Projekta ID
23-TA-1881Atzinuma sniedzējs
Iekšlietu ministrija
Atzinums iesniegts
04.12.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā Patvēruma likuma 1. panta 8. punktā noteikto, izvērtēt nepieciešamību papildināt projekta 2.1. apakšpunktu ar vārdiem "persona, kurai piešķirta pagaidu aizsardzība".
Lūdzam attiecīgi precizēt projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojumu (anotāciju) (turpmāk - anotācija).
Lūdzam attiecīgi precizēt projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojumu (anotāciju) (turpmāk - anotācija).
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Projekta anotācijā ir norādīts, ja persona ir reģistrējusies Konsulārajā reģistrā pirms došanās ceļojumā vai tā laikā, tad konsulārajām amatpersonām ir iespēja operatīvāk sniegt konsulāro palīdzību nekā situācijās, kad persona nav reģistrējusies.
Projekta 5.2.3. apakšpunkts nosaka, ka Konsulārajā reģistrā iekļauj arī ziņas par personas deklarēto, reģistrēto vai norādīto dzīvesvietas adresi, kas tiek saņemtas no Fizisko personu reģistra. Šādu ziņu nepieciešamība projekta anotācija ir pamatota ar to, ka ārkārtējā situācijā šādas ziņas konsulārajām amatpersonām nodrošinās iespēju sniegt konsulāro palīdzību, tai skaitā sazināties ar Latvijas un ārvalstu kompetentajām iestādēm vai pašvaldībām, lai risinātu jautājumu par materiālā atbalsta saņemšanu, jo īpaši personu repatriācijas gadījumos.
Saskaņā ar projekta 6. punktu personai, Konsulārajā reģistrā iekļaujot attiecīgās ziņas, no Fizisko personu reģistra automātiski tiek iekļauti dati par personas deklarēto, reģistrēto vai norādīto dzīvesvietas adresi.
Projekta izziņā ir norādīts, ka dzīvesvietas datu automātiska ielasīšanās ir būtiska savlaicīgai konsulārās palīdzības sniegšanai ārkārtas situācijās, kas ir Konsulārā reģistra pamatmērķis, un papildus nepieciešamība izgūt adreses datus no Fizisko personu reģistra nav samērīga iepretim konsulārās amatpersonas spējai ātri reaģēt ārkārtas situācijā.
Vēlamies vērst uzmanību, ka personai adrese Fizisko personu reģistra var mainīties no brīža, kad tā ir tikusi automātiski ielasīta no Fizisko personu reģistra, proti, uz brīdi, kad būs nepieciešams sniegt konsulāro palīdzību, adrese, kas jau ir iekļauta Konsulārajā reģistrā, var vairs nebūt aktuāla. Tādējādi netiks panākts plānotais tiesiskā regulējuma mērķis, proti, nodrošināt operatīvās konsulārās palīdzības sniegšanu.
Papildus vēršama uzmanība, ka projekta anotācijā ir minēts, ka, lai ceļotājiem Konsulārajā reģistrā būtu jāievada mazāk informācijas, daļa datu tiks pieprasīti - no Fizisko personu reģistra, izmantojot datu agregatora risinājumu (DAGR). Laika posmā, kamēr visi dati, piemēram, par personas bērniem, nebūs pieejami DAGR, konsulārās amatpersonas šādus datus iegūs, manuāli ielūkojoties Fizisko personu reģistra sistēmā. Līdz ar to, ja ir iespējama datu par bērnu manuāla izguve no Fizisko personu reģistra, prezumējams, ka attiecīgi ir iespējama datu par adresi manuāla izguve. Turklāt laika ziņā manuāla datu izguve no Fizisko personu reģistra par bērnu faktiski krasi neatšķirsies no manuālas datu par adresi izguves. Bez tam, šķietami ziņu par adresi manuālai izguvei būtu vienlīdz minimāla ietekme kā ziņu par bērnu manuālai izguvei no Fizisko personu reģistra konsulārās palīdzības sniegšanā (ņemot vērā, ka projekta anotācija nesatur informāciju par attiecīgās ietekmes būtiskumu).
Līdz ar to lūdzam precizēt projektu un tā anotāciju, nosakot, ka ziņas par personas deklarētās, reģistrētās vai norādītās dzīvesvietas adresi Fizisko personu reģistrā tiek pieprasītas tikai tad, kad ir radusies nepieciešamība izmantot šīs ziņas, proti, ārkārtas situācijas gadījumā.
Projekta 5.2.3. apakšpunkts nosaka, ka Konsulārajā reģistrā iekļauj arī ziņas par personas deklarēto, reģistrēto vai norādīto dzīvesvietas adresi, kas tiek saņemtas no Fizisko personu reģistra. Šādu ziņu nepieciešamība projekta anotācija ir pamatota ar to, ka ārkārtējā situācijā šādas ziņas konsulārajām amatpersonām nodrošinās iespēju sniegt konsulāro palīdzību, tai skaitā sazināties ar Latvijas un ārvalstu kompetentajām iestādēm vai pašvaldībām, lai risinātu jautājumu par materiālā atbalsta saņemšanu, jo īpaši personu repatriācijas gadījumos.
Saskaņā ar projekta 6. punktu personai, Konsulārajā reģistrā iekļaujot attiecīgās ziņas, no Fizisko personu reģistra automātiski tiek iekļauti dati par personas deklarēto, reģistrēto vai norādīto dzīvesvietas adresi.
Projekta izziņā ir norādīts, ka dzīvesvietas datu automātiska ielasīšanās ir būtiska savlaicīgai konsulārās palīdzības sniegšanai ārkārtas situācijās, kas ir Konsulārā reģistra pamatmērķis, un papildus nepieciešamība izgūt adreses datus no Fizisko personu reģistra nav samērīga iepretim konsulārās amatpersonas spējai ātri reaģēt ārkārtas situācijā.
Vēlamies vērst uzmanību, ka personai adrese Fizisko personu reģistra var mainīties no brīža, kad tā ir tikusi automātiski ielasīta no Fizisko personu reģistra, proti, uz brīdi, kad būs nepieciešams sniegt konsulāro palīdzību, adrese, kas jau ir iekļauta Konsulārajā reģistrā, var vairs nebūt aktuāla. Tādējādi netiks panākts plānotais tiesiskā regulējuma mērķis, proti, nodrošināt operatīvās konsulārās palīdzības sniegšanu.
Papildus vēršama uzmanība, ka projekta anotācijā ir minēts, ka, lai ceļotājiem Konsulārajā reģistrā būtu jāievada mazāk informācijas, daļa datu tiks pieprasīti - no Fizisko personu reģistra, izmantojot datu agregatora risinājumu (DAGR). Laika posmā, kamēr visi dati, piemēram, par personas bērniem, nebūs pieejami DAGR, konsulārās amatpersonas šādus datus iegūs, manuāli ielūkojoties Fizisko personu reģistra sistēmā. Līdz ar to, ja ir iespējama datu par bērnu manuāla izguve no Fizisko personu reģistra, prezumējams, ka attiecīgi ir iespējama datu par adresi manuāla izguve. Turklāt laika ziņā manuāla datu izguve no Fizisko personu reģistra par bērnu faktiski krasi neatšķirsies no manuālas datu par adresi izguves. Bez tam, šķietami ziņu par adresi manuālai izguvei būtu vienlīdz minimāla ietekme kā ziņu par bērnu manuālai izguvei no Fizisko personu reģistra konsulārās palīdzības sniegšanā (ņemot vērā, ka projekta anotācija nesatur informāciju par attiecīgās ietekmes būtiskumu).
Līdz ar to lūdzam precizēt projektu un tā anotāciju, nosakot, ka ziņas par personas deklarētās, reģistrētās vai norādītās dzīvesvietas adresi Fizisko personu reģistrā tiek pieprasītas tikai tad, kad ir radusies nepieciešamība izmantot šīs ziņas, proti, ārkārtas situācijas gadījumā.
Piedāvātā redakcija
-
