Projekta ID
23-TA-485Atzinuma sniedzējs
Datu valsts inspekcija
Atzinums iesniegts
16.04.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Datu valsts inspekcija vērš uzmanību, ka no noteikumu projekta 4. punkta, 6. punkta un 9.1. apakšpunkta var secināt, ka platformā tiks veikta fizisko personu datu saglabāšana. Ņemot vērā minēto, kā arī noteikumu projekta autora 10.04.2024. sniegto informāciju, ka jebkuri dati, kas izriet un rodas no platformas darbības, tiek uzglabāti kādā no četrām platformas koplietošanas sistēmām, proti, platformā fizisko personu datu saglabāšana netiek veikta, lūdzam precizēt noteikumu projekta normu redakcijas tā, lai no tām skaidri izrietētu, ka fizisko personu datu saglabāšana platformā netiek veikta. Vienlaikus lūdzam papildināt noteikumu projekta anotāciju ar atbilstošu skaidrojumu.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Noteikumu projekta 10., 11., 12., un 13. punktā ir norādītas konkrētas platformas koplietošanas informācijas sistēmas, kas ir valsts informācija sistēmas, un noteikti šo sistēmu pārziņi. Bez tam noteikumu projekta 17. punktā ietverts regulējums, kas attiecas uz platformas koplietošanas informācijas sistēmas auditācijas pierakstu glabāšanu un 27. punktā ietverts regulējums par platformas lietošanas noteikumu izstrādi, kas citastarp noteiks platformas koplietošanas informācijas sistēmu prasības attiecībā uz datņu un metadatu ievadi, datu veidošanu, papildināšanu un aktualizāciju, organizatoriska rakstura noteikumus.
Inspekcija vērš uzmanību, ka, saskaņā ar Vispārīgās datu aizsardzības regulas 6. panta 1. punktu fizisko personu datu apstrādi publiska persona var veikt, ja apstrāde ir vajadzīga, lai izpildītu uz pārzini attiecināmu juridisku pienākumu vai arī apstrāde ir vajadzīga, lai izpildītu uzdevumu, ko veic sabiedrības interesēs vai īstenojot pārzinim likumīgi piešķirtās oficiālās pilnvaras. Savukārt atbilstoši minētās regulas 6. panta 3. punktam apstrādes pamatu, nolūku un apstrādes noteikumus nosaka Savienības tiesību aktā vai dalībvalsts tiesību aktā.
Ņemot vērā minēto, gadījumā, ja valsts informācijas sistēmas tiek izvietotas valsts platformā, kura pati par sevi neveic datu apstrādi kāda sociāli svarīga nolūka sasniegšanai, valsts informācijas sistēmu pārziņiem, datu apstrādes nolūkiem, datu apstrādes nosacījumiem, tai skaitā, datu un auditācijas pierakstu glabāšanas termiņiem (turpmāk visas minētās prasības kopā - tiesiskais ietvars), ir jābūt definētiem konkrēto valsts informācijas sistēmu regulējošos normatīvos aktos, nevis valsts platformas noteikumos.
Ņemot vērā minēto, lūdzam:
1) svītrot no noteikumu projekta regulējumu, kas attiecas uz platformas koplietošanas informācijas sistēmām. Proti, lūdzam svītrot regulējumu par koplietošanas informāciju sistēmu pārziņiem, normu par šo informācijas sistēmu auditācijas pierakstu glabāšanu, lietošanas noteikumu izstrādi attiecībā uz platformas koplietošanas informācijas sistēmu darbību.
2) papildināt MK sēdes protokollēmuma projektu ar uzdevumu Kultūras ministrijai noteiktā laika periodā izstrādāt normatīvos aktus, kas nosaka platformas koplietošanas informācijas sistēmu tiesisko ietvaru, vai arī papildināt anotāciju ar atsaucēm uz normatīviem aktiem, kas regulē platformas koplietošanas informācijas sistēmu tiesisko ietvaru.
Inspekcija vērš uzmanību, ka, saskaņā ar Vispārīgās datu aizsardzības regulas 6. panta 1. punktu fizisko personu datu apstrādi publiska persona var veikt, ja apstrāde ir vajadzīga, lai izpildītu uz pārzini attiecināmu juridisku pienākumu vai arī apstrāde ir vajadzīga, lai izpildītu uzdevumu, ko veic sabiedrības interesēs vai īstenojot pārzinim likumīgi piešķirtās oficiālās pilnvaras. Savukārt atbilstoši minētās regulas 6. panta 3. punktam apstrādes pamatu, nolūku un apstrādes noteikumus nosaka Savienības tiesību aktā vai dalībvalsts tiesību aktā.
Ņemot vērā minēto, gadījumā, ja valsts informācijas sistēmas tiek izvietotas valsts platformā, kura pati par sevi neveic datu apstrādi kāda sociāli svarīga nolūka sasniegšanai, valsts informācijas sistēmu pārziņiem, datu apstrādes nolūkiem, datu apstrādes nosacījumiem, tai skaitā, datu un auditācijas pierakstu glabāšanas termiņiem (turpmāk visas minētās prasības kopā - tiesiskais ietvars), ir jābūt definētiem konkrēto valsts informācijas sistēmu regulējošos normatīvos aktos, nevis valsts platformas noteikumos.
Ņemot vērā minēto, lūdzam:
1) svītrot no noteikumu projekta regulējumu, kas attiecas uz platformas koplietošanas informācijas sistēmām. Proti, lūdzam svītrot regulējumu par koplietošanas informāciju sistēmu pārziņiem, normu par šo informācijas sistēmu auditācijas pierakstu glabāšanu, lietošanas noteikumu izstrādi attiecībā uz platformas koplietošanas informācijas sistēmu darbību.
2) papildināt MK sēdes protokollēmuma projektu ar uzdevumu Kultūras ministrijai noteiktā laika periodā izstrādāt normatīvos aktus, kas nosaka platformas koplietošanas informācijas sistēmu tiesisko ietvaru, vai arī papildināt anotāciju ar atsaucēm uz normatīviem aktiem, kas regulē platformas koplietošanas informācijas sistēmu tiesisko ietvaru.
Piedāvātā redakcija
-