Projekta ID
25-TA-457Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
04.06.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Aicinām anotācijā izvērstāk skaidrot Latvijas Republikas valdības un Gruzijas valdības līguma par vīzu prasības atcelšanu diplomātisko un dienesta pasu turētājiem (turpmāk - līgums) darbības apturēšanas atbilstību kādam vai vairākiem no līguma 7. pantā paredzētajiem nosacījumiem. Proti, līguma 7. pants paredz: "Katra no Līgumslēdzējām Pusēm var pilnīgi vai daļēji apturēt šī Līguma darbību sabiedriskās kārtības, drošības vai veselības aizsardzības apsvērumu dēļ. Par to rakstveidā pa diplomātiskajiem kanāliem paziņo otrai Līgumslēdzējai Pusei trīsdesmit (30) dienas pirms šāda pasākuma spēkā stāšanās."
Papildus aicinām svītrot vai izvērstāk līguma apturēšanas kontekstā skaidrot anotācijā ietverto apgalvojumu: "Tādējādi starptautiskajai kopienai, tostarp Latvijai, ir pienākums sadarboties, kā arī tiesības veikt atbilstošus pretpasākumus." Proti, tā kā līgumu paredzēts apturēt atbilstoši līguma nosacījumiem, aicinām izvērstāk skaidrot minēto apgalvojumu, ņemot vērā pretpasākumu definīciju un to, ka pretpasākumi tiek veikti pret valsti, kura ir atbildīga par starptautiski prettiesisku rīcību (sk. ANO Starptautisko tiesību komisijas 2001. gada Pantu par valstu atbildību par starptautiski prettiesisku rīcību projekta 22. pantu un II nodaļu).
Papildus aicinām svītrot vai izvērstāk līguma apturēšanas kontekstā skaidrot anotācijā ietverto apgalvojumu: "Tādējādi starptautiskajai kopienai, tostarp Latvijai, ir pienākums sadarboties, kā arī tiesības veikt atbilstošus pretpasākumus." Proti, tā kā līgumu paredzēts apturēt atbilstoši līguma nosacījumiem, aicinām izvērstāk skaidrot minēto apgalvojumu, ņemot vērā pretpasākumu definīciju un to, ka pretpasākumi tiek veikti pret valsti, kura ir atbildīga par starptautiski prettiesisku rīcību (sk. ANO Starptautisko tiesību komisijas 2001. gada Pantu par valstu atbildību par starptautiski prettiesisku rīcību projekta 22. pantu un II nodaļu).
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
4.1. Saistītie tiesību aktu projekti
Priekšlikums
Aicinām svītrot anotācijas 4.1. apakšsadaļā norādīto informāciju. Vēršam uzmanību, ka šajā apakšsadaļā norāda informāciju par saistītajiem tiesību akta projektiem (proti, citiem tiesību akta projektiem, kas ir saistīti ar virzīto tiesību akta projektu), savukārt informāciju par pašu tiesību akta projektu un tā nepieciešamību norāda citās anotācijas sadaļās, tostarp 1. sadaļā.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Priekšlikums
Ņemot vērā anotācijas 1.3. apakšsadaļā ietverto skaidrojumu ("Tāpēc, lai Nolīguma piemērošanas daļēja apturēšana būtu efektīva un saskaņā ar lojālas sadarbības principu, dalībvalstīm pēc iespējas drīzāk būtu jāveic atbilstīgi pasākumi, ievērojot Regulas (ES) 2018/1806 6. panta 1. punkta a) apakšpunktu, kas ļauj dalībvalstīm paredzēt izņēmumus no atbrīvojuma no vīzas prasības attiecībā uz diplomātisko pasu, dienesta/oficiālo pasu vai īpašo pasu turētājiem."), aicinām anotācijas 5.4. apakšsadaļas 1. tabulu papildināt ar informāciju arī par minētās regulas vienības ieviešanu projektā.
Piedāvātā redakcija
-
