Projekta ID
22-TA-1420Atzinuma sniedzējs
Klimata un enerģētikas ministrija
Atzinums iesniegts
13.07.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Rīkojuma projekts
6.pielikums Grozījumiem Valsts civilās aizsardzības plānā
Iebildums
Ministru kabineta 2002.gada 29.janvāra noteikumu Nr.40 “Valsts enerģētiskās krīzes centra nolikums” 6.punkts noteic, ka Valsts enerģētiskās krīzes centra vadītājs ir klimata un enerģētikas ministrs. Līdz ar to lēmuma pieņēmēja un atbildīgā institūcija par pasākumiem, kuri saistīti ar Valsts enerģētiskās krīzes centru, ir Klimata un enerģētikas ministrija. Ievērojot minētu, Rīkojuma projekta 6.pielikuma sadaļas “Preventīvie un gatavības pasākumi” 6. pasākuma un sadaļas “Reaģēšanas un seku likvidēšanas pasākumi” 5.pasākuma ailē “Lēmuma pieņēmējs”, “Par izpildi atbildīgā institūcija” un “Izpildītāji” jāaizstāj saīsinājums “EM” ar saīsinājumu “KEM”.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Rīkojuma projekts
13.pielikums Grozījumiem Valsts civilās aizsardzības plānā
Iebildums
Avārijas dabasgāzes apgādes sistēmā var rasties dabasgāzes piegādes traucējumi lielam dabasgāzes lietotāju skaitam, iespējams radot elektroapgādes pārtraukuma draudus. Atbilstoši Enerģētikas likuma 60.pantā noteiktajam, ja enerģijas piegāde ir traucēta tādā apjomā, kas var apdraudēt iedzīvotāju drošību, veselību un tautsaimniecības nozaru darbību, un šie traucējumi aptver teritoriju, kurā iedzīvotāju skaits pārsniedz vienu trešdaļu no valsts iedzīvotāju skaita vai arī kura aizņem vairāk nekā pusi no valsts teritorijas, tiek izsludināta valsts enerģētiskā krīze. Savukārt Ministru kabineta 2002.gada 29.janvāra noteikumu Nr.40 “Valsts enerģētiskās krīzes centra nolikums” 2. un 6.punkts noteic, ka Valsts enerģētiskās krīzes cents ir koordinējoša un konsultatīva valsts institūcija, un tās uzdevums ir izsludinātas valsts enerģētiskās krīzes laikā vai arī tās draudu gadījumā vadīt krīzes novēršanas un krīzes izraisīto seku likvidēšanas pasākumus un ka Valsts enerģētiskās krīzes centra vadītājs ir klimata un enerģētikas ministrs.
Ievērojot minēto, kā arī Rīkojuma projekta 6.pielikumā noteikto, Rīkojuma projekta 13.pielikuma sadaļā “Preventīvie un gatavības pasākumi” būtu jāietver pasākums “Valsts enerģētiskā krīzes centra apmācības plānošana un organizēšana” un sadaļā “Reaģēšanas un seku likvidēšanas pasākumi” - pasākums “Valsts enerģētiskā krīzes centra apziņošana un sasaukšana”, norādot izpildes termiņu “Pēc nepieciešamības” un Klimata un enerģētikas ministriju kā lēmuma pieņēmēju, par izpildi atbildīgo institūciju un izpildītāju.
Ievērojot minēto, kā arī Rīkojuma projekta 6.pielikumā noteikto, Rīkojuma projekta 13.pielikuma sadaļā “Preventīvie un gatavības pasākumi” būtu jāietver pasākums “Valsts enerģētiskā krīzes centra apmācības plānošana un organizēšana” un sadaļā “Reaģēšanas un seku likvidēšanas pasākumi” - pasākums “Valsts enerģētiskā krīzes centra apziņošana un sasaukšana”, norādot izpildes termiņu “Pēc nepieciešamības” un Klimata un enerģētikas ministriju kā lēmuma pieņēmēju, par izpildi atbildīgo institūciju un izpildītāju.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Rīkojuma projekts
18.pielikums Grozījumiem Valsts civilās aizsardzības plānā
Iebildums
Rīkojuma projekta 18.pielikuma sadaļā “Riska kopsavilkums” norādīts, ka Daugavas HES kaskādes hidrobūvju pārrāvums var radīt elektrības piegādes traucējumus. Ņemot vērā minēto hidroelektrostaciju elektroenerģijas ražošanas jaudu un to nozīmīgumu Latvijas apgādē ar elektroenerģiju, hidrobūvju pārrāvums var radīt elektroenerģijas piegādes traucējumus lielam elektroenerģijas lietotāju skaitam. Atbilstoši Enerģētikas likuma 60.pantā noteiktajam, ja enerģijas piegāde ir traucēta tādā apjomā, kas var apdraudēt iedzīvotāju drošību, veselību un tautsaimniecības nozaru darbību, un šie traucējumi aptver teritoriju, kurā iedzīvotāju skaits pārsniedz vienu trešdaļu no valsts iedzīvotāju skaita vai arī kura aizņem vairāk nekā pusi no valsts teritorijas, tiek izsludināta valsts enerģētiskā krīze. Savukārt Ministru kabineta 2002.gada 29.janvāra noteikumu Nr.40 “Valsts enerģētiskās krīzes centra nolikums” 2. un 6.punkts noteic, ka Valsts enerģētiskās krīzes cents ir koordinējoša un konsultatīva valsts institūcija, un tās uzdevums ir izsludinātas valsts enerģētiskās krīzes laikā vai arī tās draudu gadījumā vadīt krīzes novēršanas un krīzes izraisīto seku likvidēšanas pasākumus un ka Valsts enerģētiskās krīzes centra vadītājs ir klimata un enerģētikas ministrs.
Ievērojot minēto, kā arī Rīkojuma projekta 6.pielikumā noteikto, Rīkojuma projekta 18.pielikuma sadaļā “Preventīvie un gatavības pasākumi” būtu jāietver pasākums “Valsts enerģētiskā krīzes centra apmācības plānošana un organizēšana” un sadaļā “Reaģēšanas un seku likvidēšanas pasākumi” - pasākums “Valsts enerģētiskā krīzes centra apziņošana un sasaukšana”, norādot izpildes termiņu “Pēc nepieciešamības” un Klimata un enerģētikas ministriju kā lēmuma pieņēmēju, par izpildi atbildīgo institūciju un izpildītāju.
Ievērojot minēto, kā arī Rīkojuma projekta 6.pielikumā noteikto, Rīkojuma projekta 18.pielikuma sadaļā “Preventīvie un gatavības pasākumi” būtu jāietver pasākums “Valsts enerģētiskā krīzes centra apmācības plānošana un organizēšana” un sadaļā “Reaģēšanas un seku likvidēšanas pasākumi” - pasākums “Valsts enerģētiskā krīzes centra apziņošana un sasaukšana”, norādot izpildes termiņu “Pēc nepieciešamības” un Klimata un enerģētikas ministriju kā lēmuma pieņēmēju, par izpildi atbildīgo institūciju un izpildītāju.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Rīkojuma projekts
19.pielikums Grozījumiem Valsts civilās aizsardzības plānā
Iebildums
Elektrotīklu bojājumi, jo īpaši elektroenerģijas pārvades tīklu bojājumi, var radīt būtiskus elektroapgādes traucējumus, kuru dēļ tiek izsludināta valsts enerģētiskā krīze un atbilstoši Ministru kabineta 2002.gada 29.janvāra noteikumos Nr.40 “Valsts enerģētiskās krīzes centra nolikums” noteiktajam darbu sāk Valsts enerģētiskās krīzes centrs. Ņemto vērā minēto Rīkojuma 19.pielikuma sadaļā “Reaģēšanas un seku likvidēšanas pasākumi” būtu jāietver pasākums “Valsts enerģētiskā krīzes centra apziņošana un sasaukšana”, norādot izpildes termiņu “Pēc nepieciešamības” un Klimata un enerģētikas ministriju kā lēmuma pieņēmēju, par izpildi atbildīgo institūciju un izpildītāju.
Piedāvātā redakcija
-
