Projekta ID
24-TA-422Atzinuma sniedzējs
Zemkopības ministrija
Atzinums iesniegts
15.05.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
26. Pozīciju apstiprina Ministru kabinets un Saeima (Saeimas Eiropas lietu komisija).
Iebildums
Zemkopības ministrija iebilst pret to, ka noteikumos nav paredzēts gadījums, kad pozīciju apstiprina atbildīgais ministrs un norāda, ka šī norma būtu jāatstāj noteikumos šobrīd spēkā esošajā redakcijā (2009.gada 3.februāra Ministru kabineta noteikumi Nr.96, 21.2.punkts).
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
3. Pozīcija uz laiku var aizstāt politikas plānošanas dokumentus, ja attiecīgajā nozarē nav apstiprināti valsts politikas pamatprincipi, attīstības mērķi un prioritātes, rīcības virzieni, galvenie uzdevumi vai sasniedzamie rezultāti par Eiropas Savienības sanāksmes darba kārtībā iekļauto jautājumu. Ja attiecīgajā nozarē ir apstiprināti valsts politikas pamatprincipi, attīstības mērķi un prioritātes, rīcības virzieni, galvenie uzdevumi vai sasniedzamie rezultāti (turpmāk – vismaz Ministru kabineta līmenī apstiprināts politikas plānošanas dokuments) par Eiropas Savienības sanāksmes darba kārtībā iekļauto jautājumu, tie var tikt izmantoti par pamatu Latvijas Republikas oficiālā viedokļa paušanai.
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka 36.punktā ir precīzi norādīti gadījumi, kad šāda instrukcija būtu/nebūtu jāgatavo, uzskatām, ka šeit nepieciešama atsauce uz 36.punktu.
Piedāvātā redakcija
4. Latvijas Republikas pārstāvja dalībai Padomes komitejās, darba grupās, kā arī citos oficiālos Eiropas Savienības politiku sagatavojošos formātos izstrādā pozīcijā vai vismaz Ministru kabineta līmenī apstiprinātā politikas plānošanas dokumentā pamatotu darba dokumentu – instrukciju, saskaņā ar šo noteikumu 36.punktā norādīto.
3.
Noteikumu projekts
20. Pozīcijas formulēšanai par starpnozaru jautājumiem, kā arī jautājumiem, kas būtiski skar Latvijas Republikas intereses, atbildīgā iestāde, ievērojot darba efektivitātes un informācijas pieejamības ierobežojumus, var izveidot starpinstitūciju darba grupu. Darba grupā iekļauj koordinējošās iestādes un līdzatbildīgo iestāžu pārstāvjus, kā arī pieaicina pašvaldību un sociālo partneru organizāciju, biedrību un nodibinājumu pārstāvjus. Konkrētu jautājumu risināšanai starpinstitūciju darba grupā var pieaicināt ekspertus. Starpinstitūciju darba grupas sanāksmes dalībnieki ir pilnvaroti paust tās iestādes viedokli, kuru viņi pārstāv. Darba grupas izveidošana neaizstāj šajos noteikumos noteikto kārtību, kādā ir izstrādājamas un saskaņojamas pozīcijas un instrukcijas.
Priekšlikums
Zemkopības ministrija uzskata, ka koordinējošās iestādes pārstāvi nebūtu obligāti jāiekļauj visu starpinstitūciju darba grupu sastāvā. Oficiālie dokumenti (pozīcijas, instrukcijas) tāpat tiek saskaņoti ar koordinējošo iestādi un līdzatbildīgajām ministrijām šo noteikumu noteiktajā kārtībā. Var paredzēt, ka koordinējošās iestādes pārstāvis tiek pieaicināts atsevišķos gadījumos. Tāpat arī vēršam uzmanību, ka Ārlietu ministrija atteicās nominēt pārstāvi Zemkopības ministrijas nesen atjaunotas starpinstitūciju darba grupas sastāvam.
Piedāvātā redakcija
20. Pozīcijas formulēšanai par starpnozaru jautājumiem, kā arī jautājumiem, kas būtiski skar Latvijas Republikas intereses, atbildīgā iestāde, ievērojot darba efektivitātes un informācijas pieejamības ierobežojumus, var izveidot starpinstitūciju darba grupu. Darba grupā iekļauj līdzatbildīgo iestāžu pārstāvjus, pieaicina pašvaldību un sociālo partneru organizāciju, biedrību un nodibinājumu pārstāvjus, kā arī var iekļaut koordinējošās iestādes pārstāvi. Konkrētu jautājumu risināšanai starpinstitūciju darba grupā var pieaicināt ekspertus. Starpinstitūciju darba grupas sanāksmes dalībnieki ir pilnvaroti paust tās iestādes viedokli, kuru viņi pārstāv. Darba grupas izveidošana neaizstāj šajos noteikumos noteikto kārtību, kādā ir izstrādājamas un saskaņojamas pozīcijas un instrukcijas
4.
Noteikumu projekts
39. Ja Saeima (Saeimas Eiropas lietu komisija) lemj pozīciju vai informatīvo ziņojumu neizskatīt, tad uzskata par saistošu Ministru kabineta apstiprināto pozīciju vai informatīvo ziņojumu.
Priekšlikums
Aicinām precizēt kāda veidā un formā šī informācija tiks nodota atbildīgajai iestādei, ņemot vērā, ka ESVIS funkcionalitāte to neparedz. Uzskatām, ka visatbilstošāk šādu informēšanu būtu veikt ar e-pasta vai ESVIS (ja nākotnē šāda funkcionalitāte tiktu piemērota) palīdzību.
Piedāvātā redakcija
39. Ja Saeima (Saeimas Eiropas lietu komisija) lemj pozīciju vai informatīvo ziņojumu neizskatīt, tā elektroniski par to informē atbildīgo iestādi un tad uzskata par saistošu Ministru kabineta apstiprināto pozīciju vai informatīvo ziņojumu.
5.
Noteikumu projekts
41. Ja Saeima (Saeimas Eiropas lietu komisija) pozīcijā vai informatīvā ziņojumā veic precizējumus, atbildīgā iestāde par to informē līdzatbildīgās iestādes. Ja Saeima (Saeimas Eiropas lietu komisija) pozīciju vai informatīvo ziņojumu noraida, to uzskata par spēkā neesošu un atbildīgā iestāde izstrādā jaunu pozīciju vai informatīvo ziņojumu.
Priekšlikums
Rosinām tekstā veikt skaidrojumu, kas notiek gadījumā, ja pozīcija tiek Saeimā noraidīta, bet sagatavot jaunu līdz attiecīgajai Ministru padomes sēdei vairs nav iespējams (laika ierobežojums).
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
42. Ja Saeima (Saeimas Eiropas lietu komisija) apstiprina pozīciju pirms tās izskatīšanas Ministru kabinetā, to uzskata par galīgi apstiprinātu un atbildīgā iestāde par to informē Ministru kabinetu.
Priekšlikums
Zemkopības ministrija vērš uzmanību uz administratīvo slogu, ko var radīt šāds noteikums, ņemot vērā, ka ESVIS funkcionalitāte šādu procesu neparedz. Tādēļ aicinām norādīt, ka šādos gadījumos Ministru kabinetu informē Saeimas Eiropas lietu komisija. Tāpat arī nav skaidrs, vai ESVIS ir iespējams tehniski nodrošināt, ka pozīcija tiek iesniegta SELK bez skatīšanas Ministru kabinetā. ZM vēlētos saņemt ĀM skaidrojumu par šī punkta reālo izpildi.
Piedāvātā redakcija
Ja Saeima (Saeimas Eiropas lietu komisija) apstiprina pozīciju pirms tās izskatīšanas Ministru kabinetā, to uzskata par galīgi apstiprinātu un Saeima par to informē Ministru kabinetu.
