Projekta ID
23-TA-1390Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
14.06.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Likumprojekts
Iebildums
Covid-19 infekcijas izplatības pārvaldības likuma (turpmāk - Covid-19 likums) 25.pantā ir ietverti nosacījumi par iegādāto individuālo aizsardzības līdzekļu un medicīnisko ierīču, un to epidemioloģiskās drošības nodrošināšanas resursu, kuri iegādāti ārkārtējās situācijas, kā arī Covid-19 infekcijas izplatības pārvaldības likuma darbības laikā, izsniegšanu apgādes koordinatoriem, nodošanu bez atlīdzības Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta uzturētajā prioritāro institūciju un vajadzību sarakstā iekļautajām institūcijām (saskaņā ar Covid-19 likuma 25.panta trešo daļu Valsts aizsardzības loģistikas un iepirkumu centrs nodrošina šā panta pirmajā daļā minēto individuālo aizsardzības līdzekļu un medicīnisko ierīču, un to epidemioloģiskās drošības nodrošināšanas resursu, kuri iegādāti ārkārtējās situācijas laikā, izsniegšanu apgādes koordinatoriem, un atbilstoši šī panta ceturtajai daļai Valsts aizsardzības loģistikas un iepirkumu centra vadītājs pieņem lēmumu par individuālo aizsardzības līdzekļu un medicīnisko ierīču un to epidemioloģiskās drošības nodrošināšanas resursu, kuri iegādāti ārkārtējās situācijas, kā arī šā likuma darbības laikā, nodošanu bez atlīdzības šā panta otrajā daļā minētajā sarakstā iekļautajām institūcijām, tostarp ar apgādes koordinatoru starpniecību).
Ņemot vērā minēto lūdzam precizēt likumprojekta pārejas noteikumu 7.punkta redakciju, paredzot, ka Covid-19 likuma 25.pantā noteiktā kārtība tiek piemērota līdz 2023.gada 15.novembrim.
Ņemot vērā minēto lūdzam precizēt likumprojekta pārejas noteikumu 7.punkta redakciju, paredzot, ka Covid-19 likuma 25.pantā noteiktā kārtība tiek piemērota līdz 2023.gada 15.novembrim.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Likumprojekts
Iebildums
Likumprojekta pārejas noteikumu 9.punktā paredzēts, ka Covid-19 likuma 25.pantā noteiktajā kārtībā iegādāto individuālo aizsardzības līdzekļu un medicīnisko ierīču un to epidemioloģiskās drošības nodrošināšanas resursu, kuri iegādāti ārkārtējās situācijas, kā arī Covid-19 infekcijas izplatības pārvaldības likuma darbības laikā, var izsniegt citam mērķim, kas nav paredzēts valsts apdraudējuma novēršanai un pārvarēšanai Covid-19 infekcijas izplatības laikā, un šīs mantas izsniegšanai piemēro Ministru kabineta 2021.gada 13.maija noteikumu Nr.308 "Noteikumi par prioritāro institūciju un vajadzību sarakstā iekļautajām institūcijām nepieciešamajiem epidemioloģiskās drošības nodrošināšanas resursiem" (turpmāk - MK noteikumi Nr.308) IV nodaļā noteikto kārtību.
Atbilstoši anotācijā sniegtajam skaidrojumam tas nepieciešams, lai maksimāli efektīvi izlietotu resursus, ņemot vērā to, ka ārkārtējā situācija šobrīd ir atcelta un Covid-19 epidemioloģiskā situācija ir stabilizējusies un ikdienā netiek pielietoti epidemioloģiskās drošības individuālie aizsardzības līdzekļi.
Vēršam uzmanību, ka publiskas personas mantas (tai skaitā kustamās mantas) atsavināšanas vispārējie nosacījumi ir noteikti Publiskas personas mantas atsavināšanas likumā (turpmāk - Atsavināšanas likums). Lūdzam papildināt anotāciju ar skaidrojumu, kādēļ ir nepieciešams noteikt no Atsavināšanas likumā paredzētās vispārējās kārtības atšķirīgus nosacījumus un kādiem citiem mērķiem resursus (individuālos aizsardzības līdzekļus un medicīniskās ierīces un to epidemioloģiskās drošības nodrošināšanas resursus) ir paredzēts izsniegt.
Vienlaikus vēršam uzmanību, ka no likumprojekta pārejas noteikumu 9.punkta redakcijas nav saprotams, uz kādu periodu attiecīgo normu ir paredzēts piemērot, proti, līdz 2023.gada 15.novembrim (kad spēkā vēl būs Covid-19 likuma 25.pantā šobrīd noteiktā kārtība, kad resursu uzglabāšanu un izsniegšanu nodrošina Valsts aizsardzības loģistikas un iepirkumu centrs) vai arī pēc 2023.gada 15.decembra, kad mantu jau būs pārņēmusi Veselības ministrija. Lūdzam attiecīgi precizēt likumprojektu un sniegt skaidrojumu anotācijā.
Atbilstoši anotācijā sniegtajam skaidrojumam tas nepieciešams, lai maksimāli efektīvi izlietotu resursus, ņemot vērā to, ka ārkārtējā situācija šobrīd ir atcelta un Covid-19 epidemioloģiskā situācija ir stabilizējusies un ikdienā netiek pielietoti epidemioloģiskās drošības individuālie aizsardzības līdzekļi.
Vēršam uzmanību, ka publiskas personas mantas (tai skaitā kustamās mantas) atsavināšanas vispārējie nosacījumi ir noteikti Publiskas personas mantas atsavināšanas likumā (turpmāk - Atsavināšanas likums). Lūdzam papildināt anotāciju ar skaidrojumu, kādēļ ir nepieciešams noteikt no Atsavināšanas likumā paredzētās vispārējās kārtības atšķirīgus nosacījumus un kādiem citiem mērķiem resursus (individuālos aizsardzības līdzekļus un medicīniskās ierīces un to epidemioloģiskās drošības nodrošināšanas resursus) ir paredzēts izsniegt.
Vienlaikus vēršam uzmanību, ka no likumprojekta pārejas noteikumu 9.punkta redakcijas nav saprotams, uz kādu periodu attiecīgo normu ir paredzēts piemērot, proti, līdz 2023.gada 15.novembrim (kad spēkā vēl būs Covid-19 likuma 25.pantā šobrīd noteiktā kārtība, kad resursu uzglabāšanu un izsniegšanu nodrošina Valsts aizsardzības loģistikas un iepirkumu centrs) vai arī pēc 2023.gada 15.decembra, kad mantu jau būs pārņēmusi Veselības ministrija. Lūdzam attiecīgi precizēt likumprojektu un sniegt skaidrojumu anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Likumprojekts
Priekšlikums
Saskaņā ar Covid-19 likuma 25.panta ceturto daļu Valsts aizsardzības loģistikas un iepirkumu centra vadītājs pieņem lēmumu par individuālo aizsardzības līdzekļu un medicīnisko ierīču un to epidemioloģiskās drošības nodrošināšanas resursu, kuri iegādāti ārkārtējās situācijas, kā arī šā likuma darbības laikā, nodošanu bez atlīdzības šā panta otrajā daļā minētajā sarakstā iekļautajām institūcijām, tostarp ar apgādes koordinatoru starpniecību, un šīs mantas nodošana tiek fiksēta, parakstot pieņemšanas un nodošanas aktu.
Ņemot vērā minēto, lūdzam no likumprojekta pārejas noteikumu 7.punkta svītrot pēdējo teikumu (lūdzam svītrot teikumu "Mantas nodošanu bez atlīdzības Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta uzturētajā prioritāro institūciju un vajadzību sarakstā iekļautajām institūcijām fiksē, parakstot pieņemšanas un nodošanas aktu.")
Ņemot vērā minēto, lūdzam no likumprojekta pārejas noteikumu 7.punkta svītrot pēdējo teikumu (lūdzam svītrot teikumu "Mantas nodošanu bez atlīdzības Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta uzturētajā prioritāro institūciju un vajadzību sarakstā iekļautajām institūcijām fiksē, parakstot pieņemšanas un nodošanas aktu.")
Piedāvātā redakcija
-