību sarakstu.
Piedāvātā redakcija
-