Projekta ID
24-TA-2172Atzinuma sniedzējs
Latvijas Lielo pilsētu asociācija
Atzinums iesniegts
19.11.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Par: Dokumenta 22.lpp. sadaļa “2.PR – Samazinātas SEG emisijas transportā, uzlabota vides, t.sk. gaisa, kvalitāte”
Lūdzam papildināt TAP2027 starpposma izvērtējumu ar problemātiku saistībā ar CO2 aprēķina metodoloģiju. Liepājas valstspilsētas pašvaldības ieskatā pašlaik izmantotā CO2 aprēķina metodoloģija transporta sektorā nav pilnvērtīga, jo tā balstās tikai uz degvielas uzpildes datiem, neņemot vērā faktisko transportlīdzekļu pārvietošanos un braukšanas apstākļus.
Lūdzam papildināt dokumenta 22.lpp., ar šādu rindkopu:
“Ir nepieciešams pārskatīt un pilnveidot pašreizējo CO2 aprēķināšanas metodoloģiju transporta sektoram, lai iegūtie dati atbilstu faktiskajai situācijai un veicinātu klimatneitralitātes mērķu sasniegšanu. Pamatnostādnēs jāiekļauj pasākumi, kas veicinātu ministriju sadarbību ar pašvaldībām, nodrošinot piekļuvi nepieciešamajiem datiem un atbalstītu sadarbību ar CSDD, lai uzlabotu metodoloģijas precizitāti un datu pieejamību. Tāpat būtu jāparedz iespēja pašvaldībām vienoti ieviest uzlabotu metodoloģiju, kas balstīta uz reāliem un detalizētiem datiem, lai precīzi uzraudzītu un samazinātu CO2 emisijas transporta sektorā. Jāņem vērā, ka visām pilsētām nākotnē būs jāpielāgo šī metodoloģija, lai tā atbilstu ES prasībām.”
Papildus norādām, ka Liepājas valstspilsētas pašvaldība ir gatava sadarboties (dalīties ar pieredzi CO2 apjoma aprēķinos, sniegt informāciju par projekta “Zemu emisiju zonu CO2 monitorings” rezultātiem) ar SM, KEM u.c. iestādēm, lai palīdzētu aktualizēt šo problēmjautājumu nacionālā līmenī.
Lūdzam papildināt TAP2027 starpposma izvērtējumu ar problemātiku saistībā ar CO2 aprēķina metodoloģiju. Liepājas valstspilsētas pašvaldības ieskatā pašlaik izmantotā CO2 aprēķina metodoloģija transporta sektorā nav pilnvērtīga, jo tā balstās tikai uz degvielas uzpildes datiem, neņemot vērā faktisko transportlīdzekļu pārvietošanos un braukšanas apstākļus.
Lūdzam papildināt dokumenta 22.lpp., ar šādu rindkopu:
“Ir nepieciešams pārskatīt un pilnveidot pašreizējo CO2 aprēķināšanas metodoloģiju transporta sektoram, lai iegūtie dati atbilstu faktiskajai situācijai un veicinātu klimatneitralitātes mērķu sasniegšanu. Pamatnostādnēs jāiekļauj pasākumi, kas veicinātu ministriju sadarbību ar pašvaldībām, nodrošinot piekļuvi nepieciešamajiem datiem un atbalstītu sadarbību ar CSDD, lai uzlabotu metodoloģijas precizitāti un datu pieejamību. Tāpat būtu jāparedz iespēja pašvaldībām vienoti ieviest uzlabotu metodoloģiju, kas balstīta uz reāliem un detalizētiem datiem, lai precīzi uzraudzītu un samazinātu CO2 emisijas transporta sektorā. Jāņem vērā, ka visām pilsētām nākotnē būs jāpielāgo šī metodoloģija, lai tā atbilstu ES prasībām.”
Papildus norādām, ka Liepājas valstspilsētas pašvaldība ir gatava sadarboties (dalīties ar pieredzi CO2 apjoma aprēķinos, sniegt informāciju par projekta “Zemu emisiju zonu CO2 monitorings” rezultātiem) ar SM, KEM u.c. iestādēm, lai palīdzētu aktualizēt šo problēmjautājumu nacionālā līmenī.
Piedāvātā redakcija
-
